Bakalářská práce je zaměřena na vliv rodičů při formování hodnotového žebříčku dospívajících. Zkoumá hodnotové preference současné mládeže a vliv rodinného prostředí, výchovy v rodině na hodnotový žebříček dospívajících.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the influence of parents in shaping the value chain adolescents. It examines the value preferences of youth and the influence of family environment, family upbringing in the value system of adolescents.
Pubescence, adolescence, family, education, value, value orientation
Rozsah průvodní práce
76 s. (18 946 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na vliv rodičů při formování hodnotového žebříčku dospívajících. Zkoumá hodnotové preference současné mládeže a vliv rodinného prostředí, výchovy v rodině na hodnotový žebříček dospívajících.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the influence of parents in shaping the value chain adolescents. It examines the value preferences of youth and the influence of family environment, family upbringing in the value system of adolescents.
Pubescence, adolescence, family, education, value, value orientation
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zjištění základního hodnotového žebříčku dospívajících;
- na hledání odpovědi, jak hodnotový žebříček dospívajících ovlivňuje typ rodiny, ve které jsou vychováváni;
- na to jak styl výchovy v rodině může ovlivnit hodnotový žebříček dospívajících;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum (dotazník) zaměřený na zjištění, jakým způsobem dokáže typ rodiny a styl výchovy v rodině ovlivnit hodnotovou orientaci dospívajících.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na zjištění základního hodnotového žebříčku dospívajících;
- na hledání odpovědi, jak hodnotový žebříček dospívajících ovlivňuje typ rodiny, ve které jsou vychováváni;
- na to jak styl výchovy v rodině může ovlivnit hodnotový žebříček dospívajících;
- na možnosti sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum (dotazník) zaměřený na zjištění, jakým způsobem dokáže typ rodiny a styl výchovy v rodině ovlivnit hodnotovou orientaci dospívajících.
Seznam doporučené literatury
Matějíček, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-504-2.
Matějíček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-325-3.
Možný, I. Moderní rodina: Mýty a skutečnosti. Brno: Blok, 1990. ISBN 80-7029-018-8.
Možný, I. Rodina a společnost. Praha: Slon, 2008. ISBN 978-80-86429-87-8.
Cakirpaloglu, P. Psychologie hodnot. Praha: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-195-6.
Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
Mojžíš, L., Sobota, J. Základy rodinné výchovy. Praha: Septima, 1997. ISBN 80-7216-023-0.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Matějíček, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-504-2.
Matějíček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-325-3.
Možný, I. Moderní rodina: Mýty a skutečnosti. Brno: Blok, 1990. ISBN 80-7029-018-8.
Možný, I. Rodina a společnost. Praha: Slon, 2008. ISBN 978-80-86429-87-8.
Cakirpaloglu, P. Psychologie hodnot. Praha: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-195-6.
Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-195-X.
Mojžíš, L., Sobota, J. Základy rodinné výchovy. Praha: Septima, 1997. ISBN 80-7216-023-0.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Shrnutí posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
3. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. Mgr. Tannenbergerová: Jak nejčastěji odpovídali respondenti na otázku: Jaký je smysl tvého života?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem