Význam vstupní přípravy pro výkon funkce hasiče v působnosti požární ochrany. Diplomová práce průřezově kopíruje oblast požární ochrany a zaměřuje se na koncepční systém resortního vzdělávání v hasičském školství. Cílem práce je přiblížení systému zajišťující potřebnou odbornou úroveň hasičů po dobu jejich profesní dráhy a zabezpečující jejich rozvoj v souladu s posláním sboru.
Anotace v angličtině
The importance of preparation for the job of a fire-fighter in the sphere of fire protection. The diploma thesis traces thoroughly the area of fire protection and focuses on conceptual system of departmental education in fire schooling. The aim of the thesis is to explain the system providing the required level of fire-fighters during their professional career, and securing their skills development in accordance with the mission of the fire brigade.
Klíčová slova
Vzdělávání, školní a výcviková zařízení, vstupní příprava, odbornosti, normy znalostí, kvalifikační příprava, praktický výcvik, tělesná příprava, výkon služby, řády v požární ochraně, specializační kurz, taktická cvičení, doplňkový kurz, integrovaný záchranný systém, mimořádná událost, jednotky požární ochrany.
Klíčová slova v angličtině
Education, schools and trainee centers, entrance preparation, areas of expertise, knowledge standards, qualifying preparation, practical training, physical preparation, service performance, fire protection directives, course of specialization, tactical exercises, supplementary course, integrated rescue system, emergency event, fire protection units.
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Význam vstupní přípravy pro výkon funkce hasiče v působnosti požární ochrany. Diplomová práce průřezově kopíruje oblast požární ochrany a zaměřuje se na koncepční systém resortního vzdělávání v hasičském školství. Cílem práce je přiblížení systému zajišťující potřebnou odbornou úroveň hasičů po dobu jejich profesní dráhy a zabezpečující jejich rozvoj v souladu s posláním sboru.
Anotace v angličtině
The importance of preparation for the job of a fire-fighter in the sphere of fire protection. The diploma thesis traces thoroughly the area of fire protection and focuses on conceptual system of departmental education in fire schooling. The aim of the thesis is to explain the system providing the required level of fire-fighters during their professional career, and securing their skills development in accordance with the mission of the fire brigade.
Klíčová slova
Vzdělávání, školní a výcviková zařízení, vstupní příprava, odbornosti, normy znalostí, kvalifikační příprava, praktický výcvik, tělesná příprava, výkon služby, řády v požární ochraně, specializační kurz, taktická cvičení, doplňkový kurz, integrovaný záchranný systém, mimořádná událost, jednotky požární ochrany.
Klíčová slova v angličtině
Education, schools and trainee centers, entrance preparation, areas of expertise, knowledge standards, qualifying preparation, practical training, physical preparation, service performance, fire protection directives, course of specialization, tactical exercises, supplementary course, integrated rescue system, emergency event, fire protection units.
Zásady pro vypracování
Zvolené téma bude vypracováno dle pokynů obsažených v materiálu "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009), příp. podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Hasičský záchranný sbor je systemizačně členěn na preventivní a represivní úseky, zahrnující specifický systém vzdělávání.
Po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na členění jednotlivých organizačních úseků;
- na získání kvalifikačně vzdělávacích odborností a jejich prodlužování;
- na zvyšování vzdělávání v karierním růstu.
Součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na zjištění zvyšování vzdělávání u HZS.
Zásady pro vypracování
Zvolené téma bude vypracováno dle pokynů obsažených v materiálu "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009), příp. podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
Hasičský záchranný sbor je systemizačně členěn na preventivní a represivní úseky, zahrnující specifický systém vzdělávání.
Po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na členění jednotlivých organizačních úseků;
- na získání kvalifikačně vzdělávacích odborností a jejich prodlužování;
- na zvyšování vzdělávání v karierním růstu.
Součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na zjištění zvyšování vzdělávání u HZS.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3
HALÍK, J. Vedení a řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2008. 128 s. ISBN 978-80-247-2475-1
HORÁK, R. Průvodce krizovým řízením pro veřejnou správu. Praha: Linde, 2004. 407 s. ISBN 80-7201-471-4
HORNÍK, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada, 2006. 126 s. ISBN 80-247-1458-2
Kolektiv autorů, Studijní texty ke služební zkoušce, MV-GŘ Praha: oddělení vzdělávání, 2010.
MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007. 246 s. ISBN 978-80-247-1911-5
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada, 2010. 207 s. ISBN 978-80-247-3235-0
PROCHÁZKOVÁ, D., ŘÍHA, J. Krizové řízení. MV-GŘ Praha: 2004. 225 s. ISBN 80-86640-30-2
SAK, P. a kol. Člověk a vzdělávání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. 290 s. ISBN 978-80-7367-230-0
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. 207 s. ISBN 978-80-7367-551-6
ŠIGUT, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI, 2004. 87 s. ISBN 80-7357-046-7
VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. 159 s. ISBN 978-80-247-1770-8
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy. Praha: Grada, 2007. 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3
HALÍK, J. Vedení a řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2008. 128 s. ISBN 978-80-247-2475-1
HORÁK, R. Průvodce krizovým řízením pro veřejnou správu. Praha: Linde, 2004. 407 s. ISBN 80-7201-471-4
HORNÍK, F. Hodnocení pracovníků. Praha: Grada, 2006. 126 s. ISBN 80-247-1458-2
Kolektiv autorů, Studijní texty ke služební zkoušce, MV-GŘ Praha: oddělení vzdělávání, 2010.
MALLYA, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007. 246 s. ISBN 978-80-247-1911-5
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých. Praha: Grada, 2010. 207 s. ISBN 978-80-247-3235-0
PROCHÁZKOVÁ, D., ŘÍHA, J. Krizové řízení. MV-GŘ Praha: 2004. 225 s. ISBN 80-86640-30-2
SAK, P. a kol. Člověk a vzdělávání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. 290 s. ISBN 978-80-7367-230-0
ŠERÁK, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. 207 s. ISBN 978-80-7367-551-6
ŠIGUT, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI, 2004. 87 s. ISBN 80-7357-046-7
VETEŠKA, J., TURECKIOVÁ, M. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. 159 s. ISBN 978-80-247-1770-8
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce (viz posudky)
- odpověděl dobře
3. Mgr. Fejová - manažerské vzdělávání a psychická odolnost - odpověděl dobře
Dr. Šigut - rozdíl mezi manažerským a resortním vzděláváním - odpověděl částečně
Ing. Němcová - výsledky výzkumného šetření - odpověděl dobře
Dr. Mazánková - posttraumatická pomoc - odpověděl vyčerpávajícím způsobem
Doc. Řehoř - výkon služby - odpověděl vyčerpávajícím způsobem