Jana Opletalová, Mentální anorexie (bakalářská práce) Brno 2012, 73 s.
Bakalářská práce se zabývá poruchou příjmu potravy - mentální anorexií. Jejími možnými příčinami vzniku a následky. Přibližuje možný průběh léčby tohoto onemocnění a reakce blízkého okolí při jeho zjištění. Bakalářská práce dále poukazuje na možnosti pomoci ze strany rodiny, přátel, učitelů, ale i na možnosti souboru preventivních opatření, které zamezují či zmírňují vznik této závislosti. V praktické části byla použita metoda dotazníkového šetření, ze které je logicky vyvozen závěr a jsou ověřeny hypotézy, které doplnila vlastní kazuistika.
Anotace v angličtině
Jana Opletalová, Anorexia nervosa (thesis) Brno 2012, p. 73.
This thesis deals with the eating disorder - anorexia nervosa. Its possible causes and consequences. It shows the possible prograssion of the disease and treatment response in the vicinity of its findings. Bachelor thesis also points out the possibility of help from family, firends, teachers, but also on the possibility of precautionary measures that prevent or mitigate the creation of this dependence. In the practical part of the method was used a questionnaire survey, from which it is logi
Klíčová slova
Mentální anorexie, mentální bulimie, poruchy příjmu potravy, léčba, prevence.
Jana Opletalová, Mentální anorexie (bakalářská práce) Brno 2012, 73 s.
Bakalářská práce se zabývá poruchou příjmu potravy - mentální anorexií. Jejími možnými příčinami vzniku a následky. Přibližuje možný průběh léčby tohoto onemocnění a reakce blízkého okolí při jeho zjištění. Bakalářská práce dále poukazuje na možnosti pomoci ze strany rodiny, přátel, učitelů, ale i na možnosti souboru preventivních opatření, které zamezují či zmírňují vznik této závislosti. V praktické části byla použita metoda dotazníkového šetření, ze které je logicky vyvozen závěr a jsou ověřeny hypotézy, které doplnila vlastní kazuistika.
Anotace v angličtině
Jana Opletalová, Anorexia nervosa (thesis) Brno 2012, p. 73.
This thesis deals with the eating disorder - anorexia nervosa. Its possible causes and consequences. It shows the possible prograssion of the disease and treatment response in the vicinity of its findings. Bachelor thesis also points out the possibility of help from family, firends, teachers, but also on the possibility of precautionary measures that prevent or mitigate the creation of this dependence. In the practical part of the method was used a questionnaire survey, from which it is logi
Klíčová slova
Mentální anorexie, mentální bulimie, poruchy příjmu potravy, léčba, prevence.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultacis vedoucím bude práce zaměřena:
- na poruchy příjmu potravy, zejména na mentální anorexii;
- na hledání odpovědi na otázku, proč k tomuto onemocnění dochází;
- na pohled a reakce blízkého okolí na osoby, které mají poruchy příjmu
potravy;
V práci budou uvedené kasuistiky klientek centra pro poruchu potravy Anabell.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultacis vedoucím bude práce zaměřena:
- na poruchy příjmu potravy, zejména na mentální anorexii;
- na hledání odpovědi na otázku, proč k tomuto onemocnění dochází;
- na pohled a reakce blízkého okolí na osoby, které mají poruchy příjmu
potravy;
V práci budou uvedené kasuistiky klientek centra pro poruchu potravy Anabell.
Seznam doporučené literatury
Hornbacher, M., Na dně, Domino, Ostrava 1998.
Krch, F.D., Mentální anorexie, Portál 2002.
Křivohlavý, J., Jak zvládat depresi, Grada 2000.
Papežová, H., Anorexia nervosa, Psychiatrické centrum Praha 2000.
Leibold, G., Mentální anorexie - příčiny, průběh a nové léčebné metody, Svoboda 1995
Maloney, M., Kranzová, R., O poruchách příjmu potravy, Nakladatelství Lidové noviny 1997.
Marrewa, A., Nenechte si ubližovat, Portál 2002.
Pokorný, J., Cesty k nezávislosti osobnosti, Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. Brno 2001.
Radavn, E., Vavřík, M., Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách, IMS Brno 2009.
Schlessingerová, L., Deset největších hloupostí, jimiž si ženy komplikují život, Motto 1995.
Ševčíková - Sladká, J., Z deníku bulimičky, Portál 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu
Seznam doporučené literatury
Hornbacher, M., Na dně, Domino, Ostrava 1998.
Krch, F.D., Mentální anorexie, Portál 2002.
Křivohlavý, J., Jak zvládat depresi, Grada 2000.
Papežová, H., Anorexia nervosa, Psychiatrické centrum Praha 2000.
Leibold, G., Mentální anorexie - příčiny, průběh a nové léčebné metody, Svoboda 1995
Maloney, M., Kranzová, R., O poruchách příjmu potravy, Nakladatelství Lidové noviny 1997.
Marrewa, A., Nenechte si ubližovat, Portál 2002.
Pokorný, J., Cesty k nezávislosti osobnosti, Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. Brno 2001.
Radavn, E., Vavřík, M., Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách, IMS Brno 2009.
Schlessingerová, L., Deset největších hloupostí, jimiž si ženy komplikují život, Motto 1995.
Ševčíková - Sladká, J., Z deníku bulimičky, Portál 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Plšková - Co pro Vás bylo nejobtížnější při zpracování této práce? Je přežitkem chystání svačin dětem do školy - zejména na základním stupni? Oceňuji Vaši otevřenost a ochotu předat svoje vlastní zkušenosti prostřednictvím BP ostatním studentům.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. PhDr. Jůzlová - Jaké formy individuální terapie znáte?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem