Bakalářská práce je rozdělena celkem do čtyř kapitol. Pojednává o osobnostní a
sociální výchově a oblastech, kde působí. V jednotlivých kapitolách se zabývá definicí osobnostní a sociální výchovy, sebepoznáním, psychohygienou, dále mezilidskými vztahy a komunikací, řešením problémů a hodnotami. Poslední kapitola je praktická část, kde se zabývám výzkumem a analýzou výsledků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into four chapters. It discusses the personal and
social education and areas where it operates. . Each chapter deals with definition of personal and social education, self-knowledge, psychohygiene, as well as interpersonal relations and communications, problem-solving and values. The last chapter is a practical part, where he deals with research and analyze results.
Klíčová slova
osobnostní a sociální výchova, výchova, sebevýchova, sebepoznání, komunikace
Klíčová slova v angličtině
personal and social education, education, self-education, self-knowledge, communication
Rozsah průvodní práce
43 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena celkem do čtyř kapitol. Pojednává o osobnostní a
sociální výchově a oblastech, kde působí. V jednotlivých kapitolách se zabývá definicí osobnostní a sociální výchovy, sebepoznáním, psychohygienou, dále mezilidskými vztahy a komunikací, řešením problémů a hodnotami. Poslední kapitola je praktická část, kde se zabývám výzkumem a analýzou výsledků.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is divided into four chapters. It discusses the personal and
social education and areas where it operates. . Each chapter deals with definition of personal and social education, self-knowledge, psychohygiene, as well as interpersonal relations and communications, problem-solving and values. The last chapter is a practical part, where he deals with research and analyze results.
Klíčová slova
osobnostní a sociální výchova, výchova, sebevýchova, sebepoznání, komunikace
Klíčová slova v angličtině
personal and social education, education, self-education, self-knowledge, communication
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS, který je zaměřen k problému psaní odborného textu (Radvan E., Vavřík M.Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách.IMS 2009).Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené
k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude
práce zaměřena: - Na sebepoznání a seberegulaci
- psychohygienu
- mezilidské vztahy
- komunikací.
Součástí práce bude průzkum zaměřený na komunikaci a následně prezentace jeho výsledků .
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS, který je zaměřen k problému psaní odborného textu (Radvan E., Vavřík M.Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách.IMS 2009).Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené
k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude
práce zaměřena: - Na sebepoznání a seberegulaci
- psychohygienu
- mezilidské vztahy
- komunikací.
Součástí práce bude průzkum zaměřený na komunikaci a následně prezentace jeho výsledků .
Seznam doporučené literatury
Adair John, překlad Tušlová Kateřina , Efektivní komunikace; ,Praha: Alfa Publising,s.r.o. 2004
Kraus Bl., Poláčková V. : Člověk-prostředí-výchova: k otázkám sociální pedagogiky ;Brno: Paido, 2001
Kříž Petr, Kdo jsem, jaký jsem : aktivity pro osobnostní a sociální výchovu; Kladno:AISIS o.s., 2005
Nelešovská Alena, Pedagogická komunikace v teorii a praxi ; Praha : Grada, 2005
Svatoš Tomáš, Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace; Hradec Králové : Gaudeamus, 2002
Valenta Josef , Osobnostní sociální výchova a její cesty k žákovi; Kladno: AISIS o.s. 2006
Seznam doporučené literatury
Adair John, překlad Tušlová Kateřina , Efektivní komunikace; ,Praha: Alfa Publising,s.r.o. 2004
Kraus Bl., Poláčková V. : Člověk-prostředí-výchova: k otázkám sociální pedagogiky ;Brno: Paido, 2001
Kříž Petr, Kdo jsem, jaký jsem : aktivity pro osobnostní a sociální výchovu; Kladno:AISIS o.s., 2005
Nelešovská Alena, Pedagogická komunikace v teorii a praxi ; Praha : Grada, 2005
Svatoš Tomáš, Kapitoly ze sociální a pedagogické komunikace; Hradec Králové : Gaudeamus, 2002
Valenta Josef , Osobnostní sociální výchova a její cesty k žákovi; Kladno: AISIS o.s. 2006
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Plšková - O kterou oblast výzkumu mají školy nejvíce zájem?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. PhDr. Jůzlová - Jak přistupovali žáci k vyplňování dotazníku?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem