Bakalářská práce je zaměřena na oblast rodiny a výchovy. Popisuje výchovné styly v rodině a jejich vliv na osobnost dítěte. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou (kapitola první až čtvrtá), která zahrnuje základní pojmy z oblasti rodiny a výchovy s důrazem na výchovné styly v rodině a jejich účinky; a praktickou část (kapitola pátá), která obsahuje případové studie výchovných stylů v rodině. Záměrem bakalářské práce je zjistit, jak se rodiče dětí dívají na způsob výchovy svých rodičů, jak je výchova ovlivnila a jak sami vychovávají své děti.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with field of family and education. The work describes educational styles in a family and their influence on child personality. The thesis
is divided into two parts, a theoretical part (chapters 1 to 4), which includes basic ideas from the field of family and education with intension of educational styles
in a family and their effects; and practical part (chapter 5), which contains case studies of educational styles in a family. The purpose of the bachelor thesis is to find out, how the parents of children see the way their parents brought them up, how the education affected them and how they bring up their own children.
Bakalářská práce je zaměřena na oblast rodiny a výchovy. Popisuje výchovné styly v rodině a jejich vliv na osobnost dítěte. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou (kapitola první až čtvrtá), která zahrnuje základní pojmy z oblasti rodiny a výchovy s důrazem na výchovné styly v rodině a jejich účinky; a praktickou část (kapitola pátá), která obsahuje případové studie výchovných stylů v rodině. Záměrem bakalářské práce je zjistit, jak se rodiče dětí dívají na způsob výchovy svých rodičů, jak je výchova ovlivnila a jak sami vychovávají své děti.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with field of family and education. The work describes educational styles in a family and their influence on child personality. The thesis
is divided into two parts, a theoretical part (chapters 1 to 4), which includes basic ideas from the field of family and education with intension of educational styles
in a family and their effects; and practical part (chapter 5), which contains case studies of educational styles in a family. The purpose of the bachelor thesis is to find out, how the parents of children see the way their parents brought them up, how the education affected them and how they bring up their own children.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na specifikaci jednotlivých výchovných stylů v rodině
- na poukázání výhod a nevýhod jednotlivých výchovných stylů
- výzkum kvalitativní metodou ke zjištění, zda je rodič při výchově ovlivněn prostředím, ze kterého pochází, příp. jaké další okolnosti mají při výchově zásadní vliv
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na specifikaci jednotlivých výchovných stylů v rodině
- na poukázání výhod a nevýhod jednotlivých výchovných stylů
- výzkum kvalitativní metodou ke zjištění, zda je rodič při výchově ovlivněn prostředím, ze kterého pochází, příp. jaké další okolnosti mají při výchově zásadní vliv
Seznam doporučené literatury
Čáp, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007
Makarenko A.S. O výchově dětí v rodině. Praha: SPN, 1957
Matějček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007
Matějček, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1989
Řezáč, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Čáp, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007
Makarenko A.S. O výchově dětí v rodině. Praha: SPN, 1957
Matějček, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2007
Matějček, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1989
Řezáč, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Shrnutí posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
3. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
4. Dr. Dolák: Co je, dle Vašeho názoru, horší: fyzický nebo psychický trest?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem