Práce se věnuje příčinám, vzniku a diagnostice Downova syndromu, možnosti edukace jedinců s tímto syndromem v předškolním i školním věku a pracovnímu uplatnění těchto osob v běžném životě. Popisuje případovou kazuistiku chlapce s Downovým syndromem.
Anotace v angličtině
The work deals with the causes of the emergence and the diagnosis of Down syndrome, education options for individuals with this syndrome in pre-school and primary school age, and the application of these persons in everyday life. The work further describes the case of a boy with the Down syndrome.
Down syndrome, chromosome, nondisjunkce, translocation, mental retardation, prenatal Diagnostics, education, early education, the practical school, sheltered housing, sheltered workshops, characteristics, Casuistry, education.
Rozsah průvodní práce
71 str., 3 str., 118 896 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se věnuje příčinám, vzniku a diagnostice Downova syndromu, možnosti edukace jedinců s tímto syndromem v předškolním i školním věku a pracovnímu uplatnění těchto osob v běžném životě. Popisuje případovou kazuistiku chlapce s Downovým syndromem.
Anotace v angličtině
The work deals with the causes of the emergence and the diagnosis of Down syndrome, education options for individuals with this syndrome in pre-school and primary school age, and the application of these persons in everyday life. The work further describes the case of a boy with the Down syndrome.
Down syndrome, chromosome, nondisjunkce, translocation, mental retardation, prenatal Diagnostics, education, early education, the practical school, sheltered housing, sheltered workshops, characteristics, Casuistry, education.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- analyzovat příčiny vzniku DS
- charakteristiku jedinců s DS
- možnosti vzdělávání jedinců s DS
- komprehenzivní rehabilitaci jedinců s DS
- inkluze jedinců s DS
- kazuistiku jedince s DS
- návrhy a opatření
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- analyzovat příčiny vzniku DS
- charakteristiku jedinců s DS
- možnosti vzdělávání jedinců s DS
- komprehenzivní rehabilitaci jedinců s DS
- inkluze jedinců s DS
- kazuistiku jedince s DS
- návrhy a opatření
Seznam doporučené literatury
Černay J. Downova choroba, Bratislava: Ústav zdravotnej výchovy, 1989
Selikowitz M. Downův syndrom, Praha: Portál, 2005
Strusková O. Děti z planety D.S., Praha: G plus G, 2000
Vágnerová M. Strnadová I, Krejčová L., Náročné mateřství, Praha: Karolinum, 2009
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Černay J. Downova choroba, Bratislava: Ústav zdravotnej výchovy, 1989
Selikowitz M. Downův syndrom, Praha: Portál, 2005
Strusková O. Děti z planety D.S., Praha: G plus G, 2000
Vágnerová M. Strnadová I, Krejčová L., Náročné mateřství, Praha: Karolinum, 2009
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. PhDr. Plšková - Lze děti s různými formami znevýhodnění např. Downovým syndromem, zařadit do běžného kolektivu dětí? Lze je zapojit do volnočasových aktivit? Víte, že existují i letní tábory, kde se tyto děti mohou uplatnit podle svých schopností?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
4. PhDr. Jůzlová - Co si představujete pod pojmem "sociální schopnosti"?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
5. PhDr. Jůzlová - V jakém rozmezí se pohybuje IQ u dětí s Downovým syndromem?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem