Bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi chlapci a děvčaty v sociabilitě, chování a školní zralosti u předškoláků. Také pomáhá vysvětlit důležité změny, které probíhají ve vývoji předškolního věku (období). Více se rozepisuji o školní zralosti a nezralosti, protože mi je toto téma velmi blízké.
Hlavním cílem práce je zjistit a popsat názory rodičů na různé aspekty předškolního vzdělávání, na docházku dětí do MŠ, na trávení společného volného času, na výchovné vlivy, na rozdílnost ve vývojové zralosti chlapců a děvčat, na vliv vzorů atd.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the differences among boys and girls in sociability, behaviour and school maturity in the group of pre-schoolers. It helps to explain the important changes in development during the pre ? school period as well. I am focused more on school maturity and immaturity because this topic is very close to me.
The main aim of the thesis is to find out and describe parents´ opinions on various aspects of preschool education, on children´s attendance to the nursery school, on spending their free time together, on educational influences, on differences in development of boys´and girls´ maturity, on the impact of role models etc.
Klíčová slova
školní zralost, sociabilita, předškolní dítě, chování, edukačně ? stimulační program, vývojový rozdíl, fyzická zralost, emocionální a sociální zralost, psychická zralost, školní připravenost
Klíčová slova v angličtině
school maturity, sociability, pre-school child, behaviour, educationally ? stimulating programe, diference of development, physical maturity, emotional and social maturity, mental maturity, school preparedness
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozdíly mezi chlapci a děvčaty v sociabilitě, chování a školní zralosti u předškoláků. Také pomáhá vysvětlit důležité změny, které probíhají ve vývoji předškolního věku (období). Více se rozepisuji o školní zralosti a nezralosti, protože mi je toto téma velmi blízké.
Hlavním cílem práce je zjistit a popsat názory rodičů na různé aspekty předškolního vzdělávání, na docházku dětí do MŠ, na trávení společného volného času, na výchovné vlivy, na rozdílnost ve vývojové zralosti chlapců a děvčat, na vliv vzorů atd.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the differences among boys and girls in sociability, behaviour and school maturity in the group of pre-schoolers. It helps to explain the important changes in development during the pre ? school period as well. I am focused more on school maturity and immaturity because this topic is very close to me.
The main aim of the thesis is to find out and describe parents´ opinions on various aspects of preschool education, on children´s attendance to the nursery school, on spending their free time together, on educational influences, on differences in development of boys´and girls´ maturity, on the impact of role models etc.
Klíčová slova
školní zralost, sociabilita, předškolní dítě, chování, edukačně ? stimulační program, vývojový rozdíl, fyzická zralost, emocionální a sociální zralost, psychická zralost, školní připravenost
Klíčová slova v angličtině
school maturity, sociability, pre-school child, behaviour, educationally ? stimulating programe, diference of development, physical maturity, emotional and social maturity, mental maturity, school preparedness
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na ukazatele školní zralosti u předškoláků;
- na hry a jiné činnosti, které rozvíjí znalosti (vědomosti) a dovednosti předškolních dětí;
- na ovlivňování dětí navzájem při sociabilitě ve skupině.
Součástí práce bude drobný sociologický průzkum zaměřený na zjištění vztahu ve skupině dětí z mateřské školy (sběr dat se uskuteční formou pozorování).
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na ukazatele školní zralosti u předškoláků;
- na hry a jiné činnosti, které rozvíjí znalosti (vědomosti) a dovednosti předškolních dětí;
- na ovlivňování dětí navzájem při sociabilitě ve skupině.
Součástí práce bude drobný sociologický průzkum zaměřený na zjištění vztahu ve skupině dětí z mateřské školy (sběr dat se uskuteční formou pozorování).
Seznam doporučené literatury
Bednářová, J., Šmardová, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer press, 2007.
Bednářová, J., Šmardová, V. Školní zralost. Brno: Computer press, 2010.
Havlínová, M., Vencálková, E. (za kolektiv) Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2000.
Weaverová, M. 300 her a cvičení pro úspěšný vstup do školy. Praha: Portál, 2001.
Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007.
Příručka RAADCE předškolní vzdělávání pro celý rok (RAABE).
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bednářová, J., Šmardová, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer press, 2007.
Bednářová, J., Šmardová, V. Školní zralost. Brno: Computer press, 2010.
Havlínová, M., Vencálková, E. (za kolektiv) Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Praha: Portál, 2000.
Weaverová, M. 300 her a cvičení pro úspěšný vstup do školy. Praha: Portál, 2001.
Čáp, J., Mareš, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007.
Příručka RAADCE předškolní vzdělávání pro celý rok (RAABE).
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky.
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc.Vízdal:Jaké rozdíly v sociabilitě předškoláků jste zjistila. Metodologické zásady při koncipování empirického výzkumu.
- odpověděla dobře