Bakalářská práce se zabývá sociální integrací občanů s disability. Zaměřuje se na začlenění zdravotně postižených do společnosti, jejich vzdělávání a následné pracovní uplatnění. Součástí bakalářské práce bude kvalitativní výzkum se zdravotně postiženými a jeho vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the social integration of people with disability. It focuses on the integration of disabled people into society, their education and subsequent employment. The thesis is a qualitative research with disabled and its evaluation.
Klíčová slova
disability, sociální integrace, typy postižení, vzdělávání, pracovní uplatnění
Klíčová slova v angličtině
disability, social integration, types of disability, education, employment
Rozsah průvodní práce
75
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá sociální integrací občanů s disability. Zaměřuje se na začlenění zdravotně postižených do společnosti, jejich vzdělávání a následné pracovní uplatnění. Součástí bakalářské práce bude kvalitativní výzkum se zdravotně postiženými a jeho vyhodnocení.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the social integration of people with disability. It focuses on the integration of disabled people into society, their education and subsequent employment. The thesis is a qualitative research with disabled and its evaluation.
Klíčová slova
disability, sociální integrace, typy postižení, vzdělávání, pracovní uplatnění
Klíčová slova v angličtině
disability, social integration, types of disability, education, employment
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách " (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na možnosti komunikace se zdravotně postiženými;
- na asistenční služby jako pomoc při integraci a zachování plnohodnotného života zdravotně postižených;
- na možnosti sociální pedagogiky pro zlepšení pohledu, názoru a přístupu občanů k zdravotně postiženým občanům;
V praktické části práce se uskuteční rozhovory se zdravotně postiženými a budou v ní uvedeny možnosti pro zlepšení integrace zdravotně postižených.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách " (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na možnosti komunikace se zdravotně postiženými;
- na asistenční služby jako pomoc při integraci a zachování plnohodnotného života zdravotně postižených;
- na možnosti sociální pedagogiky pro zlepšení pohledu, názoru a přístupu občanů k zdravotně postiženým občanům;
V praktické části práce se uskuteční rozhovory se zdravotně postiženými a budou v ní uvedeny možnosti pro zlepšení integrace zdravotně postižených.
Seznam doporučené literatury
Fritznerová, I. Máme dítě s handicapem. Praha: Portál, 2010, 160 s., ISBN 978-80-7367-663-6
Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001, 184 s., ISBN 80-7367-013-5
Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998, 344 s., ISBN 80-7169-195-10
Matějček, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: H+H, 2001, 151 s., ISBN 80-86022-92-7
Novosad, L. Poradenství. Praha: Portál, 2009, 269 s., ISBN 978-80-7367-509-7
Pipeková, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006, 404 s., ISBN 80-7315-120-0
Slowík, J. Komunikace s lidmi s postižením . Praha: Portál, 2010, 160 s., ISBN 978-80-7367-691-9
Uzlová, I. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním. Praha: Portál, 2010, 135 s., ISBN 978-80-7367-764-0
Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001, 207 s., ISBN 80-7178-544-10
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Fritznerová, I. Máme dítě s handicapem. Praha: Portál, 2010, 160 s., ISBN 978-80-7367-663-6
Chvátalová, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001, 184 s., ISBN 80-7367-013-5
Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998, 344 s., ISBN 80-7169-195-10
Matějček, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Praha: H+H, 2001, 151 s., ISBN 80-86022-92-7
Novosad, L. Poradenství. Praha: Portál, 2009, 269 s., ISBN 978-80-7367-509-7
Pipeková, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006, 404 s., ISBN 80-7315-120-0
Slowík, J. Komunikace s lidmi s postižením . Praha: Portál, 2010, 160 s., ISBN 978-80-7367-691-9
Uzlová, I. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním. Praha: Portál, 2010, 135 s., ISBN 978-80-7367-764-0
Zelinková, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001, 207 s., ISBN 80-7178-544-10
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)}
- odpověděla dobře}
Prof. Jílek}
Která Úmluva a z kterého roku reguluje práva zdravotně postižených osob?}
- na otázku neodpověděla}
dr. Sýkora}
Jaké jsou možnosti a podpora ve společnosti integrovat zdravotně postižené osoby do pracovního procesu a veřejného dění?}
- na otázku neodpověděla}
PhDr. Plšková
Je rozdíl při zaměstnávání osob s disability s vrozenou vadou nebo získanou?