Bakalářská práce se zabývá hodnocením kvality života učitelů různých stupňů škol prostřednictvím dotazníkového šetření.
Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vyjádřeny poznatky získané z odborné literatury zaměřené na kvalitu života v obecné rovině, kvalitu pracovního života a na povolání učitele.
Praktická část práce zjišťuje pomocí dotazníkového šetření subjektivní pohled učitelů na různé aspekty kvality života. Získaná data jsou zpracována do tabulek a grafů a následně zhodnocena. V závěru práce vyhodnocuji stanovené hypotézy a navrhuji možná opatření ke zlepšení kvality života učitelů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with quality of life evaluation in teachers of different educational levels via a questionnaire survey. The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The knowledge gained from the literature is expressed in the theoretical part and it is focused on the quality of teacher's life generally as well as the quality of their working life and their job potencial.
The aim of the practicle part is to ascertain teacher's subjective view of different aspects of the life's quality via a questionaire survey. Collected data has been processed into tables and graphs and then evaluated. At the end of the practical part I evaluate defined hypotheses and I suggest solutions to improve a teacher´s s quality of life.
Klíčová slova
kvalita života, pracovní spokojenost, osobní pohoda, rovnováha pracovního a osobního života, učitel
Klíčová slova v angličtině
quality of life, job satisfaction, subjective well-being, work-life balance, teacher
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá hodnocením kvality života učitelů různých stupňů škol prostřednictvím dotazníkového šetření.
Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vyjádřeny poznatky získané z odborné literatury zaměřené na kvalitu života v obecné rovině, kvalitu pracovního života a na povolání učitele.
Praktická část práce zjišťuje pomocí dotazníkového šetření subjektivní pohled učitelů na různé aspekty kvality života. Získaná data jsou zpracována do tabulek a grafů a následně zhodnocena. V závěru práce vyhodnocuji stanovené hypotézy a navrhuji možná opatření ke zlepšení kvality života učitelů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with quality of life evaluation in teachers of different educational levels via a questionnaire survey. The bachelor thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The knowledge gained from the literature is expressed in the theoretical part and it is focused on the quality of teacher's life generally as well as the quality of their working life and their job potencial.
The aim of the practicle part is to ascertain teacher's subjective view of different aspects of the life's quality via a questionaire survey. Collected data has been processed into tables and graphs and then evaluated. At the end of the practical part I evaluate defined hypotheses and I suggest solutions to improve a teacher´s s quality of life.
Klíčová slova
kvalita života, pracovní spokojenost, osobní pohoda, rovnováha pracovního a osobního života, učitel
Klíčová slova v angličtině
quality of life, job satisfaction, subjective well-being, work-life balance, teacher
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zabývající se problematikou kvality života.
II. Praktická část
Proveďte výzkum zaměřený na kvalitu života učitelů různých stupňů škol.
Zhodnoťte kvalitu života učitelů jednotlivých stupňů škol a navrhněte možná opatření ke zlepšení kvality života učitelů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zabývající se problematikou kvality života.
II. Praktická část
Proveďte výzkum zaměřený na kvalitu života učitelů různých stupňů škol.
Zhodnoťte kvalitu života učitelů jednotlivých stupňů škol a navrhněte možná opatření ke zlepšení kvality života učitelů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] KEBZA, Vladimír. Psychosociální determinanty zdraví. 1. vyd. Praha: Academia, 2005. 263 s. ISBN 80-200-1307-5.
[2] KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie nemoci. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 200 s. ISBN 80-247-0179-0.
[3] MAREŠ, Jiří. Kvalita života u dětí a dospívajících I. 1. vyd. Brno: MSD spol. s r. o. Brno, 2006. 228 s. ISBN 80-86633-65-9.
[4] PRŮCHA, Jan. Učitel. Současné poznatky o profesi. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 154 s. ISBN 80-7178-621-7.
Seznam doporučené literatury
[1] KEBZA, Vladimír. Psychosociální determinanty zdraví. 1. vyd. Praha: Academia, 2005. 263 s. ISBN 80-200-1307-5.
[2] KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Psychologie nemoci. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 200 s. ISBN 80-247-0179-0.
[3] MAREŠ, Jiří. Kvalita života u dětí a dospívajících I. 1. vyd. Brno: MSD spol. s r. o. Brno, 2006. 228 s. ISBN 80-86633-65-9.
[4] PRŮCHA, Jan. Učitel. Současné poznatky o profesi. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 154 s. ISBN 80-7178-621-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ BP: Mgr. Petra Mandincová, Ph.D.
Počet bodů: 59
Otázky:
1. Co se Vás překvapilo na výsledcích výzkumu? zcela
2. Jak přijali výsledky ředitelé škol? zcela
OPONENT BP: Mgr. Milan Hnátek
Počet bodů: 57
Otázky:
1. Domníváte se, že by se výsledky Vašeho výzkumu mohly lišit v závislosti na regionu z kterého by se rekrutovali Vaši respondenti? zcela
2. Z jakého důvodu jste se rozhodla zpracovávat toto konkrétní téma své bakalářské práce i když zdánlivě nesouvisí s Vaším studovaným oborem? zcela
Další otázky:
doc. Ing. František Lipták, DrSc.
Jaká je tedy největší zátěž učitelů? zcela