Pojetím bakalářské práce je obeznámení s problematikou zajištění a následného vymáhání pohledávek v obchodně právních vztazích. Jejím cílem je ukázat postupy, které společnost XY a.s. při vymáhání pohledávek od svých dlužníků pravidelně užívá, navrhnout možná zlepšení a zefektivnění těchto systematických kroků vedoucích k úhradě evidovaných pohledávek. Cílem teoretické části je vymezení obecných pojmů, které s danou problematikou úzce souvisí, vymezení nejužívanějších zajišťovacích nástrojů a právních způsobů vymáhání pohledávek, včetně možných postupů vedoucích k zániku pohledávek. Praktická část je zaměřena na používaná řešení vymáhání pohledávek společností XY a.s. v horizontu posledních tří let. V kontextu zjištěných nedostatků jsou navržena možná řešení, které mají za cíl maximálně omezit vznik pohledávek, případně zrychlit proces jejich vymáhání.
Anotace v angličtině
Concept of the work is familiar with the issue of ensuring and subsequent enforcing in business relations. The aim of the work is to show the process that XY regularly uses from its debtors, then to suggest possible improvements and streamlining of systematic steps for the payment of registered claims. The aim of the theoretical part is to define common terms which are closely related to the issue, the definition of most used hedging instruments and legal means of enforcing including possible termination of the procedure for claims. The practical part is focused on enforcing solutions used by XY in the last three years. In the context of the identified deficiencies, possible solutions are defined. They should minimize the emergence of debt or accelerate the process of enforcing.
Pojetím bakalářské práce je obeznámení s problematikou zajištění a následného vymáhání pohledávek v obchodně právních vztazích. Jejím cílem je ukázat postupy, které společnost XY a.s. při vymáhání pohledávek od svých dlužníků pravidelně užívá, navrhnout možná zlepšení a zefektivnění těchto systematických kroků vedoucích k úhradě evidovaných pohledávek. Cílem teoretické části je vymezení obecných pojmů, které s danou problematikou úzce souvisí, vymezení nejužívanějších zajišťovacích nástrojů a právních způsobů vymáhání pohledávek, včetně možných postupů vedoucích k zániku pohledávek. Praktická část je zaměřena na používaná řešení vymáhání pohledávek společností XY a.s. v horizontu posledních tří let. V kontextu zjištěných nedostatků jsou navržena možná řešení, které mají za cíl maximálně omezit vznik pohledávek, případně zrychlit proces jejich vymáhání.
Anotace v angličtině
Concept of the work is familiar with the issue of ensuring and subsequent enforcing in business relations. The aim of the work is to show the process that XY regularly uses from its debtors, then to suggest possible improvements and streamlining of systematic steps for the payment of registered claims. The aim of the theoretical part is to define common terms which are closely related to the issue, the definition of most used hedging instruments and legal means of enforcing including possible termination of the procedure for claims. The practical part is focused on enforcing solutions used by XY in the last three years. In the context of the identified deficiencies, possible solutions are defined. They should minimize the emergence of debt or accelerate the process of enforcing.
Proveďte literární rešerši právní úpravy vymáhání pohledávek.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav vymáhání pohledávek ve firmě XY.
Upozorněte na konkrétní nedostatky při vymáhání pohledávek u stávající společnosti a navrhněte možnosti jejich řešení.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte literární rešerši právní úpravy vymáhání pohledávek.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav vymáhání pohledávek ve firmě XY.
Upozorněte na konkrétní nedostatky při vymáhání pohledávek u stávající společnosti a navrhněte možnosti jejich řešení.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] NESNÍDAL, J. Kladivo na dlužníky. 2. vyd. Praha: Sagit, 2002. 135 s. ISBN 80-7208-312-0.
[2] PILÁTOVÁ, J., RICHTER, J. Pohledávky a jejich řešení v podnikové praxi. 1. vyd. Praha: ANAG, 2009. 112 s. ISBN 978-80-7263-534-4.
[3] SCHELLEOVÁ, I. Jak vymáhat dluhy právní cestou. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. 100 s. ISBN 80-7226-607-1.
Seznam doporučené literatury
[1] NESNÍDAL, J. Kladivo na dlužníky. 2. vyd. Praha: Sagit, 2002. 135 s. ISBN 80-7208-312-0.
[2] PILÁTOVÁ, J., RICHTER, J. Pohledávky a jejich řešení v podnikové praxi. 1. vyd. Praha: ANAG, 2009. 112 s. ISBN 978-80-7263-534-4.
[3] SCHELLEOVÁ, I. Jak vymáhat dluhy právní cestou. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. 100 s. ISBN 80-7226-607-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 43 b.
Jaká je promlčecí lhůta u vymáhaných pohledávek?
Je možné domáhat se promlčené pohledávky soudní cestou?
Oponent BP: 53 b.
Jakým způsobem získává společnost informace o svých obchodních partnerech a s ohledem na jejich rizikovost jaké volí zajišťovací instituty?
Lze uznat promlčený závazek?
Autor dokázal aktivně reagovat na položené otázky. Obecně dokázal obhájit své stanovisko.