Diplomová práce se zabývá společenskou odpovědností firem, konkrétně pak společností SERVIS CLIMAX, a.s., Vsetín. V teoretické části se věnuje důležitým pojmům, které se společenskou odpovědností neodmyslitelně souvisejí, dále je popisována samotná společenská odpovědnost a její přínosy pro firmu. Poté, co je v analytické části popsán všeobecný profil firmy, je pozornost zaměřena na marketingové nástroje. SWOT analýzou jsou zhodnoceny silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení. Dále je znázorněna BCG matice, neodmyslitelnou součástí firmy je i její marketing a propagace. Následuje stěžejní část práce, a to rozbor aktivit v oblasti ekonomické, environmentální a sociální, tyto činnosti jsou prokázány dotazníkovým šetřením právě mezi ředitelem, zaměstnanci, i veřejností. V poslední části práce je firmě Climax navrženo a nabídnuto ucelené řešení společenské odpovědnosti s ohledem na bariéry a rizika, kterým může podnik při implementaci CSR čelit.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on corporate social responsibility in companies, specifically SERVIS CLIMAX, a.s., Vsetín. Theoretical part explains what the corporate social responsibility is and everything around this. General profil and marketing tools of the company are described in the following analytical part. We applied SWOT analysis and BCG matrix. Also we analysed economical, enviromental and social sections by questionnaire survey with employees, head of the company and general public. The summit of this thesis is complete solution of corporate social responsibility with respect of risk barriers which could arise with implementation of CRS.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, etika, management, stakeholders, zaměstnanci, životní prostředí, marketing, Climax.
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, ethics, management, stakeholders, employees, environment, marketing, Climax.
Rozsah průvodní práce
103 s. 17 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá společenskou odpovědností firem, konkrétně pak společností SERVIS CLIMAX, a.s., Vsetín. V teoretické části se věnuje důležitým pojmům, které se společenskou odpovědností neodmyslitelně souvisejí, dále je popisována samotná společenská odpovědnost a její přínosy pro firmu. Poté, co je v analytické části popsán všeobecný profil firmy, je pozornost zaměřena na marketingové nástroje. SWOT analýzou jsou zhodnoceny silné a slabé stránky, příležitosti a ohrožení. Dále je znázorněna BCG matice, neodmyslitelnou součástí firmy je i její marketing a propagace. Následuje stěžejní část práce, a to rozbor aktivit v oblasti ekonomické, environmentální a sociální, tyto činnosti jsou prokázány dotazníkovým šetřením právě mezi ředitelem, zaměstnanci, i veřejností. V poslední části práce je firmě Climax navrženo a nabídnuto ucelené řešení společenské odpovědnosti s ohledem na bariéry a rizika, kterým může podnik při implementaci CSR čelit.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on corporate social responsibility in companies, specifically SERVIS CLIMAX, a.s., Vsetín. Theoretical part explains what the corporate social responsibility is and everything around this. General profil and marketing tools of the company are described in the following analytical part. We applied SWOT analysis and BCG matrix. Also we analysed economical, enviromental and social sections by questionnaire survey with employees, head of the company and general public. The summit of this thesis is complete solution of corporate social responsibility with respect of risk barriers which could arise with implementation of CRS.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost firem, etika, management, stakeholders, zaměstnanci, životní prostředí, marketing, Climax.
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, ethics, management, stakeholders, employees, environment, marketing, Climax.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretická východiska etiky ve firmě s vazbou na společenskou odpovědnost organizací.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav etického a marketingového řízení ve firmě Climax Vsetín pomocí marketingových nástrojů, analýz a dotazníkových šetření.
Výsledky analýzy zhodnoťte a navrhněte opatření pro inovaci současného stavu.
Navrhněte ucelený koncept CSR-Corporate Social Responbility, definujte jeho přínosy, bariéry a rizika.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretická východiska etiky ve firmě s vazbou na společenskou odpovědnost organizací.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav etického a marketingového řízení ve firmě Climax Vsetín pomocí marketingových nástrojů, analýz a dotazníkových šetření.
Výsledky analýzy zhodnoťte a navrhněte opatření pro inovaci současného stavu.
Navrhněte ucelený koncept CSR-Corporate Social Responbility, definujte jeho přínosy, bariéry a rizika.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] DYTRT, Zdenek. Dobré jméno firmy. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2006. 144 s. ISBN 80-86851-45-1.
[2] DYTRT, Zdenek a kol. Etika v podnikatelském prostředí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 196 s. ISBN 80-247-1589-9.
[3] PAVLÍK, Marek; BĚLČÍK, Martin a kol. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Protisk, s.r.o., 2010. 176 s. ISBN 978-80-247-3157-5.
[4] PUTNOVÁ, Anna; SEKNIČKA, Pavel. Etické řízení ve firmě. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 168 s. ISBN 978-80-247-1621-3.
[5] ROLNÝ, Ivo. Etika v podnikové strategii. 1. vyd. Boskovice: Albert, 1998. 123 s. ISBN 80-85834-53-7.
Seznam doporučené literatury
[1] DYTRT, Zdenek. Dobré jméno firmy. 1. vyd. Praha: Alfa Publishing, 2006. 144 s. ISBN 80-86851-45-1.
[2] DYTRT, Zdenek a kol. Etika v podnikatelském prostředí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 196 s. ISBN 80-247-1589-9.
[3] PAVLÍK, Marek; BĚLČÍK, Martin a kol. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vyd. Praha: Protisk, s.r.o., 2010. 176 s. ISBN 978-80-247-3157-5.
[4] PUTNOVÁ, Anna; SEKNIČKA, Pavel. Etické řízení ve firmě. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 168 s. ISBN 978-80-247-1621-3.
[5] ROLNÝ, Ivo. Etika v podnikové strategii. 1. vyd. Boskovice: Albert, 1998. 123 s. ISBN 80-85834-53-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Počet bodů od vedoucího práce: 42
Počet bodů od oponenta práce: 50
Otázky od vedoucího práce:
1, S jakým ohlasem jste se setkala u vedení společnosti, poté co jste jim sdělila výsledky šetření a vlastní návrhy? Hodnocení zcela odpovězeno.
2, Bude realizován některý z Vašich návrhů?
3, V práci zmiňujete normu (standard) SA 8000 a také kritický postoj k této normě manažera Metrostavu. Normu v práci více nevysvětlujete. Můžete prosím přiblíží obsah této normy a uvézt její výhody a nevýhody a také vztah této normy ke konceptu CSR? Hodnocení zcela odpovězeno.
Otázky od oponenta práce:
1) Opravdu se domníváte, že náklady na benefiční ples budou činit pouze 25 000,- Kč? Hodnocení zcela odpovězeno.
2) V jakých oblastech se stala firma více konkurenceschopná oproti své konkurenci? Hodnocení zcela odpovězeno.
3) Jakým způsobem budou hodnoceni pracovníci při výběru do programu Pálava (Perná) pro 40? Jakým způsobem budete porovnávat dělnické pozice s THP pracovníky? Hodnocení zcela odpovězeno.
Otázky komise
Ing. Schneider: Ujasněte prosím pojmy použité v práci: Primární a sekundární výzkum. Hodnocení zcela odpovězeno.
doc. Švarcová: Stanovila jste jednoznačně přínosy, rizika a bariery ve své DP? Hodnocení zcela odpovězeno.