Bakalářská práce ?Vliv komunikačních nástrojů na spotřebitelské chování seniorů? se zabývá vlivem reklamy, podpory prodeje a direct marketingu na život současných českých seniorů. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se nejprve věnuje konceptualizaci stáří, dále pak na vymezení pojmů z hlediska komunikačního mixu a marketingového výzkumu.
Praktická část vychází z mého kvantitativního výzkumu provedeného na vzorku zlínských seniorů. Zabývá se nákupním chováním seniorů ve Zlínském kraji a vlivem komunikačních nástrojů na jejich rozhodování při nakupování.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis ?The Effect of Communication Tools on the Consumer Behavior of the Elderly? reflects how advertising, sales promotion and direct marketing influence the lives of Czech senior citizens. The thesis has two parts. In the theoretical part, the concept of old age is explored and terms are defined in the context of communication mix and marketing research.
The practical part presents the findings of my quantitative research conducted on a sample population of Zlín senior citizens. It describes the shopping behavior of the elderly in the Zlín region and studies the effect of communication tools on their shopping decisions.
Old age, the elderly, communication mix, advertising, sales promotion, direct marketing, quantitative research, questionnaire.
Rozsah průvodní práce
66 s. (80 374 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ?Vliv komunikačních nástrojů na spotřebitelské chování seniorů? se zabývá vlivem reklamy, podpory prodeje a direct marketingu na život současných českých seniorů. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se nejprve věnuje konceptualizaci stáří, dále pak na vymezení pojmů z hlediska komunikačního mixu a marketingového výzkumu.
Praktická část vychází z mého kvantitativního výzkumu provedeného na vzorku zlínských seniorů. Zabývá se nákupním chováním seniorů ve Zlínském kraji a vlivem komunikačních nástrojů na jejich rozhodování při nakupování.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis ?The Effect of Communication Tools on the Consumer Behavior of the Elderly? reflects how advertising, sales promotion and direct marketing influence the lives of Czech senior citizens. The thesis has two parts. In the theoretical part, the concept of old age is explored and terms are defined in the context of communication mix and marketing research.
The practical part presents the findings of my quantitative research conducted on a sample population of Zlín senior citizens. It describes the shopping behavior of the elderly in the Zlín region and studies the effect of communication tools on their shopping decisions.
Old age, the elderly, communication mix, advertising, sales promotion, direct marketing, quantitative research, questionnaire.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se seniorů a jejich rozhodování, komunikačního mixu a marketingového výzkumu.
II. Praktická část
Proveďte literární průzkum, vztahující se k danému tématu.
Proveďte dotazníkové šetření u dané cílové skupiny.
Vyhodnoťte výsledky šetření, slovně i graficky.
Navrhněte vhodná doporučení vyplývající z dotazníkového šetření - pro řetězce supermarketů a hypermarketů.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se seniorů a jejich rozhodování, komunikačního mixu a marketingového výzkumu.
II. Praktická část
Proveďte literární průzkum, vztahující se k danému tématu.
Proveďte dotazníkové šetření u dané cílové skupiny.
Vyhodnoťte výsledky šetření, slovně i graficky.
Navrhněte vhodná doporučení vyplývající z dotazníkového šetření - pro řetězce supermarketů a hypermarketů.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Praha : Nakladatelství a vydavatelství Panorama, 1989. 416 s. ISBN 80-7038-158-2.
[2] KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[3] POKORNÁ, Andrea. Komunikace se seniory. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. 158 s. ISBN 978-80-247-3271-8.
[4] SIMOVÁ, Jozefína. Marketingový výzkum trhu. Liberec : Technická univerzita Liberec, 1997. 72 s. ISBN 80-7083-201-0.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s. r. o., 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Seznam doporučené literatury
[1] HAŠKOVCOVÁ, Helena. Fenomén stáří. Praha : Nakladatelství a vydavatelství Panorama, 1989. 416 s. ISBN 80-7038-158-2.
[2] KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
[3] POKORNÁ, Andrea. Komunikace se seniory. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. 158 s. ISBN 978-80-247-3271-8.
[4] SIMOVÁ, Jozefína. Marketingový výzkum trhu. Liberec : Technická univerzita Liberec, 1997. 72 s. ISBN 80-7083-201-0.
[5] SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň : Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s. r. o., 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. H. Brišová:
Objasněte rozdíl mezi 180 rozdanými dotazníky a z toho 139 oslovenými respondenty.
V čem spatřujete zásadní rozdíl mezi super a hypermarketem?
Ing. R. Vorlová:
1. Odkud pocházejí informace uvedené na s. 51?
2. Jak byste popsala typického seniorského zákazníka obch. řetězců a jeho hlavní motivace pro
nákup?