Cílem diplomové práce je vytvoření návrhu strategie startujícímu mikropodniku Cloudia s. r.o., jehož společníci podnikají v oblasti informačních technologií. Práce je rozdělena na tři části: teoretickou, analytickou a projektovou. První část shrnuje teoretické poznatky, které slouží jako podklad pro vypracování dalších částí. Analytická část představuje společnost Cloudia s. r. o., její předmět podnikání a produktové portfolio. Dále je v analytické části popsáno externí a interní prostředí firmy, jež vychází z postupů stanovených v teoretické části. Výstupem z externí a interní analýzy je SWOT analýza. Projektová část stanovuje strategii, jež je založena na výsledcích analytické části.
Anotace v angličtině
The goal of this diploma thesis is a proposal of strategy for newly founded IT micro enter-prise Cloudia s. r. o. Diploma thesis is divided into 3 parts: theoretical, analytical and project. The first part summarizes theoretical knowledge, which is then used for the rest of diploma thesis. Analytical part introduce Cloudia s. r. o., its business subject and product portfolio. Then there are the analyses of internal and external environment, which are de-veloped according to procedures specified in the theoretical part. External and internal en-vironment analysis results are used for a SWOT analysis. The project formulates a strategy based on results of the analytical part.
Klíčová slova
strategie, strategické řízení, malé a střední podnikání, PEST analýza, IT, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil.
Klíčová slova v angličtině
Strategy, strategic management, small business, PEST analysis, IT, SWOT analysis, Porter´s five forces model.
Rozsah průvodní práce
119 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvoření návrhu strategie startujícímu mikropodniku Cloudia s. r.o., jehož společníci podnikají v oblasti informačních technologií. Práce je rozdělena na tři části: teoretickou, analytickou a projektovou. První část shrnuje teoretické poznatky, které slouží jako podklad pro vypracování dalších částí. Analytická část představuje společnost Cloudia s. r. o., její předmět podnikání a produktové portfolio. Dále je v analytické části popsáno externí a interní prostředí firmy, jež vychází z postupů stanovených v teoretické části. Výstupem z externí a interní analýzy je SWOT analýza. Projektová část stanovuje strategii, jež je založena na výsledcích analytické části.
Anotace v angličtině
The goal of this diploma thesis is a proposal of strategy for newly founded IT micro enter-prise Cloudia s. r. o. Diploma thesis is divided into 3 parts: theoretical, analytical and project. The first part summarizes theoretical knowledge, which is then used for the rest of diploma thesis. Analytical part introduce Cloudia s. r. o., its business subject and product portfolio. Then there are the analyses of internal and external environment, which are de-veloped according to procedures specified in the theoretical part. External and internal en-vironment analysis results are used for a SWOT analysis. The project formulates a strategy based on results of the analytical part.
Klíčová slova
strategie, strategické řízení, malé a střední podnikání, PEST analýza, IT, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil.
Klíčová slova v angličtině
Strategy, strategic management, small business, PEST analysis, IT, SWOT analysis, Porter´s five forces model.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické prameny z oblasti strategie a strategického managementu.
II. Praktická část
Charakterizujte a zhodnoťte dosavadní aktivity firmy Cloudia s. r. o.
Proveďte analýzu současného stavu a na základě výsledků identifikujte strategické cíle.
Zpracujte projekt návrhu strategického rozvoje podniku.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické prameny z oblasti strategie a strategického managementu.
II. Praktická část
Charakterizujte a zhodnoťte dosavadní aktivity firmy Cloudia s. r. o.
Proveďte analýzu současného stavu a na základě výsledků identifikujte strategické cíle.
Zpracujte projekt návrhu strategického rozvoje podniku.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
[2] JOHNSON, Gerry; SCHOLES, Kevan. Cesty k úspěšnému podniku: stanovení cíle a techniky rozhodování. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. 803 s. ISBN 80-7226-220-3.
[3] KEŘKOVSKÝ, Miloslav; VYKYPĚL, Oldřich. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
[4] PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
[5] SEDLÁČKOVÁ, Helena; BUCHTA, Karel. Strategická analýza. 2. přepracované a doplněné vyd. Praha: C. H. Beck, 2006. 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
Seznam doporučené literatury
[1] DEDOUCHOVÁ, Marcela. Strategie podniku. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
[2] JOHNSON, Gerry; SCHOLES, Kevan. Cesty k úspěšnému podniku: stanovení cíle a techniky rozhodování. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. 803 s. ISBN 80-7226-220-3.
[3] KEŘKOVSKÝ, Miloslav; VYKYPĚL, Oldřich. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
[4] PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
[5] SEDLÁČKOVÁ, Helena; BUCHTA, Karel. Strategická analýza. 2. přepracované a doplněné vyd. Praha: C. H. Beck, 2006. 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: doc. Ing. Josef Kubík, CSc., hodnocení 51
Otázky:
1)Charakterizujte prozatimní aktivity společnosti Cloudia?
Oponent DP: Ing. Lukáš Fišer, hodnocení 57 bodů
Otázky:
1)Formulujte přínos dynamických webových stránek oproti klasickým statickým prezentacím. Kdy je přechod mezi těmito systémy pro firmy výhodný.
prof. Ing. Petr Němeček, DrSc.: otázky
1) Proč by měl zákazník využít služby Vaší firmy? - otázka byla zodpovězena zcela
2) Jaká je nejlepší obchodnická dovednost? - otázka byla zodpovězena uspokojivě
doc. PhDr. Olga Březinová, CSc.: otázka
1) Můžete vysvětlit, z čeho žijí zaměstnanci firmy vzhledem k nízkému zisku a počtu zaměstnanců? - otázka byla zodpovězena uspokojivě
Ing. Michal Pilík, Ph.D.: otázka
1) Nedomníváte se, že práce byla spíše zaměřena pouze na marketingovou komunikaci? - otázka byla zodpovězena uspokojivě