Předložená bakalářská práce se věnuje problematice ochranné známky Barum. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou.
První část se zabývá teoretickými základy potřebnými pro praktickou aplikaci. V teoretické části jsou definovány důležité pojmy, které souvisejí s ochrannou známkou, značkou a logem, které budou ve druhé části aplikovány na podmínky a způsoby užívání ochranné známky Barum v České republice.
Ve druhé části je představen podnik Barum Continental spol. s r. o., který spadá do nadnárodního koncernu Continental AG. Praktická část se zaměřuje na způsoby užívání ochranné známky, ale také na možnosti zneužití ochranné známky a jejich následky. Podrobně je zde popsáno logo Barum.
V závěru naleznete současný stav užívání ochranné známky Barum a doporučení, jak by se ochranná známka měla chovat do budoucna, aby nedocházelo k jejímu zneužívání.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on problems concerning issues of the Barum trade mark. The thesis is divided into two parts.
The first part deals with the theoretical fundamentals, which are necessary for the practical application. In the theoretical part are defined important terms related to trade mark, mark and logo, which will be applied directly to the particular conditions and ways of the Barum trademark usage in the Czech Republic.
In the second part is introduced Barum Continental spol. s r. o. company, which belongs to the multinational trust ? Continental AG. The analytical part is focused on ways of the trade-mark usage and on the possibilities and consequences of its abuse. Here is also detailed description of Barum logo.
You will find a present status of the Barum trade mark in the conclusion as well as the recommendation, how should be the trade mark handled in the future in order to avoid its abuse.
Klíčová slova
Ochranná známka, značka, logo, doména, označení, Barum, zákon o ochranných známkách, Úřad průmyslového vlastnictví, užívání ochranné známky, zneužívání ochranné známky.
Klíčová slova v angličtině
Trade mark, brand, logo, brand, signification, Barum, trade mark act, Office of Industrial Property, use of trade mark, abuse of trade mark.
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předložená bakalářská práce se věnuje problematice ochranné známky Barum. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou.
První část se zabývá teoretickými základy potřebnými pro praktickou aplikaci. V teoretické části jsou definovány důležité pojmy, které souvisejí s ochrannou známkou, značkou a logem, které budou ve druhé části aplikovány na podmínky a způsoby užívání ochranné známky Barum v České republice.
Ve druhé části je představen podnik Barum Continental spol. s r. o., který spadá do nadnárodního koncernu Continental AG. Praktická část se zaměřuje na způsoby užívání ochranné známky, ale také na možnosti zneužití ochranné známky a jejich následky. Podrobně je zde popsáno logo Barum.
V závěru naleznete současný stav užívání ochranné známky Barum a doporučení, jak by se ochranná známka měla chovat do budoucna, aby nedocházelo k jejímu zneužívání.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis is focused on problems concerning issues of the Barum trade mark. The thesis is divided into two parts.
The first part deals with the theoretical fundamentals, which are necessary for the practical application. In the theoretical part are defined important terms related to trade mark, mark and logo, which will be applied directly to the particular conditions and ways of the Barum trademark usage in the Czech Republic.
In the second part is introduced Barum Continental spol. s r. o. company, which belongs to the multinational trust ? Continental AG. The analytical part is focused on ways of the trade-mark usage and on the possibilities and consequences of its abuse. Here is also detailed description of Barum logo.
You will find a present status of the Barum trade mark in the conclusion as well as the recommendation, how should be the trade mark handled in the future in order to avoid its abuse.
Klíčová slova
Ochranná známka, značka, logo, doména, označení, Barum, zákon o ochranných známkách, Úřad průmyslového vlastnictví, užívání ochranné známky, zneužívání ochranné známky.
Klíčová slova v angličtině
Trade mark, brand, logo, brand, signification, Barum, trade mark act, Office of Industrial Property, use of trade mark, abuse of trade mark.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se ochranných známek.
Zjistěte podmínky pro užívání ochranné známky Barum.
II. Praktická část
Popište způsoby užívání ochranné známky Barum v České republice.
Zjistěte a zhodnoťte možnosti zneužití ochranné známky Barum.
Navrhněte řešení pro užívání ochranné známky Barum.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se ochranných známek.
Zjistěte podmínky pro užívání ochranné známky Barum.
II. Praktická část
Popište způsoby užívání ochranné známky Barum v České republice.
Zjistěte a zhodnoťte možnosti zneužití ochranné známky Barum.
Navrhněte řešení pro užívání ochranné známky Barum.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] HORÁČEK, Roman; ČADA, Karel; HAJN, Petr. Práva k průmyslovému vlastnictví. 1. vyd. Praha : C.H. Beck, 2005. 424 s. ISBN 80-7179-879-7.
[2] HORÁČEK, Roman. Práva na označení (zákon o ochranných známkách a zákon o ochraně označení původu a zeměpisných označení : komentář.) 1. vyd. Praha : C.H. Beck, 2004. 460 s. ISBN 80-7179-838-X.
[3] JUREČKA, Jan. Oceňování ochranné známky jako součásti nehmotného majetku. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2006. 73 s. ISBN 80-245-1074-X.
[4] KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s. , 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
[5] SLOVÁKOVÁ, Zuzana. Průmyslové vlastnictví. 1. vyd. Praha : Orac, 2003. 150 s. ISBN 80-8619-963-0.
Seznam doporučené literatury
[1] HORÁČEK, Roman; ČADA, Karel; HAJN, Petr. Práva k průmyslovému vlastnictví. 1. vyd. Praha : C.H. Beck, 2005. 424 s. ISBN 80-7179-879-7.
[2] HORÁČEK, Roman. Práva na označení (zákon o ochranných známkách a zákon o ochraně označení původu a zeměpisných označení : komentář.) 1. vyd. Praha : C.H. Beck, 2004. 460 s. ISBN 80-7179-838-X.
[3] JUREČKA, Jan. Oceňování ochranné známky jako součásti nehmotného majetku. 1. vyd. Praha : Oeconomica, 2006. 73 s. ISBN 80-245-1074-X.
[4] KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, a. s. , 2007. 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
[5] SLOVÁKOVÁ, Zuzana. Průmyslové vlastnictví. 1. vyd. Praha : Orac, 2003. 150 s. ISBN 80-8619-963-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
doc. Ing. Josef Kubík, CSc.:
Znáte některé tuzemské ochranné známky s podobnou historií, jako má značka
Barum?
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
Jak velké poplatky se platí při podání žádosti o obnovu zápisu ochranné známky
o dalších 10 let?