Cílem této bakalářské práce je podrobně se seznámit s vizualizačním enginem Ogre. Práce je rozdělena do několika částí. Teoretická část je zaměřena na popis základních vlastností, struktury, jednotlivých tříd, funkcí a využití tohoto enginu. Dále obsahuje jeho srovnání s několika dalšími enginy. Praktická část pak zahrnuje vytvoření příručky určené začínajícím uživatelům ogre. Příručka obsahuje několik tutorialů včetně popisu základních funkcí. Další částí této práce je návrh a realizace aplikace založené na tomto enginu. Aplikace je vytvořena v programovacím jazyku C++.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is closely execute with the Ogre rendering engine. The thesis is divided into several parts. The theoretical part is aimed at describing the basic characteristics, structures, individual classes, functions and use of this engine. It also contains a comparison with several other engines. The practical part includes a manual for novice users Ogre. This manual includes several tutorials, including a description of basic functions. Another part of this thesis is design and implementation of applications based on this engine. Application is developed in programming language C++.
Cílem této bakalářské práce je podrobně se seznámit s vizualizačním enginem Ogre. Práce je rozdělena do několika částí. Teoretická část je zaměřena na popis základních vlastností, struktury, jednotlivých tříd, funkcí a využití tohoto enginu. Dále obsahuje jeho srovnání s několika dalšími enginy. Praktická část pak zahrnuje vytvoření příručky určené začínajícím uživatelům ogre. Příručka obsahuje několik tutorialů včetně popisu základních funkcí. Další částí této práce je návrh a realizace aplikace založené na tomto enginu. Aplikace je vytvořena v programovacím jazyku C++.
Anotace v angličtině
The goal of this bachelor thesis is closely execute with the Ogre rendering engine. The thesis is divided into several parts. The theoretical part is aimed at describing the basic characteristics, structures, individual classes, functions and use of this engine. It also contains a comparison with several other engines. The practical part includes a manual for novice users Ogre. This manual includes several tutorials, including a description of basic functions. Another part of this thesis is design and implementation of applications based on this engine. Application is developed in programming language C++.
Seznamte se s grafickým open source enginem Ogre, založeným na technologiích DirectX a OpenGL
Tento engine popište v jeho aktuální verzi a shrňte jeho vlastnosti.
Porovnejte Ogre s jinými grafickými enginy.
Navrhněte 3D aplikaci za použití grafického enginu Ogre.
Takto navrženou aplikaci realizujte za pomoci programovacího jazyka C++.
Vytvořte podrobnou elektronickou příručku pro práci s tímto enginem určenou začínajícím programátorům.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s grafickým open source enginem Ogre, založeným na technologiích DirectX a OpenGL
Tento engine popište v jeho aktuální verzi a shrňte jeho vlastnosti.
Porovnejte Ogre s jinými grafickými enginy.
Navrhněte 3D aplikaci za použití grafického enginu Ogre.
Takto navrženou aplikaci realizujte za pomoci programovacího jazyka C++.
Vytvořte podrobnou elektronickou příručku pro práci s tímto enginem určenou začínajícím programátorům.
Seznam doporučené literatury
KERGER, Felix. Ogre 3D 1.7 Beginner\'s Guide. Birmingham : Published by Packt Publishing Ltd., 2010. 300 s. ISBN 978-1-849512-48-0.
JUNKER, Gregory. Pro OGRE 3D Programming. New York : APRESS ACADEMIC, 2006. 312 s. ISBN 978-1-59059-710-1.
PRATA, Stephen. Mistrovství v C++ 3. vydání. Praha : Computer Press, 2007. 1120 s. ISBN 978-80-251-1749-1.
KRUGLINSKI, David J. Mistrovství ve Visual C++. Praha : Computer Press, 1999. 854 s. ISBN 80?7226?132?0.
Ogre [online]. 2010 [cit. 2011-01-27]. OGRE Manual v1.7. Dostupné z WWW: [http://www.ogre3d.org/docs/manual/].
Ogre [online]. 2010 [cit. 2011-01-27]. OGRE Wiki. Dostupné z WWW: [http://www.ogre3d.org/tikiwiki/tiki-index.php].
Seznam doporučené literatury
KERGER, Felix. Ogre 3D 1.7 Beginner\'s Guide. Birmingham : Published by Packt Publishing Ltd., 2010. 300 s. ISBN 978-1-849512-48-0.
JUNKER, Gregory. Pro OGRE 3D Programming. New York : APRESS ACADEMIC, 2006. 312 s. ISBN 978-1-59059-710-1.
PRATA, Stephen. Mistrovství v C++ 3. vydání. Praha : Computer Press, 2007. 1120 s. ISBN 978-80-251-1749-1.
KRUGLINSKI, David J. Mistrovství ve Visual C++. Praha : Computer Press, 1999. 854 s. ISBN 80?7226?132?0.
Ogre [online]. 2010 [cit. 2011-01-27]. OGRE Manual v1.7. Dostupné z WWW: [http://www.ogre3d.org/docs/manual/].
Ogre [online]. 2010 [cit. 2011-01-27]. OGRE Wiki. Dostupné z WWW: [http://www.ogre3d.org/tikiwiki/tiki-index.php].
Přílohy volně vložené
1 DVD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka prezentovala před komisí cíle a výsledky své bakalářské práce.
Prezentace jako celek působila vyváženě, studentka dokázala vystihnout klíčové body práce.
Součástí prezentace byla praktická ukázka.
Následně byla studentka seznámena s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce
a zodpověděla dotazy oponenta.