Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvořit grafické prvky pro počítačovou hru hranou v internetovém prohlížeči za použití programů Blender a Gimp. Bakalářská práce je rozdělena na několik částí. V teoretické části je stručně popsána historie počítačové grafiky a její obory, historie, rozhraní a funkce volně šiřitelných grafických programů Blender a Gimp. Praktická část krátce představí samotnou hru, dále pak popíše tvorbu jednotlivých modelů, materiálů a textur a jejich aplikaci na modely a následné renderování obrazů.
Anotace v angličtině
The main purpose of this bachelor disertation was to create graphic elements for a computer game played in web browser by using Blender and Gimp programmes. The disertation is divided into several parts. In theoretical part there is briefly described the history of computer graphics and its branches, the history, the interface and the fuction of shareware Blender and Gimp. The practical part shortly introduces the game itself, then it describes the creation of individual models, materials, textures and its application on the models and the following render of images.
Klíčová slova
Počítačová grafika, Blender, Gimp, Internetová hra, 3D Modely
Klíčová slova v angličtině
Computer graphics, Blender, Gimp, Internet game, 3D models
Rozsah průvodní práce
71 s
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce bylo vytvořit grafické prvky pro počítačovou hru hranou v internetovém prohlížeči za použití programů Blender a Gimp. Bakalářská práce je rozdělena na několik částí. V teoretické části je stručně popsána historie počítačové grafiky a její obory, historie, rozhraní a funkce volně šiřitelných grafických programů Blender a Gimp. Praktická část krátce představí samotnou hru, dále pak popíše tvorbu jednotlivých modelů, materiálů a textur a jejich aplikaci na modely a následné renderování obrazů.
Anotace v angličtině
The main purpose of this bachelor disertation was to create graphic elements for a computer game played in web browser by using Blender and Gimp programmes. The disertation is divided into several parts. In theoretical part there is briefly described the history of computer graphics and its branches, the history, the interface and the fuction of shareware Blender and Gimp. The practical part shortly introduces the game itself, then it describes the creation of individual models, materials, textures and its application on the models and the following render of images.
Klíčová slova
Počítačová grafika, Blender, Gimp, Internetová hra, 3D Modely
Klíčová slova v angličtině
Computer graphics, Blender, Gimp, Internet game, 3D models
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Seznamte se s grafickými programy Blender a Gimp.
V programu Blender vytvořte jednotlivé 3D grafické modely pro počítačovou hru.
Pro tyto modely připravte textury, aplikujte je na modely a vytvořte další potřebné grafické prvky pro hru.
V práci tuto tvorbu grafických prvků popište (včetně 3D modelů).
Umístěte veškeré vytvořené grafické prvky na CD jako přílohu bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
Vytvořte literární rešerši na zadané téma.
Seznamte se s grafickými programy Blender a Gimp.
V programu Blender vytvořte jednotlivé 3D grafické modely pro počítačovou hru.
Pro tyto modely připravte textury, aplikujte je na modely a vytvořte další potřebné grafické prvky pro hru.
V práci tuto tvorbu grafických prvků popište (včetně 3D modelů).
Umístěte veškeré vytvořené grafické prvky na CD jako přílohu bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, Pavel. BLENDER - naučte se 3D grafiku. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha : BEN - technická literatura, 2009. 288 s. ISBN 978-80-7300-244-2.
BlenderWiky [online]. 2008, last modified on 15 November 2010 [cit. 2011-01-20]. Dostupné z WWW: [http://wiki.blender.org].
Blender3d.cz [online]. 2005 [cit. 2011-01-20]. Dostupné z WWW: [http://blender3d.cz/drupal/index.php].
Gimp.cz [online]. 2003 [cit. 2011-01-24]. Dostupné z WWW: [http://www.gimp.cz/].
Web Uher [online]. 2009 [cit. 2011-01-21]. Dostupné z WWW: [http://jaroslavuher.cz].
Seznam doporučené literatury
POKORNÝ, Pavel. BLENDER - naučte se 3D grafiku. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha : BEN - technická literatura, 2009. 288 s. ISBN 978-80-7300-244-2.
BlenderWiky [online]. 2008, last modified on 15 November 2010 [cit. 2011-01-20]. Dostupné z WWW: [http://wiki.blender.org].
Blender3d.cz [online]. 2005 [cit. 2011-01-20]. Dostupné z WWW: [http://blender3d.cz/drupal/index.php].
Gimp.cz [online]. 2003 [cit. 2011-01-24]. Dostupné z WWW: [http://www.gimp.cz/].
Web Uher [online]. 2009 [cit. 2011-01-21]. Dostupné z WWW: [http://jaroslavuher.cz].
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce.
Prezentace jako celek působila vyváženě, student dokázal vystihnout klíčové body práce.
Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Prof. Vítečková: Jaké musí mít počítač parametry, aby se mohl použít program Blender?