Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění spokojenosti klientů v domově pro seniory v Moravskoslezském kraji. V teoretické části popisuji, co je to stáří a stárnutí, jaké jsou změny ve stáří, jaká je kvalita poskytované péče a seznamuji s historií daného ústavního zařízení. Praktická část zahrnuje spokojenost seniorů s poskytovanými službami sledovaného zařízení, s organizací a každodenní rutinou a nabídkou volnočasových aktivit. Praktická část je zpracována podle výsledků dotazníkového šetření. Zpracované výsledky může vedení domova využít při rozvoji a zvyšování kvality služeb, a to v těch oblastech, které klienti označili z jejich pohledu za problematické.
Anotace v angličtině
The objective of the bachelor´s work is discovery the satisfaction of clients at the retirement home in Moravian-Silesian Region. The theoretical part of my thesis describes old age and aging, changes in old age, quality of provided care and also the history of institutional care. The practical part includes senior´s satisfaction with services provided by the repoting facilities, organization and daily routine and offers leisure-time activities. The practical part is processed according to the survey results. The management of the retirement home can processed results maket he best of development and rasing quality in problematical spheres witch klients.
age, aging, client, satisfaction, constitutional care
Rozsah průvodní práce
80 s. (87 651 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem bakalářské práce je zjištění spokojenosti klientů v domově pro seniory v Moravskoslezském kraji. V teoretické části popisuji, co je to stáří a stárnutí, jaké jsou změny ve stáří, jaká je kvalita poskytované péče a seznamuji s historií daného ústavního zařízení. Praktická část zahrnuje spokojenost seniorů s poskytovanými službami sledovaného zařízení, s organizací a každodenní rutinou a nabídkou volnočasových aktivit. Praktická část je zpracována podle výsledků dotazníkového šetření. Zpracované výsledky může vedení domova využít při rozvoji a zvyšování kvality služeb, a to v těch oblastech, které klienti označili z jejich pohledu za problematické.
Anotace v angličtině
The objective of the bachelor´s work is discovery the satisfaction of clients at the retirement home in Moravian-Silesian Region. The theoretical part of my thesis describes old age and aging, changes in old age, quality of provided care and also the history of institutional care. The practical part includes senior´s satisfaction with services provided by the repoting facilities, organization and daily routine and offers leisure-time activities. The practical part is processed according to the survey results. The management of the retirement home can processed results maket he best of development and rasing quality in problematical spheres witch klients.
age, aging, client, satisfaction, constitutional care
Zásady pro vypracování
V teoretické části se zaměřit na vymezení pojmu stáří, stárnutí, klasifikace věku, hlavní změny v období stáří a na potřeby seniorů. Specifikovat úlohu sestry v péči o seniora. Seznámit s historií daného ústavního zařízení.
V praktické části zjistit spokojenost seniorů s poskytovanými službami ve sledovaném zařízení, s organizací denního režimu a s nabízenými volnočasovými aktivitami. V neposlední řadě zjistit spokojenost seniorů s poskytovanou ošetřovatelskou péčí. S výsledky šetření seznámit management sledovaného domova pro seniory a navrhnout praxeologická opatření.
Zásady pro vypracování
V teoretické části se zaměřit na vymezení pojmu stáří, stárnutí, klasifikace věku, hlavní změny v období stáří a na potřeby seniorů. Specifikovat úlohu sestry v péči o seniora. Seznámit s historií daného ústavního zařízení.
V praktické části zjistit spokojenost seniorů s poskytovanými službami ve sledovaném zařízení, s organizací denního režimu a s nabízenými volnočasovými aktivitami. V neposlední řadě zjistit spokojenost seniorů s poskytovanou ošetřovatelskou péčí. S výsledky šetření seznámit management sledovaného domova pro seniory a navrhnout praxeologická opatření.
Seznam doporučené literatury
KALVACH, Z., ZADÁK, Z., JIRÁK, R. Geriatrie a gerontologie. Praha: Grada Publisching, a.s., 2005. str. 864. ISBN 80-247-0548-6.
KALVACH, Z., ZADÁK, Z., JIRÁK, R. Geriatrické syndromy a geriatrický pacient. Praha: Grada Publisching, a.s., 2008. str. 336. ISBN 978-80-247-2490-4.
KALVACH, Z., ONDERKOVÁ, A. Stáří: pojetí geriatrického pacienta a jeho problémů v ošetřovatelské praxi. Praha: Galén, 2006. str. 44. ISBN 80-7262-455-5.
KLEVETOVÁ, D., DLABALOVÁ, I. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. str. 202. ISBN 978-80-247-2169-9.
TOPINKOVÁ, E. Geriatrie pro praxi.1. Vydání, Praha: Galén, 2005. str. 270. ISBN 80-7262-365-5.
Seznam doporučené literatury
KALVACH, Z., ZADÁK, Z., JIRÁK, R. Geriatrie a gerontologie. Praha: Grada Publisching, a.s., 2005. str. 864. ISBN 80-247-0548-6.
KALVACH, Z., ZADÁK, Z., JIRÁK, R. Geriatrické syndromy a geriatrický pacient. Praha: Grada Publisching, a.s., 2008. str. 336. ISBN 978-80-247-2490-4.
KALVACH, Z., ONDERKOVÁ, A. Stáří: pojetí geriatrického pacienta a jeho problémů v ošetřovatelské praxi. Praha: Galén, 2006. str. 44. ISBN 80-7262-455-5.
KLEVETOVÁ, D., DLABALOVÁ, I. Motivační prvky při práci se seniory. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. str. 202. ISBN 978-80-247-2169-9.
TOPINKOVÁ, E. Geriatrie pro praxi.1. Vydání, Praha: Galén, 2005. str. 270. ISBN 80-7262-365-5.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM, 1 brožura
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak reagovali zástupci managementu na výsledky šetření v zařízení?( Dr. Krátká)
Zařízení ocenilo přehledné zpracování výsledků, zjistili hodnocení a získali zpětnou vazbu. Velmi se jim líbila praxeologická opatření, s výsledky budou dále pracovat- hlavně v oblasti volnočasových aktivit.
Změnilo se již něco? ( Dr. Krátká)
Bohužel ne.
Dotazníky vyplňovali klienti sami?( Mgr. Treterová)
Ano, pouze u jedné klientky, která byla slepá, mi pomáhal personál.
Kdo Vám vybíral klienty, kteří byli respondenty?( Mgr. Krátká)
Vybírala mi je paní vedoucí zařízení.
Používáte pojem "sanitárka". Je to správné?( Mgr. Treterová)
Ne, tento pojem se již neužívá.