Tato diplomová práce je zaměřena na fenomén současného grafického designu Motion Graphic Design. Konkrétně se zabývá televizní grafikou v souvislosti s rozvojem nových médií a rychlým technologickým vývojem v posledních letech. Teoretická část vymezuje pojem a terminologii Motion Graphics, popisuje vývoj a především aktuální stav tohoto oboru se zaměřením na televizní motion grafiku. Řeší vizuální styl televizního vysílání jak z estetického, tak z technologického hlediska. Praktická část aplikuje teoretické poznatky v praxi a na základě analýzy konkrétního segmentu trhu popisuje vlastní projekt vizuálního stylu vysílání televizní stanice zaměřené na módu a design. Výsledkem je komplexní řešení zahrnující logotyp a jednotnou vizuální identitu aplikovatelnou ve všech médiích.
Anotace v angličtině
The focus of this Master thesis is Motion Graphic Design the contemporary graphic design phenomenon. It specifically deals with broadcast graphics in the context of fast new media and technology development in recent years. The theoretical part explains Motion Graphics term and terminology, describes evolution and recent situation of that area with focus on broadcast motion graphics. Deals with both aesthetic and technology viewpoint of TV broadcast corporate identity. The practical part practise theoretical knowledge and on the specific market segment analytic basis describes fashion and design television channel visual identity project. The result is complex solution including logotype and unified visual identity applicable to all media.
Klíčová slova
Motion grafika, televizní branding, televizní grafika, vizuální styl, sebe-propagace, design vysílání, digitální TV
Klíčová slova v angličtině
Motion Graphics, TV Branding, On Air Graphics, Corporate Design, Self-promotion, Broadcast Design, Digital TV
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na fenomén současného grafického designu Motion Graphic Design. Konkrétně se zabývá televizní grafikou v souvislosti s rozvojem nových médií a rychlým technologickým vývojem v posledních letech. Teoretická část vymezuje pojem a terminologii Motion Graphics, popisuje vývoj a především aktuální stav tohoto oboru se zaměřením na televizní motion grafiku. Řeší vizuální styl televizního vysílání jak z estetického, tak z technologického hlediska. Praktická část aplikuje teoretické poznatky v praxi a na základě analýzy konkrétního segmentu trhu popisuje vlastní projekt vizuálního stylu vysílání televizní stanice zaměřené na módu a design. Výsledkem je komplexní řešení zahrnující logotyp a jednotnou vizuální identitu aplikovatelnou ve všech médiích.
Anotace v angličtině
The focus of this Master thesis is Motion Graphic Design the contemporary graphic design phenomenon. It specifically deals with broadcast graphics in the context of fast new media and technology development in recent years. The theoretical part explains Motion Graphics term and terminology, describes evolution and recent situation of that area with focus on broadcast motion graphics. Deals with both aesthetic and technology viewpoint of TV broadcast corporate identity. The practical part practise theoretical knowledge and on the specific market segment analytic basis describes fashion and design television channel visual identity project. The result is complex solution including logotype and unified visual identity applicable to all media.
Klíčová slova
Motion grafika, televizní branding, televizní grafika, vizuální styl, sebe-propagace, design vysílání, digitální TV
Klíčová slova v angličtině
Motion Graphics, TV Branding, On Air Graphics, Corporate Design, Self-promotion, Broadcast Design, Digital TV
Zásady pro vypracování
Provedení rešerše
Analýza současného stavu
Stanovení cílů a metodika postupu práce
Volba technologií
Vypracování projektu
Zhodnocení projektu
Zásady pro vypracování
Provedení rešerše
Analýza současného stavu
Stanovení cílů a metodika postupu práce
Volba technologií
Vypracování projektu
Zhodnocení projektu
Seznam doporučené literatury
Peter Zec, International Yearbook Communication Design 2008/2009, Red Dot Edition 2008
Charlotte Fiell, Peter Fiell, Contemporary Graphic Design, Taschen 2007
Jitka Vysekalová a kolektiv, Psychologie reklamy, Grada Publishing 2007
Krug Steve, Webdesign: Nenuťte uživatele přemýšlet, Computer Press 2006
http://www.smashingmagazine.com/
http://motionspire.com/
Seznam doporučené literatury
Peter Zec, International Yearbook Communication Design 2008/2009, Red Dot Edition 2008
Charlotte Fiell, Peter Fiell, Contemporary Graphic Design, Taschen 2007
Jitka Vysekalová a kolektiv, Psychologie reklamy, Grada Publishing 2007
Krug Steve, Webdesign: Nenuťte uživatele přemýšlet, Computer Press 2006
http://www.smashingmagazine.com/
http://motionspire.com/
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila vizuální styl pro fiktivní televizní stanici, která se zaměřuje na módu a design. Prezentovala 5 různých znělek pro vysílání s logem " Look ", zaměřila se na jednotící prvky celého vizuálního stylu, kterými jsou barevnost a výrazná typografie.
Připomínky komise byly hlavně k televizní grafice, která se zdála být málo kreativní a současná.