ABSTRAKT
Tato bakalářská práce je zaměřena na akvarelovou techniku a její použití dnes i v historii. Práce obsahuje stručný historický přehled vývoje akvarelové techniky. Zabývá se jednotli-vými umělci, kteří touto technikou tvořili, jak ve světě, tak také u nás. Nahlédneme do růz-ných uměleckých oborů - dětská ilustrace i architektura. Celá práce je ukončena stručným medailonkem současného akvarelisty - malíře Tomáše Císařovského.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
This work is focused on watercolour techniques and their uses in history and today. The work includes a brief historical overview of development of watercolour technology. It deals with individual artists who were using these techniques both at home as well as in the world. We will look into the various artistic disciplines, children?s illustrations and archi-tecture. The work stops short of the contemporary medallion watercolour painter Thomas Císařovský.
ABSTRAKT
Tato bakalářská práce je zaměřena na akvarelovou techniku a její použití dnes i v historii. Práce obsahuje stručný historický přehled vývoje akvarelové techniky. Zabývá se jednotli-vými umělci, kteří touto technikou tvořili, jak ve světě, tak také u nás. Nahlédneme do růz-ných uměleckých oborů - dětská ilustrace i architektura. Celá práce je ukončena stručným medailonkem současného akvarelisty - malíře Tomáše Císařovského.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
This work is focused on watercolour techniques and their uses in history and today. The work includes a brief historical overview of development of watercolour technology. It deals with individual artists who were using these techniques both at home as well as in the world. We will look into the various artistic disciplines, children?s illustrations and archi-tecture. The work stops short of the contemporary medallion watercolour painter Thomas Císařovský.
1. Teoretická část:
Kniha jako zdroj zábavy a poučení, zmapování vývoje a současnosti určitého
typu knihy.
- historie knihy
- kategorie knihy
- současnost
2. Praktická část:
Autorský projekt knihy s použitím ilustrací, návrhy 1 : 1.
Rozsach teoretické práce 25 -30 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě
(dle předepsané univerzitní předlohy, viz Směrnice UTB č.14/2010) na 1 ks CD nosiči, dále odevzdat 2 ks vytištěné elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější autorskou podobu. Praktická část bude odevzdána dle specifických požadavků vztahujícímu se ke konkrétnímu zadání práce.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Kniha jako zdroj zábavy a poučení, zmapování vývoje a současnosti určitého
typu knihy.
- historie knihy
- kategorie knihy
- současnost
2. Praktická část:
Autorský projekt knihy s použitím ilustrací, návrhy 1 : 1.
Rozsach teoretické práce 25 -30 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě
(dle předepsané univerzitní předlohy, viz Směrnice UTB č.14/2010) na 1 ks CD nosiči, dále odevzdat 2 ks vytištěné elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější autorskou podobu. Praktická část bude odevzdána dle specifických požadavků vztahujícímu se ke konkrétnímu zadání práce.
Seznam doporučené literatury
Veškeré dostupné knižní zdroje na území ČR (SR) i EU, webové stránky,
odborné časopisy a další literatura doporučená po konzultaci vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
Veškeré dostupné knižní zdroje na území ČR (SR) i EU, webové stránky,
odborné časopisy a další literatura doporučená po konzultaci vedoucího práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autorská kniha byla podrobena kritice vedoucí ai oponentky. Studentka se snažila vysvětlit svou motivaci a cíl práce. Akvarel je složitá malířská technika, kterou zvládá, ale dělá chyby v gradaci informací a nestruktuře práce. Teoretická část je špatně konstuovaná, chybí mnoho důležitých informací. Osobní preference osobností - akvarelistů není shodným měřítkem. Komise reagovala: Wolf - struktura knihy nahlížela jiné alternativy. Jiroušková - kresbám chybí náboj a lehkost provedení - kreslit podle fotografií stírá autenticitu a dynamiku rukopisu. Studentka vysvětlila uspokojivým způsobem. Přijala kritiku a výtky k formálním a estetickým nedostatkům.