V teoretické části své bakalářské práci uvádím s použitím odborné literatury objasnění a vysvětlení základních pojmů z multikulturní výchovy, přičemž zvláštní pozornost je věnována rasám, rasismu a extremismu.
Praktická část je zaměřena na pedagogický výzkum, který byl proveden dotazníkovou formou a který je zaměřen na rasové a etnické předsudky v postojích žáků základních škol a víceletých gymnázií ve věku 14 a 16 let na Hodonínsku. Tabulky a grafy znázorňují zjištěné výsledky.
Anotace v angličtině
In theoretical part of my bachelor study I demonstrate and explain basic terms from multicultural education field based on professional literature, with special attention to races, racism and extremism.
Practical part is focused on pedagogical research, which was implemented through questionnaire form and is aimed for race and ethnic prejudice in attitude of students of primary schools and multiannual grammar schools in the age of 14 to 16 in Hodonin area. The tables and graphs shows the proven results.
V teoretické části své bakalářské práci uvádím s použitím odborné literatury objasnění a vysvětlení základních pojmů z multikulturní výchovy, přičemž zvláštní pozornost je věnována rasám, rasismu a extremismu.
Praktická část je zaměřena na pedagogický výzkum, který byl proveden dotazníkovou formou a který je zaměřen na rasové a etnické předsudky v postojích žáků základních škol a víceletých gymnázií ve věku 14 a 16 let na Hodonínsku. Tabulky a grafy znázorňují zjištěné výsledky.
Anotace v angličtině
In theoretical part of my bachelor study I demonstrate and explain basic terms from multicultural education field based on professional literature, with special attention to races, racism and extremism.
Practical part is focused on pedagogical research, which was implemented through questionnaire form and is aimed for race and ethnic prejudice in attitude of students of primary schools and multiannual grammar schools in the age of 14 to 16 in Hodonin area. The tables and graphs shows the proven results.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
FREDRICKSON, George M. Rasismus - Stručná Historie. Brno: Jiří Buchal - BB/art, 2003. 157 s. ISBN 80-7341-124-5.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 2000. 596 s. ISBN 80-7203-124-4
CHMELÍK, Jan. Extremismus a jeho právní a sociologické aspekty. Praha: Linde Praha, a.s., 2001. 172 s. ISBN 80-7201-265-7
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: Příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. 263 s. ISBN 80-7254-866-2.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu: Sborník. Praha: Portál, 1998. 208 s. ISBN 80-7178-285-8.
Seznam doporučené literatury
FREDRICKSON, George M. Rasismus - Stručná Historie. Brno: Jiří Buchal - BB/art, 2003. 157 s. ISBN 80-7341-124-5.
GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 2000. 596 s. ISBN 80-7203-124-4
CHMELÍK, Jan. Extremismus a jeho právní a sociologické aspekty. Praha: Linde Praha, a.s., 2001. 172 s. ISBN 80-7201-265-7
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: Příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. 263 s. ISBN 80-7254-866-2.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu: Sborník. Praha: Portál, 1998. 208 s. ISBN 80-7178-285-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Co bylo Vaším předpokladem vzhledem k žákům základních škol? (dr. Kroutilová Nováková) - studentka seznámila komisi se svými předpoklady
Jak si vysvětlujete výsledek výzkumného šetření? (dr. Kroutilová Nováková) - studentka uvedla důvody, které mohly vést k uvedeným výsledkům