V této bakalářské práci je mou snahou přiblížit a objasnit problematiku v navazování vztahů u žen současné generace v období střední dospělosti. Práce je rozdělena do dvou částí a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje vztahy, střední dospělost a strategii při volbě partnera, jsou to témata, která jsou úzce spjata s danou problematikou.
Praktická část popisuje metodologii, vyhodnocení dotazníků a zodpovězení výzkumných otázek. Pro výzkum je zvolena kvantitativní forma výzkumu (dotazník). Dotazníky byly předkládány ženám od 30 do 45 let, které byli toho času bez partnera. Cílem výzkumu bylo zjistit, v čem je nejčastější problém v navazování vztahů u žen středně dospělých.
Annotation in English
In my bachelor thesis I try to approach and clear the problemacy in making contacts by women of contemporary generation in the period of the middle adulthood. It is divided into two parts ? the theoretical and the practical ones. The theoretical part of my thesis describes relationships, midlife and the strategy when choosing the partner ? topics closely connected to the given problemacy.
The practical part describes the methodology, assessment of the questionnaires and answe-ring the investigative questions. I chose the quantitative form of the survey (questionnaire) for my survey. The questions were given to women aged 30-45 who were often without their partners. The task of my survey was to find out the most often problem in entering contacts by middle aged women.
Keywords
jedinec, vztahy, volba partnera, období střední dospělosti, krize středního věku
Keywords in English
individual (person)relationships, choosing partner, period of middle adulthood, midlife crisis
Length of the covering note
64
Language
CZ
Annotation
V této bakalářské práci je mou snahou přiblížit a objasnit problematiku v navazování vztahů u žen současné generace v období střední dospělosti. Práce je rozdělena do dvou částí a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část popisuje vztahy, střední dospělost a strategii při volbě partnera, jsou to témata, která jsou úzce spjata s danou problematikou.
Praktická část popisuje metodologii, vyhodnocení dotazníků a zodpovězení výzkumných otázek. Pro výzkum je zvolena kvantitativní forma výzkumu (dotazník). Dotazníky byly předkládány ženám od 30 do 45 let, které byli toho času bez partnera. Cílem výzkumu bylo zjistit, v čem je nejčastější problém v navazování vztahů u žen středně dospělých.
Annotation in English
In my bachelor thesis I try to approach and clear the problemacy in making contacts by women of contemporary generation in the period of the middle adulthood. It is divided into two parts ? the theoretical and the practical ones. The theoretical part of my thesis describes relationships, midlife and the strategy when choosing the partner ? topics closely connected to the given problemacy.
The practical part describes the methodology, assessment of the questionnaires and answe-ring the investigative questions. I chose the quantitative form of the survey (questionnaire) for my survey. The questions were given to women aged 30-45 who were often without their partners. The task of my survey was to find out the most often problem in entering contacts by middle aged women.
Keywords
jedinec, vztahy, volba partnera, období střední dospělosti, krize středního věku
Keywords in English
individual (person)relationships, choosing partner, period of middle adulthood, midlife crisis
Research Plan
Stanovení předmětu výzkumu a výzkumné strategie.
Zpracování teoretické části práce - teoretická analýza problému,
operacionalizace pojmů.
Zpracování praktické části - stanovení výzkumné otázky, volba výzkumných
metod, vymezení výzkumného vzorku.
Provedení výzkumu, vyhodnocení a analýza získaných dat, shrnutí výzkumu.
Zpracování závěrů vyplývajících z výzkumu.
Research Plan
Stanovení předmětu výzkumu a výzkumné strategie.
Zpracování teoretické části práce - teoretická analýza problému,
operacionalizace pojmů.
Zpracování praktické části - stanovení výzkumné otázky, volba výzkumných
metod, vymezení výzkumného vzorku.
Provedení výzkumu, vyhodnocení a analýza získaných dat, shrnutí výzkumu.
Zpracování závěrů vyplývajících z výzkumu.
Recommended resources
PLZÁK, M. Žena a muž. Praha: Motto, 2001. ISBN 80-7246-099-4.
PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky III. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1970.
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1174-4.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0841-3.
Recommended resources
PLZÁK, M. Žena a muž. Praha: Motto, 2001. ISBN 80-7246-099-4.
PŘÍHODA, V. Ontogeneze lidské psychiky III. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1970.
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1174-4.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
VÁGNEROVÁ, M. Základy psychologie. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0841-3.
Enclosed appendices
Dotazníky.
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student shrnul v bodech osnovu své bakalářské práce práce.
V rámci prezentace teoretické části se student zaměřila na problematiku navazování vztahů u žen současné generace v období střední dospělosti.
V rámci praktické části shrnul v prezentaci metodologii realizovaného výzkumu, stejně jako jeho výsledky.
Otázky obhajoby:
Dr. Včelařová - Pokuste se rozvést možný přínos práce pro praxi. - "přísliš velký přínos pro praxi není, osobně mi práce přinesla seznámení s terminologií v dané problematice".
Dr. Opatrný - Co Vás jako muže vedlo k problematice navozování nových partnerských vztahů u žen středního věku? - "sám jsem v tomto věkovém období, zajímavé téma".
Dr. Opatrný - Musí podle Vás vždy platit, že "atraktivní muž zvolí méně hezkou dívku, která mu nabídne kvalitní sex"? - "demonstrováno na příkladu v publikaci I. Možného - vždy ale záleží na konkrétním muži".
Dr. Opatrný - Pokud se ptáte v dotazníku - "Je pro Vás sex důležitý?" Jakým způsobem jste jej u respondentek zařadil do nějakého žebříčku? Důlěžitější než rodina, pocit bezpečí, ? - "demonstrováno na příkladu v publikaci I. Možného".
Dr. Opatrný - Na str. 57 píšete - "hypotéza se nepotvrdila". Kde jste v práci prosím formuloval hypotézy? - "hypotézy jsem nestanovoval".