Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, které kroky vedou k vytvoření prezentace, která by byla zajímavá pro publikum.
Teoretická část popisuje příslušné kroky a techniky, které by měl mluvčí zvládnout, aby dosáhl požadovaného výsledku.
Praktická část je zaměřena na skupinu lidí, která vyplnila dotazník, a jejímž záměrem bylo objasnit, v čem se odpovědi shodují či v čem se liší s ohledem na teoretickou část.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis was to find out, what steps lead to a good presentation that would be interesting for the audience.
The theoretical part describes several steps and techniques that the speaker should master to gain desired result.
The practical part focuses on a group of people that filled in a questionnaire, and its aim was to clarify which answers confirm ideas explored in theoretical part and which turn out differently.
Klíčová slova
prezentace, mluvčí, publikum, myšlenky
Klíčová slova v angličtině
presentation, speaker, audience, ideas
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce bylo zjistit, které kroky vedou k vytvoření prezentace, která by byla zajímavá pro publikum.
Teoretická část popisuje příslušné kroky a techniky, které by měl mluvčí zvládnout, aby dosáhl požadovaného výsledku.
Praktická část je zaměřena na skupinu lidí, která vyplnila dotazník, a jejímž záměrem bylo objasnit, v čem se odpovědi shodují či v čem se liší s ohledem na teoretickou část.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis was to find out, what steps lead to a good presentation that would be interesting for the audience.
The theoretical part describes several steps and techniques that the speaker should master to gain desired result.
The practical part focuses on a group of people that filled in a questionnaire, and its aim was to clarify which answers confirm ideas explored in theoretical part and which turn out differently.
Klíčová slova
prezentace, mluvčí, publikum, myšlenky
Klíčová slova v angličtině
presentation, speaker, audience, ideas
Zásady pro vypracování
Zjistěte, jak připravit prezentaci, abyste zaujali publikum
Prozkoumejte důležité kroky, které vedou k vypracování úspěšné prezentace
Zaměřte se na publikum, které tvoří nejdůležitější složku prezentace
Zásady pro vypracování
Zjistěte, jak připravit prezentaci, abyste zaujali publikum
Prozkoumejte důležité kroky, které vedou k vypracování úspěšné prezentace
Zaměřte se na publikum, které tvoří nejdůležitější složku prezentace
Seznam doporučené literatury
Heath, Chip, and Dan Heath. Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die. New York: Random House, 2007.
Koegel, J. Timothy. Špičková prezentace: Jak zaujmout a přesvědčit posluchače. Translated by Jana Kalová. Praha: Computer Press, 2009.
Leeds, Dorothy. Power Speak: Engage, Inspire and Stimulate Your Audience. New Jersey: Leads Press, 2008.
Reimold, Cheryl, and Peter Reimold. The Short Road to Great Presentations: How to Reach Any Audience Through Focused Preparation, Inspired Delivery, and Smart Use of Technology. Hoboken, N.J.: Wiley-IEEE Press, 2003.
Taylor, Shirley and Alison Lester. Umění komunikace - Odhalte tajemství, která vám pomohou k lepší výkonnosti a uspokojivější budoucnosti. Translated by Lucie Matějková. Praha: Universum, 2010.
Trewin, Janet. Presenting on TV and Radio: An insider's guide. Oxford: Focal Press, 2003.
Witt, Christopher, and Dale Fetherling. Real Leaders Don't Do PowerPoint: How to Sell Yourself and Your Ideas. New York: Crown Business, 2009.
Seznam doporučené literatury
Heath, Chip, and Dan Heath. Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die. New York: Random House, 2007.
Koegel, J. Timothy. Špičková prezentace: Jak zaujmout a přesvědčit posluchače. Translated by Jana Kalová. Praha: Computer Press, 2009.
Leeds, Dorothy. Power Speak: Engage, Inspire and Stimulate Your Audience. New Jersey: Leads Press, 2008.
Reimold, Cheryl, and Peter Reimold. The Short Road to Great Presentations: How to Reach Any Audience Through Focused Preparation, Inspired Delivery, and Smart Use of Technology. Hoboken, N.J.: Wiley-IEEE Press, 2003.
Taylor, Shirley and Alison Lester. Umění komunikace - Odhalte tajemství, která vám pomohou k lepší výkonnosti a uspokojivější budoucnosti. Translated by Lucie Matějková. Praha: Universum, 2010.
Trewin, Janet. Presenting on TV and Radio: An insider's guide. Oxford: Focal Press, 2003.
Witt, Christopher, and Dale Fetherling. Real Leaders Don't Do PowerPoint: How to Sell Yourself and Your Ideas. New York: Crown Business, 2009.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. What are the presentation skills which you are good at when attracting the audience?
Answer: Power point.
2. How can a presenter master his/her body language?
Answer: Several ways, record with the video.
3. p. 22 - Engaging audience. You say: ?I am not sure that I agree with his idea.? Whose idea are you talking about? Are you quoting someone?
Answer: There is a mistake: This idea is correct.
4. p. 36 Your comment seems rather simplistic. Can you elaborate more on the idea?
Answer: I did not want to go much into detail.
5. p. 42 Your findings in the chapter ?What is attractive on the speaker? is rather diffrent from the results of the Harvard Business School research that came with conclusion what matters most when we communicate ? 55% is the body language, 38% tone and 7% words. How would you comment on this? Do you agree or disagree?
Answer: I agree. It depends on the group of people.
6. You say that you thought people prefer older speakers, but you found something else?
Answer: It depends on the situation.