Cílem mé bakalářské práce bylo provedení analýzy postupu při stanovení ceny ve společnosti Laksyma, a.s. Klíčovými body této práce jsou faktory ovlivňující tvorbu ceny v dané společnosti.
Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsem shrnula informace týkající se dané oblasti. Popsala jsem základní problémy a vysvětlila pojmy, které se vztahovali k problematice. Analytická část zahrnuje analýzu faktorů ovlivňujících tvorbu ceny. Analýza zjistila, že nejvíce na tvorbu cen působí náklady společnosti, ceny a náklady konkurence, poptávka na trhu a další vnější faktory.
V bakalářské práci jsem zhodnotila současný stav. Doporučila jsem podniku další postup na základě zjištěných nedostatků zjištěných v dané analýze.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis was to realize the analysis of price fixing procedure in the company Laksyma, a.s. The key objectives of the thesis are factors influencing price fixing in this company.
The thesis consists of the two main parts. I summarized information relating to this area in the theoretical part of the bachelor thesis. I described basic problems, explained terms that are related to this issue. The practical part includes the analysis of factors influencing pricing. I start from the theoretical basis. This analysis found out that costs of the company, costs and prices of competition, market demand and the other extrinsic factors influence pricing the most.
In the bachelor thesis I evaluated the present situation. I recommended a few steps for improvement according to the flaws, which were the outcome of my analysis.
Cílem mé bakalářské práce bylo provedení analýzy postupu při stanovení ceny ve společnosti Laksyma, a.s. Klíčovými body této práce jsou faktory ovlivňující tvorbu ceny v dané společnosti.
Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsem shrnula informace týkající se dané oblasti. Popsala jsem základní problémy a vysvětlila pojmy, které se vztahovali k problematice. Analytická část zahrnuje analýzu faktorů ovlivňujících tvorbu ceny. Analýza zjistila, že nejvíce na tvorbu cen působí náklady společnosti, ceny a náklady konkurence, poptávka na trhu a další vnější faktory.
V bakalářské práci jsem zhodnotila současný stav. Doporučila jsem podniku další postup na základě zjištěných nedostatků zjištěných v dané analýze.
Anotace v angličtině
The aim of my bachelor thesis was to realize the analysis of price fixing procedure in the company Laksyma, a.s. The key objectives of the thesis are factors influencing price fixing in this company.
The thesis consists of the two main parts. I summarized information relating to this area in the theoretical part of the bachelor thesis. I described basic problems, explained terms that are related to this issue. The practical part includes the analysis of factors influencing pricing. I start from the theoretical basis. This analysis found out that costs of the company, costs and prices of competition, market demand and the other extrinsic factors influence pricing the most.
In the bachelor thesis I evaluated the present situation. I recommended a few steps for improvement according to the flaws, which were the outcome of my analysis.
Proveďte literární průzkum faktorů ovlivňujících tvorbu ceny v dané společnosti a formulujte její podstatu a zásady tvorby.
Proveďte průzkum současného stavu faktorů ovlivňující tvorbu ceny ve společnosti Laksyma, a.s.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky současného stavu tvorby cenové politiky této společnosti.
Navrhněte opatření ke zdokonalení tvorby cenové politiky ve společnosti Laksyma, a.s.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární průzkum faktorů ovlivňujících tvorbu ceny v dané společnosti a formulujte její podstatu a zásady tvorby.
Proveďte průzkum současného stavu faktorů ovlivňující tvorbu ceny ve společnosti Laksyma, a.s.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky současného stavu tvorby cenové politiky této společnosti.
Navrhněte opatření ke zdokonalení tvorby cenové politiky ve společnosti Laksyma, a.s.
Seznam doporučené literatury
1. HANNA, N., DODGE, H.R. Princing, zásady a postupy tvorby cen. 1. vyd. Praha : Management Press, 1997. ISBN 80-85943-34-4
2. BĚLOHLÁVEK, František, KOŠŤAN Pavol, ŠULEŘ Oldřich. Management. 1. vyd. Praha 1: Rubico Olomouc, 2001. ISBN 80-85839-45-8
3. PAVLÍKOVÁ, Alena. 3*3 Finanční řízení v praxi. 1. vyd. Praha, 1998
4. HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha : Granada, 1992. ISBN 80-85424-88-6
5. KOTLER Philip,ARMSTRONG Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3
Seznam doporučené literatury
1. HANNA, N., DODGE, H.R. Princing, zásady a postupy tvorby cen. 1. vyd. Praha : Management Press, 1997. ISBN 80-85943-34-4
2. BĚLOHLÁVEK, František, KOŠŤAN Pavol, ŠULEŘ Oldřich. Management. 1. vyd. Praha 1: Rubico Olomouc, 2001. ISBN 80-85839-45-8
3. PAVLÍKOVÁ, Alena. 3*3 Finanční řízení v praxi. 1. vyd. Praha, 1998
4. HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha : Granada, 1992. ISBN 80-85424-88-6
5. KOTLER Philip,ARMSTRONG Gary. Marketing. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3