Pro práci jsou charakteristické dvě volně na sebe navazující části. V první části se zabývám teoretickými východisky. Minimum nezbytné teorie, které je potřeba pro vypracování prak-tické části. Cílovou skupinou jsou pro mne v této práci žáci středních škol ve Zlínském kraji.
Teoretická část nabízí část věnovanou obecně pojmu motivace a dále jsou zde nastíněny, hlavní faktory ovlivňující motivaci žáků při výběru střední školy. Praktická část se zabý-vá zkoumáním toho, zda jsou faktory uvedené v teoretické části opravdu v procesu výběru střední školy podstatnými.
Anotace v angličtině
This disertation includes two parts. First part drala theoretical data. Minimum of the ne-cessary gheory, which is reguisite to draw up a practical part. The target group is in this work for me high schoul students of high school in the Zlin region.
The theoretical part has a section dedicated to the concept of motivation in general and are outlined here, in my view, the main factors influencing the pupils' motivation in selecting high school. The practical part examines whether the factors mentioned in the theoretical part are really essentials in the selection process of high school.
Klíčová slova
Motiv, motivace, emoce, žák střední školy, rodiče, učitel, střední škola
Klíčová slova v angličtině
Motive, motivation, emotion, high schoul student, parents, teacher, high school
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Pro práci jsou charakteristické dvě volně na sebe navazující části. V první části se zabývám teoretickými východisky. Minimum nezbytné teorie, které je potřeba pro vypracování prak-tické části. Cílovou skupinou jsou pro mne v této práci žáci středních škol ve Zlínském kraji.
Teoretická část nabízí část věnovanou obecně pojmu motivace a dále jsou zde nastíněny, hlavní faktory ovlivňující motivaci žáků při výběru střední školy. Praktická část se zabý-vá zkoumáním toho, zda jsou faktory uvedené v teoretické části opravdu v procesu výběru střední školy podstatnými.
Anotace v angličtině
This disertation includes two parts. First part drala theoretical data. Minimum of the ne-cessary gheory, which is reguisite to draw up a practical part. The target group is in this work for me high schoul students of high school in the Zlin region.
The theoretical part has a section dedicated to the concept of motivation in general and are outlined here, in my view, the main factors influencing the pupils' motivation in selecting high school. The practical part examines whether the factors mentioned in the theoretical part are really essentials in the selection process of high school.
Klíčová slova
Motiv, motivace, emoce, žák střední školy, rodiče, učitel, střední škola
Klíčová slova v angličtině
Motive, motivation, emotion, high schoul student, parents, teacher, high school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti motivace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu efektivnosti motivace.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti motivace.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu efektivnosti motivace.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807367-273-7.
HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-23487-9.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
MACEK,P. Adolescence. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-807367-273-7.
HRABAL, V., MAN, F., PAVELKOVÁ, I. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-23487-9.
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
MACEK,P. Adolescence. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-747-7.
Přílohy volně vložené
dotazník
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
Kdy dle Vás "přijde ten kýžený zlom a motivace již není dobrá známka, ale dovednost nebo vědomosti"?
Z jakého pramene máte informace obsažené v kapitolách 2.1.1 až 2.1.8?
Jaký odborný přínos spatřujete ve své práci?
Proč se dle Vás většina žáků ve Vašem výzkumu cítí motivována vnitřně?
Otázky oponenta:
Uveďte, jak spolu souvisí pojmy potřeba, zájem, motivace, hodnoty.
Na s. 12 jste použil pojem motivační síla. Uveďte, které prvky se podílejí na struktuře motivační síly.
Na otázky vedoucího a oponenta student uspokojivě odpověděl.
Které školy jste oslovil? (Ing. Dofková) - odborné školy ve Zlíně a Valašském Meziříčí (student).