Teoretická část práce je rozdělena do několika celků. První část se zaměřuje na definici hudby. Další část se zabývá hudbou v kontextu marketingového mixu. Třetí sekce popisuje obchodní modely s hudebními nahrávkami, hudební vydavatelství a nástroje pro distribuci hudby. Poslední část je věnována právním náležitostem, které jsou spojené s distribucí hudby.
Praktická část se zabývá popisem hudebního trhu, distribucí digitální hudby a službami určenými pro streaming hudby. Velký prostor bude věnován hudební službě Spotify, neúspěšnému serveru ilegalne.cz, budoucímu projektu JetMusic.
Anotace v angličtině
Theoretical part of my bachelor thesis is divided into several sections. The first part focuses on definition of music in general. The next one deals with music in context of marketing
mix. The third one describes business models with the music records, record labels and distribution tools. The last section is dedicated to the legal issues, which are related to music distribution.
Practical part follow up with description of music market, distribution of digital of music, music services that are related to streaming of music. Much space is devoted to digital music service Spotify, unsuccesfull music server which is called ilegalne.cz and future czech music service JetMusic.
Music, digital distribution, ilegalne.cz, JetMusic, Spotif
Rozsah průvodní práce
58 s. (80 536 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část práce je rozdělena do několika celků. První část se zaměřuje na definici hudby. Další část se zabývá hudbou v kontextu marketingového mixu. Třetí sekce popisuje obchodní modely s hudebními nahrávkami, hudební vydavatelství a nástroje pro distribuci hudby. Poslední část je věnována právním náležitostem, které jsou spojené s distribucí hudby.
Praktická část se zabývá popisem hudebního trhu, distribucí digitální hudby a službami určenými pro streaming hudby. Velký prostor bude věnován hudební službě Spotify, neúspěšnému serveru ilegalne.cz, budoucímu projektu JetMusic.
Anotace v angličtině
Theoretical part of my bachelor thesis is divided into several sections. The first part focuses on definition of music in general. The next one deals with music in context of marketing
mix. The third one describes business models with the music records, record labels and distribution tools. The last section is dedicated to the legal issues, which are related to music distribution.
Practical part follow up with description of music market, distribution of digital of music, music services that are related to streaming of music. Much space is devoted to digital music service Spotify, unsuccesfull music server which is called ilegalne.cz and future czech music service JetMusic.
Music, digital distribution, ilegalne.cz, JetMusic, Spotif
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu a propagaci na trhu hudebních nahrávek. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu digitální distribuce na trhu hudebních nahrávek. Vymezte jednotlivé způsoby digitální distribuce a jejich uživatele. Zaměřte se na charakteristiku jednotlivých distribučních serverů, hudebních sociálních sítí a serverů poskytujících online poslech hudby. Formulujte jejich konkurenční výhody, způsoby použití a cílové skupiny.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v digitální distribuci hudby a online poslechu. Naznačte, jakým způsobem by se dal snížit počet ilegálně stahovaných nahrávek.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu a propagaci na trhu hudebních nahrávek. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu digitální distribuce na trhu hudebních nahrávek. Vymezte jednotlivé způsoby digitální distribuce a jejich uživatele. Zaměřte se na charakteristiku jednotlivých distribučních serverů, hudebních sociálních sítí a serverů poskytujících online poslech hudby. Formulujte jejich konkurenční výhody, způsoby použití a cílové skupiny.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v digitální distribuci hudby a online poslechu. Naznačte, jakým způsobem by se dal snížit počet ilegálně stahovaných nahrávek.
Seznam doporučené literatury
BEK, Mikuláš. Konzervatoř Evropy-K sociologii české hudebnosti. Praha : KLP - Koniasch Latin Press, 2003. 278 s. musicologica.cz, sv. 1. ISBN 80-85917-99-8.
KELLER, Jan. Úvod do sociologie. 5. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství, 2005. 204 s. ISBN 80-86429-39-3.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
QUALMAN, Erik. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. John Wiley & Sons, 2009.288 p. ISBN-10: 0470477237.
Seznam doporučené literatury
BEK, Mikuláš. Konzervatoř Evropy-K sociologii české hudebnosti. Praha : KLP - Koniasch Latin Press, 2003. 278 s. musicologica.cz, sv. 1. ISBN 80-85917-99-8.
KELLER, Jan. Úvod do sociologie. 5. vyd. Praha : Sociologické nakladatelství, 2005. 204 s. ISBN 80-86429-39-3.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
QUALMAN, Erik. Socialnomics: How Social Media Transforms the Way We Live and Do Business. John Wiley & Sons, 2009.288 p. ISBN-10: 0470477237.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Otázka dle posudku vedoucího práce, Bačuvčík, Ph.D.
Z Vašich analýz jsem nabyl dojmu, že vlastně nemá žádný smysl realizovat projekty typu JetMusic výhradně pro český trh, který je příliš malý. Proč se asi velká vydavatelství (jejich české pobočky) nepokoušejí zapojit do mezinárodních (zahraničních) projektů tohoto typu?
Otázky dle posudku oponenta práce, Mgr. Šula
1. Jaké jsou rozdíly v cenách digitálního obsahu napříč světovým trhem? Pokud jsou rozdíly významné, vysvětlete proč.
2. Jsou známé situace, kdy byl v ČR stíhán jednotlivec ve smyslu porušení autorských práv? Příp. jak?
3. Jaké existují organizace v ČR zabývající se ochranou autorských práv?
Student plně odpověděl na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.