Bakalářská práce se zabývá otázkou sponzorských aktivit společnosti Red Bull
v oblasti adrenalinových sportů a jejich odrazem na image značky. Jak zákazníci vnímají značku, jestli si jsou vědomi realizovaných sponzorských aktivit a spojují pojmy Red Bull a adrenalin, je zjištěno pomocí krátké výzkumné sondy mezi fanoušky značky Red Bull na Facebooku. V teoretické části jsou rozebrány pojmy jako image, značka, sponzoring, marketingový výzkum a především vztah sponzoringu a image tak, jak se k němu staví odborná veřejnost. V praktické části jsou analyzovány sponzorské aktivity společnosti Red Bull, vyhodnocen průzkum
a navrženo řešení pro rozšíření oblasti působení v otázkách sponzoringu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the sponsorship activities of Red Bull in the field
of extreme sports and their reflection on the brand image. How customers perceive the brand, if they are aware of the sponsorship activities and if they join Red Bull and adrenaline together, that is found by using a short questionnaire among Red Bull fans on Facebook. The theoretical part deals with meanings of image, brand, sponsorship, marketing research, and especially the relation between sponsorship and image as it is accepted by the professional community. The practical part analyzes Red Bull sponsorship, research and proposes solutions
to extend its activities in the field of sponsorship.
Klíčová slova
Image, sponzoring, značka, marketingový výzkum, průzkumná sonda, dotazník, Red Bull, adrenalinové sporty, sportovní sponzoring
Klíčová slova v angličtině
Image, sponsorship, brand, marketing research, survey, questionnaire, Red Bull, extreme sports, sport sponsorship
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá otázkou sponzorských aktivit společnosti Red Bull
v oblasti adrenalinových sportů a jejich odrazem na image značky. Jak zákazníci vnímají značku, jestli si jsou vědomi realizovaných sponzorských aktivit a spojují pojmy Red Bull a adrenalin, je zjištěno pomocí krátké výzkumné sondy mezi fanoušky značky Red Bull na Facebooku. V teoretické části jsou rozebrány pojmy jako image, značka, sponzoring, marketingový výzkum a především vztah sponzoringu a image tak, jak se k němu staví odborná veřejnost. V praktické části jsou analyzovány sponzorské aktivity společnosti Red Bull, vyhodnocen průzkum
a navrženo řešení pro rozšíření oblasti působení v otázkách sponzoringu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the sponsorship activities of Red Bull in the field
of extreme sports and their reflection on the brand image. How customers perceive the brand, if they are aware of the sponsorship activities and if they join Red Bull and adrenaline together, that is found by using a short questionnaire among Red Bull fans on Facebook. The theoretical part deals with meanings of image, brand, sponsorship, marketing research, and especially the relation between sponsorship and image as it is accepted by the professional community. The practical part analyzes Red Bull sponsorship, research and proposes solutions
to extend its activities in the field of sponsorship.
Klíčová slova
Image, sponzoring, značka, marketingový výzkum, průzkumná sonda, dotazník, Red Bull, adrenalinové sporty, sportovní sponzoring
Klíčová slova v angličtině
Image, sponsorship, brand, marketing research, survey, questionnaire, Red Bull, extreme sports, sport sponsorship
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na vymezení pojmů sponzoring a image značky, začleňte tyto pojmy do širšího kontextu marketingových komunikací.
2. Analyzujte současný stav vlivu sponzoringu na image zvolené značky, využijte dostupná sekundární data.
3. Zpracujte marketingový průzkum vztahující se k tématu práce u zvolené cílové skupiny, popište metodiku výzkumu, zpracujte závěry.
4. Ze zjištěných údajů vytvořte návrh efektivního propojení sponzoringu a image, který lze aplikovat u vybrané značky do praxe.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na vymezení pojmů sponzoring a image značky, začleňte tyto pojmy do širšího kontextu marketingových komunikací.
2. Analyzujte současný stav vlivu sponzoringu na image zvolené značky, využijte dostupná sekundární data.
3. Zpracujte marketingový průzkum vztahující se k tématu práce u zvolené cílové skupiny, popište metodiku výzkumu, zpracujte závěry.
4. Ze zjištěných údajů vytvořte návrh efektivního propojení sponzoringu a image, který lze aplikovat u vybrané značky do praxe.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Iveta; STEJSKALOVÁ, Dita; ŠKAPOVÁ, Hana. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, NT Publishing, s.r.o., 2000. 233 s. ISBN 80-85943-99-9
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace - public relations. Praha: Grada Publishing, a.s., 1994. 203 s. ISBN 80-7169-106-2
LESLY, Philip. Public relations. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1995. 240 s. ISBN 80-85865-15-7
DYTRT, Zdeněk. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa Publishing, s.r.o., 2006. 137 s. ISBN 80-86851-45-1
SVOBODA, Václav. Public relations, moderně a účenně. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 239 s. ISBN 80-247-0564-8
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Iveta; STEJSKALOVÁ, Dita; ŠKAPOVÁ, Hana. Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press, NT Publishing, s.r.o., 2000. 233 s. ISBN 80-85943-99-9
BLACK, Sam. Nejúčinnější propagace - public relations. Praha: Grada Publishing, a.s., 1994. 203 s. ISBN 80-7169-106-2
LESLY, Philip. Public relations. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1995. 240 s. ISBN 80-85865-15-7
DYTRT, Zdeněk. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa Publishing, s.r.o., 2006. 137 s. ISBN 80-86851-45-1
SVOBODA, Václav. Public relations, moderně a účenně. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. 239 s. ISBN 80-247-0564-8
VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
otázky dle posudku oponenta, Mgr. Kamas
1. Pokud byste chtěla zjistit, nakolik propracovaný sponzoring značky Red Bull zvyšuje povědomí o této značce u běžné populace a případně přispívá ke zvýšení jejího podílu na trhu, jak byste volila skupinu respondentů dotazníkového šetření?
odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Doporučení v závěru týkající se podpory vysokoškolského sportu značkou Red Bull se jeví jako velmi zajímavé a praktické. Nicméně tato cílová skupina má značku spojenu ve velké míře také s "večírky" a je pro ni tedy známá.
Myslíte si, že by tato aktivita vedla ke zvýšení poptávky ze strany této cílové skupiny a měla by tedy obchodní dopad nebo by byl dopad jen na image značky?
odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Značka se prosadila globálně, nicméně vypozorovala jste v rámci dotazníkového šetření nějaké rozdíly v jejím vnímání, pokud jde o národnost respondentů?
odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku, uvedla rozdíly dle různých kultur, které vypozorovala v rámci analytické části.
Nebyly položeny doplňující otázky.