Práce se věnuje proměně corporate identity a značky Kofola. Sleduje vývoj a rozvoj značky v jednotlivých etapách existence Kofoly a snaží se poukázat na podíl firemní identity při úspěšnosti této značky. Její součástí je průzkumná sonda vnímání značky Kofola mezi dvěmi generačními skupinami spotřebitelů - "předrevoluční", narozeni do roku 1982, a "porevoluční", narozeni v období 1983 - 2003. Jejím cílem je zjistit vliv působení firemní identity na spotřebitele a získat názory na značku Kofola v takto definovaných skupinách respondentů.
Anotace v angličtině
The work deals with the transformation of corporate identity and brand Kofola. Monitor the evolution and development of brands in various stages of existence Kofola and tries to highlight the contribution of corporate identity in the success of the brand. It includes probes Kofola brand perception between the two generational groups of consumers - "pre-revolutionary, born in 1982, and " post-revolutionary, born in the period 1983 - 2003. Its aim is to determine the exposure to corporate identity to consumers and to obtain views on the brand Kofola of defined groups of respondents.
Klíčová slova
Kofola, firemní identita, image, historie, vývoj značky, komunikace, design, kultura, produkt, průzkum vnímání značky
Práce se věnuje proměně corporate identity a značky Kofola. Sleduje vývoj a rozvoj značky v jednotlivých etapách existence Kofoly a snaží se poukázat na podíl firemní identity při úspěšnosti této značky. Její součástí je průzkumná sonda vnímání značky Kofola mezi dvěmi generačními skupinami spotřebitelů - "předrevoluční", narozeni do roku 1982, a "porevoluční", narozeni v období 1983 - 2003. Jejím cílem je zjistit vliv působení firemní identity na spotřebitele a získat názory na značku Kofola v takto definovaných skupinách respondentů.
Anotace v angličtině
The work deals with the transformation of corporate identity and brand Kofola. Monitor the evolution and development of brands in various stages of existence Kofola and tries to highlight the contribution of corporate identity in the success of the brand. It includes probes Kofola brand perception between the two generational groups of consumers - "pre-revolutionary, born in 1982, and " post-revolutionary, born in the period 1983 - 2003. Its aim is to determine the exposure to corporate identity to consumers and to obtain views on the brand Kofola of defined groups of respondents.
Klíčová slova
Kofola, firemní identita, image, historie, vývoj značky, komunikace, design, kultura, produkt, průzkum vnímání značky
1. Proveďte rešerši odborné literatury pojednávající o firemní identitě a jejích součástech, historii značky, významu image, a možných metodách zkoumání. Stanovte pracovní hypotézy.
2. Prozkoumejte historický vývoj značky Kofola a proměny corporate identity.
3. Stanovte metody průzkumu a proveďte analýzu vnímání značky mezi dvěma generačními skupinami (mezníkem mezi těmito skupinami je rok 1989).
4.Vyhodnoťte výsledky analýzy a potvrďte či vyvraťte pracovní hypotézy.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury pojednávající o firemní identitě a jejích součástech, historii značky, významu image, a možných metodách zkoumání. Stanovte pracovní hypotézy.
2. Prozkoumejte historický vývoj značky Kofola a proměny corporate identity.
3. Stanovte metody průzkumu a proveďte analýzu vnímání značky mezi dvěma generačními skupinami (mezníkem mezi těmito skupinami je rok 1989).
4.Vyhodnoťte výsledky analýzy a potvrďte či vyvraťte pracovní hypotézy.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philips - et.al. Moderní marketing. 4.evropske vydani. Grada Publishing a.s., 2007, ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTYZA, M., KAFKA, O.: Corporate identity set. 2.vyd. Praha: Kafka Design, 2006.
RICHTR, M., ZARUBA, A.: CI.CZ 1990?2007 (Firemní styl v České republice). CI.CZ, s.r.o. a Ogilvy CID, s.r.o., 2008, ISBN 978-80-254-1835-2.
SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. 2. aktualizované a doplněné vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2009. Počet stran 240. ISNB 978-80-247-2866-7.
VOŠAHLÍKOVÁ, P. : Zlaté časy české reklamy. 1. Vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1999. Počes stran 230. ISNB 80-7184-715-1.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2009. Počet stran 192. ISNB 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philips - et.al. Moderní marketing. 4.evropske vydani. Grada Publishing a.s., 2007, ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTYZA, M., KAFKA, O.: Corporate identity set. 2.vyd. Praha: Kafka Design, 2006.
RICHTR, M., ZARUBA, A.: CI.CZ 1990?2007 (Firemní styl v České republice). CI.CZ, s.r.o. a Ogilvy CID, s.r.o., 2008, ISBN 978-80-254-1835-2.
SVOBODA, V.: Public relations moderně a účinně. 2. aktualizované a doplněné vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2009. Počet stran 240. ISNB 978-80-247-2866-7.
VOŠAHLÍKOVÁ, P. : Zlaté časy české reklamy. 1. Vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1999. Počes stran 230. ISNB 80-7184-715-1.
VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J.: Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2009. Počet stran 192. ISNB 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (PaedDr. Gottlichová):
1. Str. 51: Od roku 2007 se Kofola začala vědomě zabývat budováním firemní kultury uvnitř firmy. Vytvořila speciální akce pro zaměstnance - "Kofola akademy" - program pro předávání zkušeností, nadšení a firemních hodnot. - Víte, jakou formou byl program realizován, zda byla nastavena měřitelnost "výsledků" a jestli se v programu pokračovalo i po roce 2009?
2. Str. 56: V České republice v roce 2009, 10 506 813 obyvatel. Z toho mladší generace do 27 let dosáhla v tomto roce počtu 3 058 284 a tvoří přibližně 1/3 celkové populace. - Jakou roli při šetření má daná informace, případně proč se stal směrodatným rok 2009?
3. Str. 56: ... domnívám se, že k vyplňování údajů se finančně motivovaný respondent chová zodpovědněji ? Jak byste takový výzkum (vzhledem k získání co největšího počtu respondentů) realizovala? Co bylo důvodem nedostatečného počtu respondentů narozených do roku 1982?
4. U obou skupin respondentů se objevila nulová hodnota ve spojení Kofoly s charitativní akcí. Mohla byste některou/é z poslední doby přiblížit?
5. Na str. 54 uvádíte ... a některé symboly dokonce zlidověly a staly se součástí našich dějin. - Doplňte.
Odpovědi: Studentka zodpověděla položené otázky.