Bakalářská práce je věnována problematice public relations na knižním trhu. Teoretická část se věnuje obecně problematice PR a rozebírá jednotlivé komunikační kanály, které patří do strategie public relations. Vzhledem k zaměření práce je speciální kapitola teoretické části věnována specifikům a odlišnostem public relations na knižním trhu. Rozebírá, jaký je vztah nakladatele k novinářům a ke knihkupcům, kteří jsou ? společně s autory knih ? klíčovými stakeholdery každého nakladatele z hlediska public relations komunikace.
Praktická část je zaměřena na analýzu propojení dvou existujících oddělení public relations v rámci převzetí původně samostatně působící firmy a jeho začlenění do struktur existující skupiny. Jde o začlenění značky Computer Press a.s. do nakladatelského domu Albatros Media a.s.. Cílem práce je rozhodnout, zda přinese nové skupině větší výhody, pokud zů-stane PR strategie nakladatelství Computer Press a.s. autonomní jako dosud, nebo pokud bude zcela začleněna do PR strategie skupiny.
Na základě výzkumů i strategické SWOT analýzy práce doporučuje zcela integrovat PR komunikaci Computer Press a.s. se skupinou Albatros Media a.s., aby bylo možné vybu-dovat konzistentní a komplexní strategii public relations. Zároveň ale práce navrhuje orga-nizační změny v současném pojetí PR skupiny Albatros Media a.s., které umožní více vyu-žívat synergií plynoucích ze spolupráce jednotlivých nakladatelství zaměřených na odlišné segmenty trhu v rámci nakladatelského domu Albatros Media a.s..
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dedicated to the broad issue of public relations in the area of the book market. The theoretical section of the work deals with the general concerns in PR and takes in to consideration the various individual communication channels that belong to the public relations strategy. Due to the specific focus of the thesis, its theoretical section con-tains a particular chapter which concentrates on the distinctive features and differences that exist in the book market?s PR. It analyzes the relationships between the publishers, press and booksellers that, together with the authors, are the key stakeholders for every publisher from the PR communication perspective.
The practical section of the thesis concentrates on the analysis of the merger of two existing PR departments; one of them used to operate individually and was merged into an already existing company. Specifically, it mentions the merger of the companies Computer Press a.s. and publishing house Albatros Media a.s.. The goal of the thesis is to consider whether it will be more beneficial for strategies of the Computer Press a.s. to remain separated or to be included into the PR strategy of the Albatros Media a.s..
Based on the research and the strategic SWOT analysis, the present thesis recommends to fully integrate the PR communication of both companies in order to build a consistent and complex PR strategy. At the same time, the thesis suggests some structural changes in the current PR conception of the Albatros Media a.s.. These will allow for taking an advantage of the synergies which result from the cooperation of the individual publishing houses that both focus on different market segments within the framework of Albatros Media a.s..
Klíčová slova
Public relations, PR, Albatros, Albatros Media a.s., Motto, Plus, CooBoo, Computer Press a.s., CPress, kniha, knihy, marketing, reklama, eventy
Klíčová slova v angličtině
Public relations, PR, Albatros, Albatros Media a.s., Motto, Plus, CooBoo, Computer Press a.s., CPress, book, books, marketing, advertising, events
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována problematice public relations na knižním trhu. Teoretická část se věnuje obecně problematice PR a rozebírá jednotlivé komunikační kanály, které patří do strategie public relations. Vzhledem k zaměření práce je speciální kapitola teoretické části věnována specifikům a odlišnostem public relations na knižním trhu. Rozebírá, jaký je vztah nakladatele k novinářům a ke knihkupcům, kteří jsou ? společně s autory knih ? klíčovými stakeholdery každého nakladatele z hlediska public relations komunikace.
Praktická část je zaměřena na analýzu propojení dvou existujících oddělení public relations v rámci převzetí původně samostatně působící firmy a jeho začlenění do struktur existující skupiny. Jde o začlenění značky Computer Press a.s. do nakladatelského domu Albatros Media a.s.. Cílem práce je rozhodnout, zda přinese nové skupině větší výhody, pokud zů-stane PR strategie nakladatelství Computer Press a.s. autonomní jako dosud, nebo pokud bude zcela začleněna do PR strategie skupiny.
Na základě výzkumů i strategické SWOT analýzy práce doporučuje zcela integrovat PR komunikaci Computer Press a.s. se skupinou Albatros Media a.s., aby bylo možné vybu-dovat konzistentní a komplexní strategii public relations. Zároveň ale práce navrhuje orga-nizační změny v současném pojetí PR skupiny Albatros Media a.s., které umožní více vyu-žívat synergií plynoucích ze spolupráce jednotlivých nakladatelství zaměřených na odlišné segmenty trhu v rámci nakladatelského domu Albatros Media a.s..
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dedicated to the broad issue of public relations in the area of the book market. The theoretical section of the work deals with the general concerns in PR and takes in to consideration the various individual communication channels that belong to the public relations strategy. Due to the specific focus of the thesis, its theoretical section con-tains a particular chapter which concentrates on the distinctive features and differences that exist in the book market?s PR. It analyzes the relationships between the publishers, press and booksellers that, together with the authors, are the key stakeholders for every publisher from the PR communication perspective.
The practical section of the thesis concentrates on the analysis of the merger of two existing PR departments; one of them used to operate individually and was merged into an already existing company. Specifically, it mentions the merger of the companies Computer Press a.s. and publishing house Albatros Media a.s.. The goal of the thesis is to consider whether it will be more beneficial for strategies of the Computer Press a.s. to remain separated or to be included into the PR strategy of the Albatros Media a.s..
Based on the research and the strategic SWOT analysis, the present thesis recommends to fully integrate the PR communication of both companies in order to build a consistent and complex PR strategy. At the same time, the thesis suggests some structural changes in the current PR conception of the Albatros Media a.s.. These will allow for taking an advantage of the synergies which result from the cooperation of the individual publishing houses that both focus on different market segments within the framework of Albatros Media a.s..
Klíčová slova
Public relations, PR, Albatros, Albatros Media a.s., Motto, Plus, CooBoo, Computer Press a.s., CPress, kniha, knihy, marketing, reklama, eventy
Klíčová slova v angličtině
Public relations, PR, Albatros, Albatros Media a.s., Motto, Plus, CooBoo, Computer Press a.s., CPress, book, books, marketing, advertising, events
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na problematiku komunikace v prostředí nakladatelství.
2. Analyzujte současný stav komunikace ve zvolených nakladatelstvích, zpracujte SWOT analýzu z dostupných zdrojů a zpracujte marketingový výzkum u zvolených cílových skupin.
3. Predikujte budoucí příležitosti a ohrožení s dopadem na komunikační strategii po fúzi obou nakladatelství.
4. Na základě zjištěných dat zpracujte komunikační strategie nově vzniklého subjektu po fúzi obou nakladatelství aplikovatelný v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, zaměřte se na problematiku komunikace v prostředí nakladatelství.
2. Analyzujte současný stav komunikace ve zvolených nakladatelstvích, zpracujte SWOT analýzu z dostupných zdrojů a zpracujte marketingový výzkum u zvolených cílových skupin.
3. Predikujte budoucí příležitosti a ohrožení s dopadem na komunikační strategii po fúzi obou nakladatelství.
4. Na základě zjištěných dat zpracujte komunikační strategie nově vzniklého subjektu po fúzi obou nakladatelství aplikovatelný v praxi.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Moderní marketing, 4. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. Počet stran 1048. ISBN 978-80-247-1545-2.
FORET, M. Marketingová komunikace, 2. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2008. Počet stran 452. ISBN: 80-251-1041-9.
NASH, E. Direct Marketing, 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2003. Počet stran 650. ISBN: 80-7226-838-4.
FORET, M. Marketingový průzkum. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2008. Počet stran 122. ISBN: 80-251-2183-2.
HAGUE, P. Průzkum trhu. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2003. Počet stran 234. ISBN: 80-7226-917-8.
BATCHELOR, B. Book marketing DeMystified. 1. vyd. Victoria BC Canada: Agio Publishing House, 2007. Počet stran 168, ISBN: 978-1-897435-00-7.
FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění, 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2009. Počet stran 200, ISBN: 978-80-247-2678-6.
DU PLESSIS, E. Jak zákazník vnímá reklamu. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2007. Počet stran 232, ISBN: 978-80-251-1456-8.
UNDERDOWN, H. Publishing Children's Book, 3. vyd. New York: Penguin Group INC, 2008. Počet stran 356, ISBN: 978-1-59257-750-7.
KOBIELA, R. Reklama, 200 tipů, které musíte znát, 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2009. Počet stran 176, ISBN: 978-80-251-2300-3.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy, 3. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. Počet stran 296, ISBN: 978-80-247-2196-5.
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace, 4. vyd. Praha: Portál s.r.o., 2009. Počet stran 640, ISBN: 978-80-7367-574-5.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Moderní marketing, 4. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. Počet stran 1048. ISBN 978-80-247-1545-2.
FORET, M. Marketingová komunikace, 2. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2008. Počet stran 452. ISBN: 80-251-1041-9.
NASH, E. Direct Marketing, 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2003. Počet stran 650. ISBN: 80-7226-838-4.
FORET, M. Marketingový průzkum. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2008. Počet stran 122. ISBN: 80-251-2183-2.
HAGUE, P. Průzkum trhu. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2003. Počet stran 234. ISBN: 80-7226-917-8.
BATCHELOR, B. Book marketing DeMystified. 1. vyd. Victoria BC Canada: Agio Publishing House, 2007. Počet stran 168, ISBN: 978-1-897435-00-7.
FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění, 2. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2009. Počet stran 200, ISBN: 978-80-247-2678-6.
DU PLESSIS, E. Jak zákazník vnímá reklamu. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2007. Počet stran 232, ISBN: 978-80-251-1456-8.
UNDERDOWN, H. Publishing Children's Book, 3. vyd. New York: Penguin Group INC, 2008. Počet stran 356, ISBN: 978-1-59257-750-7.
KOBIELA, R. Reklama, 200 tipů, které musíte znát, 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2009. Počet stran 176, ISBN: 978-80-251-2300-3.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie reklamy, 3. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. Počet stran 296, ISBN: 978-80-247-2196-5.
McQUAIL, D. Úvod do teorie masové komunikace, 4. vyd. Praha: Portál s.r.o., 2009. Počet stran 640, ISBN: 978-80-7367-574-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Otázka dle posudku vedoucího práce,
Otázky dle posudku oponenta práce, Ph.Dr. Gregarová
1. Myslíte, že existuje způsob, jak přesvědčit management firem, že marketing nerovná se reklama a PR? (str. 49, 53).
2. Souhlasíte s tvrzením, že bez marketingové strategie nelze vytvořit strategii PR? Pokud ano, proč?
3. Reakce na rozhovor s I. Březinovou: je podle Vás reálná šance na využití druhého programu ČT?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.