Diplomová práce shrnuje základní teoretické přístupy k politickému marketingu a aplikuje je na konkrétní téma odsunu brněnského nádraží. V praktické části práce mapuje vývoj politického trhu v závislosti na tématu odsunu brněnského nádraží, identifikuje hlavní pra-vidla pro využití tématu dopravních staveb v politickém marketingu a prostřednictvím rozhovorů s politickými lídry srovnává doporučená východiska s reálnou situací na politickém trhu v Brně v období od roku 2002 do roku 2010. Cílem práce je stanovit praktická vodítka pro politické aktéry při využívání potenciálu tématu dopravních staveb při uplatňování politického marketingu.
Anotace v angličtině
This thesis summarizes basic theoretical approaches in political marketing and use it to describe the theme of Brno railway station removal. In its practical part describes evolution of political market in City of Brno attached to the railway station removal theme. By inter-views with political leaders compares recommended techniques with real situation on Brno political market in 2002-2010. The aim of this thesis is to set practical recommendations on using the theme of linear-constructions building in political marketing.
Klíčová slova
politický marketing, Brno, komunální volby, místní referendum, rekonstrukce železničního uzlu Brno, odsun nádraží, Europoint Brno
Klíčová slova v angličtině
political marketing, Brno, municipal election, local referendum, reconstruction of Brno railway hub, railway station displacement, Europoint Brno
Rozsah průvodní práce
111 s. (160752 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce shrnuje základní teoretické přístupy k politickému marketingu a aplikuje je na konkrétní téma odsunu brněnského nádraží. V praktické části práce mapuje vývoj politického trhu v závislosti na tématu odsunu brněnského nádraží, identifikuje hlavní pra-vidla pro využití tématu dopravních staveb v politickém marketingu a prostřednictvím rozhovorů s politickými lídry srovnává doporučená východiska s reálnou situací na politickém trhu v Brně v období od roku 2002 do roku 2010. Cílem práce je stanovit praktická vodítka pro politické aktéry při využívání potenciálu tématu dopravních staveb při uplatňování politického marketingu.
Anotace v angličtině
This thesis summarizes basic theoretical approaches in political marketing and use it to describe the theme of Brno railway station removal. In its practical part describes evolution of political market in City of Brno attached to the railway station removal theme. By inter-views with political leaders compares recommended techniques with real situation on Brno political market in 2002-2010. The aim of this thesis is to set practical recommendations on using the theme of linear-constructions building in political marketing.
Klíčová slova
politický marketing, Brno, komunální volby, místní referendum, rekonstrukce železničního uzlu Brno, odsun nádraží, Europoint Brno
Klíčová slova v angličtině
political marketing, Brno, municipal election, local referendum, reconstruction of Brno railway hub, railway station displacement, Europoint Brno
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o politickém marketingu.
2. Vymezte problematiku odsunu brněnského nádraží, její historii a kontext.
3. Identifikujte politické aktéry v problematice odsunu nádraží.
4. Identifikujte cílové skupiny marketingu tématu odsunu brněnského nádraží.
5. Vypracujte kvalifikované rozhovory s politickými aktéry.
6. Popište a zhodnoťte strategie politických aktérů ve vztahu k tématu odsunu nádraží.
7. Identifikujte a zobecněte nástroje politického marketingu pro téma liniových dopravních staveb .
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o politickém marketingu.
2. Vymezte problematiku odsunu brněnského nádraží, její historii a kontext.
3. Identifikujte politické aktéry v problematice odsunu nádraží.
4. Identifikujte cílové skupiny marketingu tématu odsunu brněnského nádraží.
5. Vypracujte kvalifikované rozhovory s politickými aktéry.
6. Popište a zhodnoťte strategie politických aktérů ve vztahu k tématu odsunu nádraží.
7. Identifikujte a zobecněte nástroje politického marketingu pro téma liniových dopravních staveb .
Seznam doporučené literatury
JABLOŃSKI, A.W. a KOL. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Translated by Lubomír Kopeček. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006. 203 s. ISBN 80-7364-011-2
ULIČKA, G. Wplyw marketingu politycznego na zmiany w zyciu publicznym państw demokratycznych. In JABLOŃSKI, A. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Translated by Lubomír Kopeček. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006. 203 s. ISBN 80-7364-011-2
BOUČKOVÁ, J. Vybrané aplikace marketingu - politický marketing. 1.vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1995. 73 s. ISBN 80-7079-653-7
SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2
BALÍK, S. Komunální politika v obcích s rozšířenou působností. Koalice, voličské vzorce a politické strany na místní úrovni v letech 1994-2006. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2008. 387 s. Politologická řada, č. 27. ISBN 978-80-7325-144-4
BALÍK, S. Politické strany a komunální volby v Brně 1989-2006. In Balík Stanislav. Lokální politický pluralismus. Brno ve třech stoletích. 1. vyd. Brno: CDK-ISPO, 2006. od s. 91-111, 21 s. Srovnávací politologie. ISBN 80-7325-110-8
Seznam doporučené literatury
JABLOŃSKI, A.W. a KOL. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Translated by Lubomír Kopeček. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006. 203 s. ISBN 80-7364-011-2
ULIČKA, G. Wplyw marketingu politycznego na zmiany w zyciu publicznym państw demokratycznych. In JABLOŃSKI, A. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Translated by Lubomír Kopeček. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006. 203 s. ISBN 80-7364-011-2
BOUČKOVÁ, J. Vybrané aplikace marketingu - politický marketing. 1.vyd. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, 1995. 73 s. ISBN 80-7079-653-7
SVĚTLÍK, J. Marketing-cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005. 340 s. ISBN 80-86898-48-2
BALÍK, S. Komunální politika v obcích s rozšířenou působností. Koalice, voličské vzorce a politické strany na místní úrovni v letech 1994-2006. 1. vyd. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2008. 387 s. Politologická řada, č. 27. ISBN 978-80-7325-144-4
BALÍK, S. Politické strany a komunální volby v Brně 1989-2006. In Balík Stanislav. Lokální politický pluralismus. Brno ve třech stoletích. 1. vyd. Brno: CDK-ISPO, 2006. od s. 91-111, 21 s. Srovnávací politologie. ISBN 80-7325-110-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil zkušební komisi svou magisterskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce položil tuto otázku:
1.Téma samo o sobě je velmi široké a skrývá otázky, které se do práce nedostaly - například diskutovaná kampaň brněnského magistrátu před referendem, které, pokud si dobře vzpomínám, bylo vyčítáno, že se nepokoušela problém vysvětlit, ale spíše chtěla obyvatele Brna přesvědčit jednostranným kladením argumentů. Jak by se dala tato věc hodnotit prismatem politického marketingu?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Jsou "politický marketing" a "marketing politiky" synonyma?
2. Jak byste personálně obsadil ideální tým (např. architekt,...), který komunikuje dané téma veřejnosti?
3. Jaké jsou cílové skupiny diskutované problematiky?
Odpovědi: Student plně odpověděl na položené otázky.