Práce se v teoretické části zabývá teoretickými východisky komunikačního procesu a jeho aplikací na marketingové komunikace. Neopomíná důležitou roli znaků a symbolů v marketingové komunikaci a popisuje též významy obrazu, sloganu či barev. Zmiňuje se také krátce o psychologii spotřebitele jako cílové skupině, na kterou je zaměřena reklama analyzovaná v projektové části práce. Uvádí základní údaje vztahující se k problematice řešené v dalších částech práce. V praktické části popisuje a interpretuje data z průzkumů veřejného mínění ohledně postojů Čechů k reklamě (především k té kuřácké), dodává za-jímavé příklady žalob na tabákové výrobce ze Spojených států a v neposlední řadě uvádí jako background stručná fakta o kouření. V příloze je uveden dotazník, jehož výsledky budou v závěru práce doplňovat srovnávací analýzu. Následující projektová část obsahuje již zmíněnou srovnávací analýzu vybraných kampaní včetně obrazových příloh, verifikaci hypotéz a shrnutí dosažených poznatků.
Anotace v angličtině
The thesis deals in the theoretical part with theoretical basis of the communication process and its application onto marketing communications. It doesn?t forget the important role of signs and symbols in marketing communication and describes the relevance of de-piction, slogan or color. It also briefly mentions consumer psychology as a target group, on which are the analyzed advertisements focused in the project part of the thesis. It presents the basics related to the problems mentioned in other parts of the thesis. The practical part of the thesis describes and interprets data from surveys regarding the attitude of Czechs to advertising (especially tobacco advertising), adds interesting examples of legal proceedings with US tobacco companies and last but not least gives brief background facts about smok-ing. Enclosed is a questionnaire whose results will complement the end of the thesis with a comparative analysis. The following project part of the thesis includes the comparative analysis of the chosen campaigns including illustrations, verification and the summary of the attained findings.
Klíčová slova
komunikační proces, propagace, sémiotika, psychologie, tvorba reklamy, obraz, slogan, barvy, argumenty, kouření, žaloby, tabáková společnost, postoj k reklamě, právní úprava, analýza kampaně, cigaretová reklama, antikuřácká reklama
Práce se v teoretické části zabývá teoretickými východisky komunikačního procesu a jeho aplikací na marketingové komunikace. Neopomíná důležitou roli znaků a symbolů v marketingové komunikaci a popisuje též významy obrazu, sloganu či barev. Zmiňuje se také krátce o psychologii spotřebitele jako cílové skupině, na kterou je zaměřena reklama analyzovaná v projektové části práce. Uvádí základní údaje vztahující se k problematice řešené v dalších částech práce. V praktické části popisuje a interpretuje data z průzkumů veřejného mínění ohledně postojů Čechů k reklamě (především k té kuřácké), dodává za-jímavé příklady žalob na tabákové výrobce ze Spojených států a v neposlední řadě uvádí jako background stručná fakta o kouření. V příloze je uveden dotazník, jehož výsledky budou v závěru práce doplňovat srovnávací analýzu. Následující projektová část obsahuje již zmíněnou srovnávací analýzu vybraných kampaní včetně obrazových příloh, verifikaci hypotéz a shrnutí dosažených poznatků.
Anotace v angličtině
The thesis deals in the theoretical part with theoretical basis of the communication process and its application onto marketing communications. It doesn?t forget the important role of signs and symbols in marketing communication and describes the relevance of de-piction, slogan or color. It also briefly mentions consumer psychology as a target group, on which are the analyzed advertisements focused in the project part of the thesis. It presents the basics related to the problems mentioned in other parts of the thesis. The practical part of the thesis describes and interprets data from surveys regarding the attitude of Czechs to advertising (especially tobacco advertising), adds interesting examples of legal proceedings with US tobacco companies and last but not least gives brief background facts about smok-ing. Enclosed is a questionnaire whose results will complement the end of the thesis with a comparative analysis. The following project part of the thesis includes the comparative analysis of the chosen campaigns including illustrations, verification and the summary of the attained findings.
Klíčová slova
komunikační proces, propagace, sémiotika, psychologie, tvorba reklamy, obraz, slogan, barvy, argumenty, kouření, žaloby, tabáková společnost, postoj k reklamě, právní úprava, analýza kampaně, cigaretová reklama, antikuřácká reklama
1. V teoretické části vymezte komunikační proces v obecné rovině a následně v aplikaci na marketingové komunikace.
2. Vymezte cíle a hypotézy práce, které budou v závěru okomentovány.
3. V praktické části práce se zaměřte na problematiku kouření.
4. Popište a interpretujte data z průzkumů veřejného mínění ohledně postojů Čechů k reklamě obecně a dále k reklamě na cigarety.
5. V závěru praktické části uvedťe podobu dotazníku, jehož výsledky v závěru práce verifikujte.
6. V projektové části proveďte srovnávací analýzu vybraných kampaní včetně obrazových příloh, zhodnocení, verifikaci a shrnutí dosažených poznatků.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části vymezte komunikační proces v obecné rovině a následně v aplikaci na marketingové komunikace.
2. Vymezte cíle a hypotézy práce, které budou v závěru okomentovány.
3. V praktické části práce se zaměřte na problematiku kouření.
4. Popište a interpretujte data z průzkumů veřejného mínění ohledně postojů Čechů k reklamě obecně a dále k reklamě na cigarety.
5. V závěru praktické části uvedťe podobu dotazníku, jehož výsledky v závěru práce verifikujte.
6. V projektové části proveďte srovnávací analýzu vybraných kampaní včetně obrazových příloh, zhodnocení, verifikaci a shrnutí dosažených poznatků.
Seznam doporučené literatury
BANYÁR. M. Semiotika reklamy. Študijná opora pre študentov kombinovanej formy štúdia. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2010.
DEVITO J. A. Základy mezilidské komunikace. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2001. 420 s. ISBN 80-7169-988-8.
DOUBRAVOVÁ, J. Sémiotika v teorii a praxi. 1. vydání, Praha: Portál, 2002. 160 s. ISBN 80-7178-566-0.
MAREK, L. J. Funkce a možnosti použití fotografie v reklamě. Marketing a komunikace. 2010, roč. XX, č. 1, str. 17.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 1. vydání, Praha: Academia, dotisk 2000. ISBN 80-200-0690-7.
PLACHETKA, J. Velká encyklopedie citátů a přísloví. 2. vydání, rozšířené a upravené. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0712-1.
PRADÁČOVÁ, J. Kouření a zdraví. Praha: Liga proti rakovině, 2004. 12 s. ISBN 80-239-3610-7.
SOVINOVÁ, H. Kouření cigaret a pití alkoholu v České republice. 1. vydání, Praha: Státní zdravotní ústav, 2003. 96 s. ISBN 80-7071-230-9.
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. 1. vydání, Praha: Portál, 2005. 320 s. ISBN 80-7178-998-4.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání, Praha: Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2004. 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Praha: Akademie Jana Ámose Komenského, 1993. 35 s. ISBN 80-7048-069-6.
Seznam doporučené literatury
BANYÁR. M. Semiotika reklamy. Študijná opora pre študentov kombinovanej formy štúdia. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2010.
DEVITO J. A. Základy mezilidské komunikace. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2001. 420 s. ISBN 80-7169-988-8.
DOUBRAVOVÁ, J. Sémiotika v teorii a praxi. 1. vydání, Praha: Portál, 2002. 160 s. ISBN 80-7178-566-0.
MAREK, L. J. Funkce a možnosti použití fotografie v reklamě. Marketing a komunikace. 2010, roč. XX, č. 1, str. 17.
NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 1. vydání, Praha: Academia, dotisk 2000. ISBN 80-200-0690-7.
PLACHETKA, J. Velká encyklopedie citátů a přísloví. 2. vydání, rozšířené a upravené. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-200-0712-1.
PRADÁČOVÁ, J. Kouření a zdraví. Praha: Liga proti rakovině, 2004. 12 s. ISBN 80-239-3610-7.
SOVINOVÁ, H. Kouření cigaret a pití alkoholu v České republice. 1. vydání, Praha: Státní zdravotní ústav, 2003. 96 s. ISBN 80-7071-230-9.
SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2003. 272 s. ISBN 80-247-0422-6.
VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. 1. vydání, Praha: Portál, 2005. 320 s. ISBN 80-7178-998-4.
VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání, Praha: Grada Publishing, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. 1. vydání, Praha: Grada Publishing, 2004. 284 s. ISBN 80-247-0393-9.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie trhu. Praha: Akademie Jana Ámose Komenského, 1993. 35 s. ISBN 80-7048-069-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (prof. Horňák):
1. Myslí si diplomantka, že drastická argumentácia v podobe intenzívního vyvolania strachu je v prípade protifajčiarskej kampane efektívna? Viaceré prieskumy totiž dokazujú, že strach možno využívať len v obmedzenej miere.
2. V práci tvrdí, že marketing sa spája stále viac "so svetom fotografie". Nemyslí si, že skôr ide o MK, resp. reklamu?
3. Do akej miery rieši situáciu v pertraktovanej oblasti Rada pre preklamu ČR?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na otázky oponenta.