Téma své diplomové práce jsem si vybrala na základě vlastních zkušeností a praxe v oblasti direct marketingu a přímého prodeje. Již několik let se věnuji provádění této činnosti v oblasti pohostinství a cestovního ruchu. Svou prací se pokusím dokázat možnost využití direct marketingu jako nástroje one- to-one komunikace i v tomto odvětví.
V dnešní době rychlého rozvoje informačních technologií jsme všichni přesyceni reklamními nabídkami, které nás obklopují. Katalogy, letáky, televizní reklama, internetová reklama? Neustálá nabídka výrobků, služeb. Reklama se na spotřebitele doslova valí ze všech stran. Je těžké a někdy únavné zorientovat se v nepřeberném množství informací. Lidé však musí být informováni o nabídkách na trhu, který by jinak nemohl fungovat. Důležité je tedy zákazní-ka zaujmout, něčím vyniknout. Direkt marketing je pro své cílené zaměření vhodným ná-strojem. Podstatou práce bude vytvořit vhodný model efektivního oslovení zákazníků for-mou direct marketingu.
Anotace v angličtině
I have chosen the topics of my paper on the basis my own experiences and my praxis in di-rect marketing and direct sales. I have been engaged in this activity in the field of catering industry and tourism for several years. With my work I will try to prove the possibility of using direct marketing as a tool for one-on-one communication in this field.
In these days of rapid development of information technology, we are all sated with all the advertising offerings that surround us. Catalogues, leaflets, TV advertising, Internet adver-tising? Products and services constant supply. Advertising is literally rolling on the con-sumer from all sides. To navigate in such copious quantity of information is hard and some-times tiring. However, people must be informed of the offers of the market that would oth-erwise not work. Thus the important thing is to take up the customer, be distinguished in something. Thanks to its targeted direction, direct marketing is an appropriate tool. The basis of this paper work will be to create a suitable model how to effectively reach custom-ers by means of the direct marketing.
Klíčová slova
direkt marketing, komunikace, marketing služeb, marketingový mix, pohostinství a cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
direct marketing, communication, marketing services, marketing mix, catering industry and tourism
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
CZ
Anotace
Téma své diplomové práce jsem si vybrala na základě vlastních zkušeností a praxe v oblasti direct marketingu a přímého prodeje. Již několik let se věnuji provádění této činnosti v oblasti pohostinství a cestovního ruchu. Svou prací se pokusím dokázat možnost využití direct marketingu jako nástroje one- to-one komunikace i v tomto odvětví.
V dnešní době rychlého rozvoje informačních technologií jsme všichni přesyceni reklamními nabídkami, které nás obklopují. Katalogy, letáky, televizní reklama, internetová reklama? Neustálá nabídka výrobků, služeb. Reklama se na spotřebitele doslova valí ze všech stran. Je těžké a někdy únavné zorientovat se v nepřeberném množství informací. Lidé však musí být informováni o nabídkách na trhu, který by jinak nemohl fungovat. Důležité je tedy zákazní-ka zaujmout, něčím vyniknout. Direkt marketing je pro své cílené zaměření vhodným ná-strojem. Podstatou práce bude vytvořit vhodný model efektivního oslovení zákazníků for-mou direct marketingu.
Anotace v angličtině
I have chosen the topics of my paper on the basis my own experiences and my praxis in di-rect marketing and direct sales. I have been engaged in this activity in the field of catering industry and tourism for several years. With my work I will try to prove the possibility of using direct marketing as a tool for one-on-one communication in this field.
In these days of rapid development of information technology, we are all sated with all the advertising offerings that surround us. Catalogues, leaflets, TV advertising, Internet adver-tising? Products and services constant supply. Advertising is literally rolling on the con-sumer from all sides. To navigate in such copious quantity of information is hard and some-times tiring. However, people must be informed of the offers of the market that would oth-erwise not work. Thus the important thing is to take up the customer, be distinguished in something. Thanks to its targeted direction, direct marketing is an appropriate tool. The basis of this paper work will be to create a suitable model how to effectively reach custom-ers by means of the direct marketing.
Klíčová slova
direkt marketing, komunikace, marketing služeb, marketingový mix, pohostinství a cestovní ruch
Klíčová slova v angličtině
direct marketing, communication, marketing services, marketing mix, catering industry and tourism
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši týkající se nástrojů marketingových komunikací v oblasti hotelnictví, věnujte pozornost měření jejich efektivity a trendům v této oblasti.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy.
3. Charakterizujte objekt výzkumu a dosavadní nástroje marketingových komunikací.
4. Na základě sběru sekundárních dat analyzujte návratnost, komunikační efekt a efekt prodeje u zvoleného projektu.
5. Ze závěrů analýz vyprofilujte soubor pravidel a doporučení pro efektivní využití direkt marketingu v hotelnictví.
6. Verifikujte hypotézy, formulujte možnosti a limity využití projektu v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši týkající se nástrojů marketingových komunikací v oblasti hotelnictví, věnujte pozornost měření jejich efektivity a trendům v této oblasti.
2. Stanovte cíle, metody a hypotézy.
3. Charakterizujte objekt výzkumu a dosavadní nástroje marketingových komunikací.
4. Na základě sběru sekundárních dat analyzujte návratnost, komunikační efekt a efekt prodeje u zvoleného projektu.
5. Ze závěrů analýz vyprofilujte soubor pravidel a doporučení pro efektivní využití direkt marketingu v hotelnictví.
6. Verifikujte hypotézy, formulujte možnosti a limity využití projektu v praxi.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír, KOTEK, Pavel. Řízení hotelového provozu. Praha: Mag Consulting, 2003. 220 s. ISBN 80-86724-00-x.
KIRAĹOVÁ, Alžběta. Marketing hotelových služeb. II. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 114 s. ISBN 80-86119-44-0
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. s. 269-295. ISBN 80-247-0513-3.
MORRISON, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Victoria
NASH, Edward. Direct marketing: strategie, plánování, provedení. Praha: Computer Press, 2003. 604s. ISBN 80-7226-838-4.
Seznam doporučené literatury
BERÁNEK, Jaromír, KOTEK, Pavel. Řízení hotelového provozu. Praha: Mag Consulting, 2003. 220 s. ISBN 80-86724-00-x.
KIRAĹOVÁ, Alžběta. Marketing hotelových služeb. II. vyd. Praha: Ekopress, 2006. 114 s. ISBN 80-86119-44-0
KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2004. s. 269-295. ISBN 80-247-0513-3.
MORRISON, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Victoria
NASH, Edward. Direct marketing: strategie, plánování, provedení. Praha: Computer Press, 2003. 604s. ISBN 80-7226-838-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
otázka dle posudku vedoucího DP, Juříková, Ph.D.
Lze vámi navržený model aplikovat i v jiných oblastech, odvětvích? S jakými možnostmi, limity?
otázky dle posudku oponenta DP, doc. Štarchoň
1. Ktorý z nástrojov marketingového komunikačného mixu je najdôležitejší? Zdôvodnite Vašu odpoveď.
2. Ktoré sú základné limity implementácie prezentovaných návrhov v oblasti priameho marketingu?
3. Hotel je, ako uvádzate, zameraný na klientelu ako sú rodiny s deťmi, či cyklisti.
Je možné ubytovať sa v hoteli napr. s domácim miláčikom? Môže to predstavovať konkurenčnú výhodu?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.