Tato práce se zabývá marketingovou komunikací ve zdravotnictví, jejíž součástí je také krizová komunikace, podrobněji pak komunikací porodnice. Práce je doplněna o rozbor dvou kauz ? soudních sporů porodnic, a také praktickou částí konkrétního komunikačního plánu včetně krizové komunikace porodnice v České republice.
Anotace v angličtině
This project is about marketing communication in health service, including a crisis communication, in detail the maternity hospital communication. The project is completed by an analysis of two cases - the maternity hospital lawsuits and also by practical part of a specific communication plan, including a maternity hospital crisis communication in the Czech Republic.
Klíčová slova
Krizová komunikace, zdravotnictví, žaloba o náhradu škody na zdraví, žaloba o náhradu nemajetkové újmy v penězích, krizový plán, porodnice.
Klíčová slova v angličtině
Crisis communication, health service, health damage action, financial recompense for intangible injury action, crisis plan, maternity hospital.
Rozsah průvodní práce
95
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá marketingovou komunikací ve zdravotnictví, jejíž součástí je také krizová komunikace, podrobněji pak komunikací porodnice. Práce je doplněna o rozbor dvou kauz ? soudních sporů porodnic, a také praktickou částí konkrétního komunikačního plánu včetně krizové komunikace porodnice v České republice.
Anotace v angličtině
This project is about marketing communication in health service, including a crisis communication, in detail the maternity hospital communication. The project is completed by an analysis of two cases - the maternity hospital lawsuits and also by practical part of a specific communication plan, including a maternity hospital crisis communication in the Czech Republic.
Klíčová slova
Krizová komunikace, zdravotnictví, žaloba o náhradu škody na zdraví, žaloba o náhradu nemajetkové újmy v penězích, krizový plán, porodnice.
Klíčová slova v angličtině
Crisis communication, health service, health damage action, financial recompense for intangible injury action, crisis plan, maternity hospital.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingové komunikaci a krizové komunikaci porodního oddělení. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu mediální komunikace případů-újma na zdraví-řešených v rámci porodních oddělení České republiky. Konfrontujte komunikační aktivity jiných zdravotnických zařízení a dalších subjektů, které se potýkali se stejným problémem. Formulujte silné a slabé stránky krizové komunikace u těchto případů.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie-krizový komunikační plán porodnice Nemocnice ve Frýdku-Místku. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu krizového komunikačního plánu dle Vašeho návrhu k veřejnosti, médiím, zaměstnancům nemocnice a dalším subjektům. Uveďte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingové komunikaci a krizové komunikaci porodního oddělení. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu mediální komunikace případů-újma na zdraví-řešených v rámci porodních oddělení České republiky. Konfrontujte komunikační aktivity jiných zdravotnických zařízení a dalších subjektů, které se potýkali se stejným problémem. Formulujte silné a slabé stránky krizové komunikace u těchto případů.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie-krizový komunikační plán porodnice Nemocnice ve Frýdku-Místku. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu krizového komunikačního plánu dle Vašeho návrhu k veřejnosti, médiím, zaměstnancům nemocnice a dalším subjektům. Uveďte možnosti implementace v praxi, případně vymezte možné budoucí pokračování práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
Exner L., Raiter T., Stejskalová D. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha, Professional Publishing 2005. Počet stran 180. ISBN 80-86419-73-8
Wieke T. Rétorika v praxi 1. vyd. Dobřejovice, Rebo Productions CZ 2005. Počet stran 205. ISBN 80-7234-418-8
Ramonet I. Tyranie médií. 1. vyd. Praha, Mladá Fronta 2003. Počet stran 232. ISBN 80-204-1037-6
Bay H. R. Účinné vedení týmu 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2005. Počet stran 152. ISBN 80-247-9068-8
Šubrt J. Kapitoly ze sociologie veřejného mínění Teorie a výzkum 1. vyd. Praha, Karolinum 2000. Počet stran 241. ISBN 382-00-00 17/99
Peltová N. Umění komunikace 1. vyd. Praha, Advent-Orion, 2001. Počet stran 205. ISBN 80-7172-564-1
Hoffman I. Média a moc 1. vyd. Praha, Votobia 2000. Počet stran 151. ISBN 80-7220-085-2
Kunczik M. Základy masové komunikace 1. vyd. Praha, Karolinum 1995. Počet stran 307. ISBN 80-7184-134-X
De Vito A. J. Základy mezilidské komunikace 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2001. Počet stran 420. ISBN 80-7234-418-8
Mc Luhan M. Jak rozumět médiím: Extenze Člověka 1. vyd. Praha, Odeon 1991. Počet stran 349. ISBN 01-048-91 12/13
McQuail D. Úvod do teorie masové komunikace 1. vyd. Praha, Portál Praha 1999. Počet stran 448. ISBN 80-7178-200-9
Jehlička, O., Švestka, J., Škárová, M. a kol. : Občanský zákoník, Komentář, 9. vydání, C.H.Beck, Praha 2004, ISBN 80-7179-881-9
Eco, U.: Meze interpretace. Praha UK 2004. ISBN 80-246-0740-9
Du Plessis, E.: Jak zákazník vnímá reklamu. Brno Computer Press 2007. ISBN 978-80-251-1456-8
Seznam doporučené literatury
Exner L., Raiter T., Stejskalová D. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha, Professional Publishing 2005. Počet stran 180. ISBN 80-86419-73-8
Wieke T. Rétorika v praxi 1. vyd. Dobřejovice, Rebo Productions CZ 2005. Počet stran 205. ISBN 80-7234-418-8
Ramonet I. Tyranie médií. 1. vyd. Praha, Mladá Fronta 2003. Počet stran 232. ISBN 80-204-1037-6
Bay H. R. Účinné vedení týmu 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2005. Počet stran 152. ISBN 80-247-9068-8
Šubrt J. Kapitoly ze sociologie veřejného mínění Teorie a výzkum 1. vyd. Praha, Karolinum 2000. Počet stran 241. ISBN 382-00-00 17/99
Peltová N. Umění komunikace 1. vyd. Praha, Advent-Orion, 2001. Počet stran 205. ISBN 80-7172-564-1
Hoffman I. Média a moc 1. vyd. Praha, Votobia 2000. Počet stran 151. ISBN 80-7220-085-2
Kunczik M. Základy masové komunikace 1. vyd. Praha, Karolinum 1995. Počet stran 307. ISBN 80-7184-134-X
De Vito A. J. Základy mezilidské komunikace 1. vyd. Praha, Grada Publishing 2001. Počet stran 420. ISBN 80-7234-418-8
Mc Luhan M. Jak rozumět médiím: Extenze Člověka 1. vyd. Praha, Odeon 1991. Počet stran 349. ISBN 01-048-91 12/13
McQuail D. Úvod do teorie masové komunikace 1. vyd. Praha, Portál Praha 1999. Počet stran 448. ISBN 80-7178-200-9
Jehlička, O., Švestka, J., Škárová, M. a kol. : Občanský zákoník, Komentář, 9. vydání, C.H.Beck, Praha 2004, ISBN 80-7179-881-9
Eco, U.: Meze interpretace. Praha UK 2004. ISBN 80-246-0740-9
Du Plessis, E.: Jak zákazník vnímá reklamu. Brno Computer Press 2007. ISBN 978-80-251-1456-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Otázka dle posudku vedoucího práce, Bačuvčík, Ph.D.
Mají podle Vašich znalostí české porodnice podobné krizové plány zpracovány?
Otázky dle posudku oponenta práce, doc. Štarchoň
1. Identifikujte prípadné rozdiely v krízovej komunikácii v kontexte sociálneho systému zdravotnej strarostlivosti oproti liberálnemu systému.
2. Kto by mal tvoriť krízový komunikačný tím a akými vlastnosťami a kompetenciami by sa mali jeho jednotliví členovia vyznačovať?
Studentka plně odpověděla na výše položené otázky.
Nebyly položeny doplňující otázky.