Diplomová práce se zabývá tématikou výcviku personálu v zařízení sociálních služeb z pohledu interních komunikací. V teoretické části je popsána problematika sociálních slu-žeb. Důraz je kladen především na teorie řízení lidských zdrojů, základních personálních činností a propojení poznatků z komerčního řízení do neziskové organizace v návaznosti na standardy kvality sociální služby. Významnou oblastí je motivace a s ní spojené interní ko-munikace v organizaci. V praktické části je řešena otázka výzkumné sondy a možnosti vyu-žití zjištěných skutečností v organizaci. Projektová část již řeší komunikační strategii v or-ganizaci na základě zjištěných skutečností.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the problems of social services within an entity from the point of view of internal communications. In its theoretical part, there are problems of so-cial services described, where the problems of theory of management of human sources, basic personal activities and introduction of the items of information from the commercial management into a nonprofit organization are stressed.
In connection with the standards of the quality of the given social service, an important area there is motivation together with the internal communication within the organization. In the practical part, the communication strategy within the organization on the basis of the realities found is being solved.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, vzdělávání, komunikace, interní komunikace, komunikační kanály, sdělení, sociální služba, standardy kvality sociálních služeb, výzkumná sonda,
Klíčová slova v angličtině
Management of human sources, education, communication, internal communication, com-munication channels, information, social service, standards of quality of social service, research probe
Rozsah průvodní práce
75 S.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématikou výcviku personálu v zařízení sociálních služeb z pohledu interních komunikací. V teoretické části je popsána problematika sociálních slu-žeb. Důraz je kladen především na teorie řízení lidských zdrojů, základních personálních činností a propojení poznatků z komerčního řízení do neziskové organizace v návaznosti na standardy kvality sociální služby. Významnou oblastí je motivace a s ní spojené interní ko-munikace v organizaci. V praktické části je řešena otázka výzkumné sondy a možnosti vyu-žití zjištěných skutečností v organizaci. Projektová část již řeší komunikační strategii v or-ganizaci na základě zjištěných skutečností.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the problems of social services within an entity from the point of view of internal communications. In its theoretical part, there are problems of so-cial services described, where the problems of theory of management of human sources, basic personal activities and introduction of the items of information from the commercial management into a nonprofit organization are stressed.
In connection with the standards of the quality of the given social service, an important area there is motivation together with the internal communication within the organization. In the practical part, the communication strategy within the organization on the basis of the realities found is being solved.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, vzdělávání, komunikace, interní komunikace, komunikační kanály, sdělení, sociální služba, standardy kvality sociálních služeb, výzkumná sonda,
Klíčová slova v angličtině
Management of human sources, education, communication, internal communication, com-munication channels, information, social service, standards of quality of social service, research probe
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši z dostupných zdrojů na zadané téma.
2. Proveďte analýzu současného stavu, legislativních požadavků na pracovníky v sociálních službách.
3. Analyzujte a vyhodnoťte systém vzdělávání v zařízení sociálních služeb.
4. Realizujte průzkumnou sondu interní komunikace, získaná data vyhodnoťte a navrhněte řešení zjištěných skutečností s ohledem na požadavky sociálních služeb.
5. Navrhněte projekt pro interní komunikaci, funkční náročnost a aplikovatelnost v organizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši z dostupných zdrojů na zadané téma.
2. Proveďte analýzu současného stavu, legislativních požadavků na pracovníky v sociálních službách.
3. Analyzujte a vyhodnoťte systém vzdělávání v zařízení sociálních služeb.
4. Realizujte průzkumnou sondu interní komunikace, získaná data vyhodnoťte a navrhněte řešení zjištěných skutečností s ohledem na požadavky sociálních služeb.
5. Navrhněte projekt pro interní komunikaci, funkční náročnost a aplikovatelnost v organizaci.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0469-2
GREGAR, A. Řízení lidských zdrojů - vybrané kapitoly. Zlín: UTB, 2007. ISBN 978-80-7318-601-2
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 802470966X
FORET, M. Marketingová komunikace. 2., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 80-251-1041-9.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0469-2
GREGAR, A. Řízení lidských zdrojů - vybrané kapitoly. Zlín: UTB, 2007. ISBN 978-80-7318-601-2
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 802470966X
FORET, M. Marketingová komunikace. 2., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 80-251-1041-9.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího práce a oponenta. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce - Kotyzová, Ph.D.
Jaký je Váš podíl na přípravě uvedeného Manuálu?
Oponent práce - Vávrová, Ph.D.
1. Definujte hlavní cíl předložené diplomové práce a v návaznosti na něj vymezte cíl Vašeho výzkumu a výzkumný problém?
2. Ve své práci tvrdíte, že "?ze zákona má zaměstnavatel možnost až po dobu dvou let uzavírat se zaměstnancem pracovní smlouvu na dobu určitou. Po uplynutí této lhůty přechází zaměstnanec v rámci pracovního poměru na tzv. dobu neurčitou. ?mnohdy se setkáváme i s neblahou praxí, že po uplynutí doby určité jsou zaměstnanci propuštěni a následně znovu přijati do pracovního poměru, ale za podmínek doby určité?" (s. 14). Upřesněte své tvrzení v souladu s příslušným legislativním předpisem (jaká pojistka se v právním předpisu vyskytuje)?
3. Zdůvodněte a doložte, o co se opírá Vaše následující tvrzení: "Při zavádění standardů kvality sociální služby organizace postupuje, tak že zpracovává nejprve standardy, které mohou přímo ovlivnit kvalitu služby a uživatele služby tedy standardy č. 1 až 8. Dále jsou většinou zpracovány standardy kvality sociálních služeb v provozní oblasti, standardy č. 11 až 15. K podrobnému zpracování personálních standardu se vedení organizace dostává až jako k posledním?" (str. 23)?
Studentka odpověděla na položené otázky.