Diplomová práce se věnuje vztahu zákazníka a značky a zkoumá jeho zákonitosti. Cílem této práce je objasnit postoj českého zákazníka vůči značce Starbucks za čtyři roky jejího působení v České republice.
Teoretické poznatky v první části tvoří základní rámec nezbytných znalostí, které jsou potřebné pro porozumění dané problematice a věnují se především budování značky a charakteristice spotřebitele.
V praktické části je přiblížena strategie značky Starbucks na českém trhu a je definován český zákazník a jeho nákupní zvyklosti v segmentu káv.
Projektová část analyzuje výzkum, který je zaměřen na povědomí značky Starbucks na českém trhu, její vnímání a vztah českého zákazníka k ní. Analytické poznatky budou zohledněny v závěru práce.
Anotace v angličtině
Dissertation examines a relationship of a brand an a consumer. The main objective of this work is to clarify a Czech customer attitude towards Starbucks brand after four years of its operation.
Theoretical framework contains a theoretical overview of knowledge that is essential for understanding the issues and deals mainly with brand building and consumer characteristics.
Practical part brings nearer a Starbucks strategy within a Czech market, czech customer is defined together with his consuming habits in coffee segment.
Project part contains a consumer´s research which focuses on awarness, perception and general attitude towards Starbucks brand on the Czech market. Analytical data will be outlined in the conclusion.
Diplomová práce se věnuje vztahu zákazníka a značky a zkoumá jeho zákonitosti. Cílem této práce je objasnit postoj českého zákazníka vůči značce Starbucks za čtyři roky jejího působení v České republice.
Teoretické poznatky v první části tvoří základní rámec nezbytných znalostí, které jsou potřebné pro porozumění dané problematice a věnují se především budování značky a charakteristice spotřebitele.
V praktické části je přiblížena strategie značky Starbucks na českém trhu a je definován český zákazník a jeho nákupní zvyklosti v segmentu káv.
Projektová část analyzuje výzkum, který je zaměřen na povědomí značky Starbucks na českém trhu, její vnímání a vztah českého zákazníka k ní. Analytické poznatky budou zohledněny v závěru práce.
Anotace v angličtině
Dissertation examines a relationship of a brand an a consumer. The main objective of this work is to clarify a Czech customer attitude towards Starbucks brand after four years of its operation.
Theoretical framework contains a theoretical overview of knowledge that is essential for understanding the issues and deals mainly with brand building and consumer characteristics.
Practical part brings nearer a Starbucks strategy within a Czech market, czech customer is defined together with his consuming habits in coffee segment.
Project part contains a consumer´s research which focuses on awarness, perception and general attitude towards Starbucks brand on the Czech market. Analytical data will be outlined in the conclusion.
1. Uveďte motivaci k tématu, vyhledejte a zpracujte odbornou literaturu jako východisko studia tematiky.
2. Definujte cíle práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Zpracujte teoretické poznatky a charakterizujte pojem značka, brand, spotřební chování, vnímání značkového (prémiového) produktu na českém trhu, vztah českého zákazníka k luxusním značkám, emoční marketing, sebe identifikace se značkou.
4. V praktické části aplikujte teoretické poznatky do souvislosti s prémiovou značkou Starbucks v rámci České republiky.
5. V projektové části realizujte výzkum zaměřený na postoj a názor českého spotřebitele ke značce Starbucks v rámci České republiky.
6. Zhodnoťte výsledky analýzy, potvrďte či vyvraťte hypotézy a vyvoďte závěr.
Zásady pro vypracování
1. Uveďte motivaci k tématu, vyhledejte a zpracujte odbornou literaturu jako východisko studia tematiky.
2. Definujte cíle práce a stanovte pracovní hypotézy.
3. Zpracujte teoretické poznatky a charakterizujte pojem značka, brand, spotřební chování, vnímání značkového (prémiového) produktu na českém trhu, vztah českého zákazníka k luxusním značkám, emoční marketing, sebe identifikace se značkou.
4. V praktické části aplikujte teoretické poznatky do souvislosti s prémiovou značkou Starbucks v rámci České republiky.
5. V projektové části realizujte výzkum zaměřený na postoj a názor českého spotřebitele ke značce Starbucks v rámci České republiky.
6. Zhodnoťte výsledky analýzy, potvrďte či vyvraťte hypotézy a vyvoďte závěr.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D.A.; JUNGMANN, V. Brand building : budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. 306 s. ISBN 8072268856.
BÁRTOVÁ, H.; BÁRTA, V.; KOUDELKA, J. Spotřebitel : chování spotřebitele a jeho výzkum. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2007. 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4
KOTLER, P.; KELLER, K.L. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOUDELKA, J. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2010. 158 s. ISBN 978
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 277 s. ISBN 802470966X.
PŘÍBOVÁ, M. Strategické řízení značky : brand management. Vyd. 1. Praha : Ekopress, 2000. 148 s. ISBN 8086119270.
SCHIFFMAN, L. G; JUNGMANN, V.; KANUK, L. L. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 8025100944.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 283 s. ISBN 8024703939.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D.A.; JUNGMANN, V. Brand building : budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. 306 s. ISBN 8072268856.
BÁRTOVÁ, H.; BÁRTA, V.; KOUDELKA, J. Spotřebitel : chování spotřebitele a jeho výzkum. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2007. 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4
KOTLER, P.; KELLER, K.L. Marketing management. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOUDELKA, J. Spotřební chování. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2010. 158 s. ISBN 978
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. 277 s. ISBN 802470966X.
PŘÍBOVÁ, M. Strategické řízení značky : brand management. Vyd. 1. Praha : Ekopress, 2000. 148 s. ISBN 8086119270.
SCHIFFMAN, L. G; JUNGMANN, V.; KANUK, L. L. Nákupní chování. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2004. 633 s. ISBN 8025100944.
VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele : jak zákazníci nakupují. 1. vyd. Praha : Grada, 2004. 283 s. ISBN 8024703939.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
V oponentském posudku byly položeny níže uvedené otázky (doc. Šramová):
1. Aký je podiel participantov, ktorí chodia do kaviarne Starbucks a tých, ktorí zaznamenali zmenu loga?
2. Môžete stručne popísať komparáciu informačnej kampane venovanej zmene loga Starbucks v zahraničí a v ČR?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na položené ukázky, uvedla vizuální příklady loga Starbucks.
doc. Štarchoň připomínkoval téma práce, které je v rozporu s provedeným výzkumem. Připomínka vysvětlena a vyargumentována.