Diplomová práce popisuje téma konkurenceschopnosti globálních firem na trhu s obleče-ním, známé pod termínem rychlá móda. Jde o globální firmy, které využívají levných do-davatelů z rozvojových zemí a staví svůj obchodní model na rychlosti a dokonalosti svého logistického systému. Práce popisuje tento model podnikání a kriticky jej konfrontuje s filosofií udržitelného rozvoje a etiky podnikání. V teoretické části jsou obsažena výcho-diska nutná pro pochopení dané problematiky, které jsou v analytické části aplikované na konkrétním případě skupiny Inditex se zaměřením na značku Zara. Cílem práce je upozornit na nadbytečnou výrobu textilu a podpořit myšlenku efektivní recyklace oděvů.
Annotation in English
Diploma thesis describes the business model of fast fashion companies and its competi-tiveness on international market. These global companies utilize the low-cost sourcing from developing countries and build their business model on velocity and excellence of their supply chain management. This work describes this kind of business model and critically it confronts with the philosophy of sustainable development and business and environmental ethics. Theoretical part contains the facts essential for problem understanding and its application in analytical part on concrete example of Inditex Group with focus on brand Zara. Main goal is to draw the attention to redundant textile production and to support the idea of effective clothes recycling.
fashion business, fashion marketing, international marketing, globalization, corporate social responsibility, environmental and business ethics, supply chain management, waste management, consumer behavior, Inditex, Zara, ethical fashion
Length of the covering note
81 s.
Language
AN
Annotation
Diplomová práce popisuje téma konkurenceschopnosti globálních firem na trhu s obleče-ním, známé pod termínem rychlá móda. Jde o globální firmy, které využívají levných do-davatelů z rozvojových zemí a staví svůj obchodní model na rychlosti a dokonalosti svého logistického systému. Práce popisuje tento model podnikání a kriticky jej konfrontuje s filosofií udržitelného rozvoje a etiky podnikání. V teoretické části jsou obsažena výcho-diska nutná pro pochopení dané problematiky, které jsou v analytické části aplikované na konkrétním případě skupiny Inditex se zaměřením na značku Zara. Cílem práce je upozornit na nadbytečnou výrobu textilu a podpořit myšlenku efektivní recyklace oděvů.
Annotation in English
Diploma thesis describes the business model of fast fashion companies and its competi-tiveness on international market. These global companies utilize the low-cost sourcing from developing countries and build their business model on velocity and excellence of their supply chain management. This work describes this kind of business model and critically it confronts with the philosophy of sustainable development and business and environmental ethics. Theoretical part contains the facts essential for problem understanding and its application in analytical part on concrete example of Inditex Group with focus on brand Zara. Main goal is to draw the attention to redundant textile production and to support the idea of effective clothes recycling.
fashion business, fashion marketing, international marketing, globalization, corporate social responsibility, environmental and business ethics, supply chain management, waste management, consumer behavior, Inditex, Zara, ethical fashion
Research Plan
1. Zhodnoťte literaturu a teoretická východiska módního průmyslu.
2. Popište model podnikání v oblasti rychlé módy a její vliv na spotřební chování zákazníků.
3. Analyzujte a určete konkurenční výhodu firmy Zara na mezinárodním trhu.
4. Identifikujte limity implementace modelu rychlé módy.
Research Plan
1. Zhodnoťte literaturu a teoretická východiska módního průmyslu.
2. Popište model podnikání v oblasti rychlé módy a její vliv na spotřební chování zákazníků.
3. Analyzujte a určete konkurenční výhodu firmy Zara na mezinárodním trhu.
4. Identifikujte limity implementace modelu rychlé módy.
Recommended resources
Bohdanowicz. J., Clamp. L. Fashion marketing.London:Routledge, 1994,p.177 ISBN 0-415-05939-9.
Hines, T., Bruce, M. Fashion Marketing, Contemporary Issues. 2nd ed. Oxford: Elsevier, 2007. 352 p. ISBN-10: 0-7506-6897-0.
Hollensen, S. Essentials of Global Marketing. London: Pearson, 2008. 494 p. ISBN:978-0-273-71784-3.
Solomon, M., Rabolt J. Consumer Behavior in Fashion. New Jersey: Pearson, 2004. 543 p. ISBN:0-13-081122-X.
Stone, E., The dynamics of Fashion. New York: ABC Media, 1999. 505 p. ISBN:1-56367-151-4.
Rosenau, J.; Wilson, D. Apparel Merchandising : The line starts here. New York: Fairchild Publications, Inc., 2001. 358 p. ISBN: 1-56367-198-0.
Frings, G., Fashion: From Concept to consumer. New Jersey: Prentice-Hall, Inc., 1999. 376 p. ISBN: 0-13-080641-2.
Burns, D., Bryant, N. The business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing. 3rd ed. New York: Fairchild Publications, 2007. 631 p. ISBN: 978-1-56367-570-6
Recommended resources
Bohdanowicz. J., Clamp. L. Fashion marketing.London:Routledge, 1994,p.177 ISBN 0-415-05939-9.
Hines, T., Bruce, M. Fashion Marketing, Contemporary Issues. 2nd ed. Oxford: Elsevier, 2007. 352 p. ISBN-10: 0-7506-6897-0.
Hollensen, S. Essentials of Global Marketing. London: Pearson, 2008. 494 p. ISBN:978-0-273-71784-3.
Solomon, M., Rabolt J. Consumer Behavior in Fashion. New Jersey: Pearson, 2004. 543 p. ISBN:0-13-081122-X.
Stone, E., The dynamics of Fashion. New York: ABC Media, 1999. 505 p. ISBN:1-56367-151-4.
Rosenau, J.; Wilson, D. Apparel Merchandising : The line starts here. New York: Fairchild Publications, Inc., 2001. 358 p. ISBN: 1-56367-198-0.
Frings, G., Fashion: From Concept to consumer. New Jersey: Prentice-Hall, Inc., 1999. 376 p. ISBN: 0-13-080641-2.
Burns, D., Bryant, N. The business of Fashion: Designing, Manufacturing, and Marketing. 3rd ed. New York: Fairchild Publications, 2007. 631 p. ISBN: 978-1-56367-570-6
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila svoji diplomovou práci dle předepsané sruktury a odpověděla na následující otázky z posudku:
1. Vymezte hlavní cílové skupiny (demografické, geografické, psychografické hledisko) rychloobrátkových módních řetězců.
Studentkou byly dostatečně vymezeny cílové skupiny. Odpověď byla plnohodnotná.
2. Popište roli a vliv médií (zejména lifestylových časopisů) v komunikaci produktů rychloobrátkových módních řetětců.
Studentka provedla komparaci více módních značek, čímž demonstrovala rozdílnosti ve smyslu vlivu médií na komunikaci rychloobrátkových módních řetězců.
3. Jak rychloobrátkové módní řetězce komunikují svoji společenskou zodpovědnost (eko problematika, postoj k dětské práci) s koncovým zákazníkem
Studentka odpověděla v tom smyslu, že společnosti komunikují špatně či vůbec. (vycházela ze informací, které byly načerpny v průběhu zpracování DP)
Byla položena doplňující otázka, zdali v případě intenzivnější práce s odpady a "eko-politkou" je možné akceptovat zvšení cen produktů.
Na tuto otázku bylo odpovězeno dostatečně. Studentka se domnívá, že v tomto případě by naopak mohlo mít pozitivní efekt ve smyslu navýšení prodejů.