Teoretická část této práce se věnuje problematice vzdělávacích potřeb u nezaměstnaných osob v předdůchodovém věku a vývojovým změnám v tomto životním období. Dále se zabývá aktuálními fenomény, jako je proces celoživotního vzdělávání a nezaměstnanost lidí starších 50 let. V praktické části byl proveden kvantitativní průzkum formou dotazníku, jehož úkolem bylo zjistit, jaký je zájem nezaměstnaných osob v předdůchodovém věku o rekvalifikační kurzy.
Anotace v angličtině
The theoretic part of this work deals with matters of educational needs of unemployd pre-retired poeple and with development changes during this life period. Further, the work deals with the actual issues, such as lifelong education process and poeple over fifty years unemployment. The practical part of this work contains questionnaire as a from of quantitative survey. Its objective is to study the interest in the retraining course of pre-retired unemployed poeple.
Klíčová slova
Střední dospělost, stárnutí, celoživotní vzdělávání, učení, vzdělávání dospělých, nezaměstnanost, rekvalifikace.
Teoretická část této práce se věnuje problematice vzdělávacích potřeb u nezaměstnaných osob v předdůchodovém věku a vývojovým změnám v tomto životním období. Dále se zabývá aktuálními fenomény, jako je proces celoživotního vzdělávání a nezaměstnanost lidí starších 50 let. V praktické části byl proveden kvantitativní průzkum formou dotazníku, jehož úkolem bylo zjistit, jaký je zájem nezaměstnaných osob v předdůchodovém věku o rekvalifikační kurzy.
Anotace v angličtině
The theoretic part of this work deals with matters of educational needs of unemployd pre-retired poeple and with development changes during this life period. Further, the work deals with the actual issues, such as lifelong education process and poeple over fifty years unemployment. The practical part of this work contains questionnaire as a from of quantitative survey. Its objective is to study the interest in the retraining course of pre-retired unemployed poeple.
Klíčová slova
Střední dospělost, stárnutí, celoživotní vzdělávání, učení, vzdělávání dospělých, nezaměstnanost, rekvalifikace.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na identifikaci rozvojových úloh a životních potřeb cílové skupiny nezaměstnaných 50+,
- na vytvoření metody zjišťování vzdělávacích potřeb cílové skupiny nezaměstnaných 50+,
- na vytvoření modelu edukačního programu pro cílovou skupinu nezaměstnaných 50+.
Součástí práce bude empirický průzkum vzdělávacích potřeb z hlediska možnosti rekvalifikace cílové skupiny nezaměstnaných 50+.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na identifikaci rozvojových úloh a životních potřeb cílové skupiny nezaměstnaných 50+,
- na vytvoření metody zjišťování vzdělávacích potřeb cílové skupiny nezaměstnaných 50+,
- na vytvoření modelu edukačního programu pro cílovou skupinu nezaměstnaných 50+.
Součástí práce bude empirický průzkum vzdělávacích potřeb z hlediska možnosti rekvalifikace cílové skupiny nezaměstnaných 50+.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti.
Beneš, M. Andragogika. Praha: Grada, 2008.
Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada 2006.
Kohoutek, R. Vývojová psychologie. Brno: IMS, 2003.
Sirovátka, T., Winkler, J., Žižlavský, M., eds. Nejistoty na trhu práce. Brno: Albert 2009.
Další literatura bude obsažena v projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti.
Beneš, M. Andragogika. Praha: Grada, 2008.
Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada 2006.
Kohoutek, R. Vývojová psychologie. Brno: IMS, 2003.
Sirovátka, T., Winkler, J., Žižlavský, M., eds. Nejistoty na trhu práce. Brno: Albert 2009.
Další literatura bude obsažena v projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděl velmi dobře
3. doc. Vízdal: Shrňte cíle Vašeho průzkumu.
- odpověděl výborně
doc. Vízdal: Vyjádřete se k efektivitě rekvalif. kurzů Vaší cílové skupiny.
- odpověděl výborně