Bakalářská práce se zabývá systémem vzděláváním seniorů, a to jak v historickém kontextu, tak i v současnosti. Definuje pojem senior, celoživotní vzdělávání,
důvody a motivaci ke vzdělávání seniorů, možnosti a trendy dalšího odborného
vzdělávání. Poukazuje na možnosti vzdělávání v institucích v regionu Třebíče.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the older system of education, both in historical context and in the present. It defines the term senior, lifelong learning, the reasons and motivation for learning the elderly, trends and opportunities for further training. It refers to the possibility of training in institutions in the region Trebic.
Klíčová slova
Senior, celoživotní vzdělávání, univerzita třetího věku, vzdělávání, stárnutí
Klíčová slova v angličtině
Senior, lifelong learning, the University of the Third Age, education, aging
Rozsah průvodní práce
52s
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá systémem vzděláváním seniorů, a to jak v historickém kontextu, tak i v současnosti. Definuje pojem senior, celoživotní vzdělávání,
důvody a motivaci ke vzdělávání seniorů, možnosti a trendy dalšího odborného
vzdělávání. Poukazuje na možnosti vzdělávání v institucích v regionu Třebíče.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the older system of education, both in historical context and in the present. It defines the term senior, lifelong learning, the reasons and motivation for learning the elderly, trends and opportunities for further training. It refers to the possibility of training in institutions in the region Trebic.
Klíčová slova
Senior, celoživotní vzdělávání, univerzita třetího věku, vzdělávání, stárnutí
Klíčová slova v angličtině
Senior, lifelong learning, the University of the Third Age, education, aging
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průbežné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena následovně:
Cílem mé bakalářské práce je zjistit postavení seniorů ve společnosti. Jak vzdělávání seniorů všeobecně ovlivňuje jejich kvalitu života, lepšího využití volného času a využití získaných schopností. Dále chci porovnat historický kontext se současným stavem zájmového vzdělávání. V bakalářské práci provedu komparaci vzdělávávní seniorů mezi ČR a jinými vybranými státy. Budu se také zabývat vzděláváním seniorů v našem kraji.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách"(IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průbežné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena následovně:
Cílem mé bakalářské práce je zjistit postavení seniorů ve společnosti. Jak vzdělávání seniorů všeobecně ovlivňuje jejich kvalitu života, lepšího využití volného času a využití získaných schopností. Dále chci porovnat historický kontext se současným stavem zájmového vzdělávání. V bakalářské práci provedu komparaci vzdělávávní seniorů mezi ČR a jinými vybranými státy. Budu se také zabývat vzděláváním seniorů v našem kraji.
Seznam doporučené literatury
Beneš, M. Úvod do andragogiky. Praha: Karolinum, 2003.
Koucký, J a kolektiv. České vzdělání a Evropa. Praha: Sdružení pro vzdělávací politiku, 1999.
Rabušicová, M., Rabušic, L. Učíme se po celý život? Brno: Masarykova univerzita, 2009.
Skalka, J. Základy pedagogiky dospělých. Praha: Státní pedagodické nakladatelství, 1989.
Šerák, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto tématu.
Seznam doporučené literatury
Beneš, M. Úvod do andragogiky. Praha: Karolinum, 2003.
Koucký, J a kolektiv. České vzdělání a Evropa. Praha: Sdružení pro vzdělávací politiku, 1999.
Rabušicová, M., Rabušic, L. Učíme se po celý život? Brno: Masarykova univerzita, 2009.
Skalka, J. Základy pedagogiky dospělých. Praha: Státní pedagodické nakladatelství, 1989.
Šerák, M. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto tématu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla správně
3. Mgr. Sýkora: Je nějaký rozdíl v učení mladého člověka a seniora?
- odpověděla dobře