Práce pojednává o případném úpadku morálky dětí a mládeţe. Dále zkoumá vliv médií, rodiny, sociálního prostředí na tuto skutečnost. Zaměřuje se na respondenty ze základních, učňovských a středních škol v oblasti venkova.
V praktické části, která se skládá z dotazníku s otevřenými otázkami, jsem vyhodnotila vliv jednotlivých aspektů na respondenty.
Výsledky mohou být vyuţity pro pedagogické účely.
Anotace v angličtině
The work treats about the possible decline of morals of children and youth. It examines the influence of media, family, social environment to that fact. It focuses on respondents from primary and secondary school students in country areas.
In the practical part, which consists of a questionnaire with open questions, I analyzed the influence of individual aspects to respondents.
The results can be used for education purposes.
Klíčová slova
Morálka, morální kritéria, hodnoty společnosti, média, rodina, společnost, výchova, agrese, šikana, závislosti.
Práce pojednává o případném úpadku morálky dětí a mládeţe. Dále zkoumá vliv médií, rodiny, sociálního prostředí na tuto skutečnost. Zaměřuje se na respondenty ze základních, učňovských a středních škol v oblasti venkova.
V praktické části, která se skládá z dotazníku s otevřenými otázkami, jsem vyhodnotila vliv jednotlivých aspektů na respondenty.
Výsledky mohou být vyuţity pro pedagogické účely.
Anotace v angličtině
The work treats about the possible decline of morals of children and youth. It examines the influence of media, family, social environment to that fact. It focuses on respondents from primary and secondary school students in country areas.
In the practical part, which consists of a questionnaire with open questions, I analyzed the influence of individual aspects to respondents.
The results can be used for education purposes.
Klíčová slova
Morálka, morální kritéria, hodnoty společnosti, média, rodina, společnost, výchova, agrese, šikana, závislosti.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
srovnání současného morálního stavu společnosti s historií
vliv školy, rodiny a přátel
masmédia a násilí
morální kritéria ve vyspělých zemích
úpadek morálky a jeho důsledky
ověření poznatků v praxi (na ZŠ, učilištích, SŠ na okrese KM)
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS ?Metodika psaní odborného testu a výzkum v sociálních vědách? (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
srovnání současného morálního stavu společnosti s historií
vliv školy, rodiny a přátel
masmédia a násilí
morální kritéria ve vyspělých zemích
úpadek morálky a jeho důsledky
ověření poznatků v praxi (na ZŠ, učilištích, SŠ na okrese KM)
Seznam doporučené literatury
Oldřich Matoušek, Andrea Kroftová; Mládež a delikvence; Portál, s.r.o., Praha 8; 2003
Fedor Gál a kolektiv; Násilí; EGEM, Praha 1; 1994
Zlatica Bakošová; Sociální pedagogika; UK Bratislava 2008
Cazen Adamsová, Jennifer Fayová; Už žádná tajemství; Themis, Praha; 1997
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Oldřich Matoušek, Andrea Kroftová; Mládež a delikvence; Portál, s.r.o., Praha 8; 2003
Fedor Gál a kolektiv; Násilí; EGEM, Praha 1; 1994
Zlatica Bakošová; Sociální pedagogika; UK Bratislava 2008
Cazen Adamsová, Jennifer Fayová; Už žádná tajemství; Themis, Praha; 1997
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupní studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta BP - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Jůzl: Trávení volného času. Záměrné působení výchovy.
Dr. Mazánková: Aktivní ovlivňování využívání volného času.
Dr. Jilčík: Výsledky průzkumu.
Rozdíl mezi rozhovorem a anketou.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem