Téma mé bakalářské práce je: Kyberšikan na základních školách ve městě Brně. Tuto oblast jsem se rozhodla zkoumat z důvodu, ţe je to velice aktuální jev, který se řeší nejen v zahraničí, ale také u nás v České republice. S přílivem nových informačních a komunikačních technologií se u nás objevily také negativní stránky těchto technologií. V teoretické části jsem vymezila pojem kyberšikana a zařadila jej do celkové problematiky šikanování a také se snaţila najít určitá specifika. Moji praktickou část jsem zaměřila na výzkum, jenţ zkoumá míru vlivu znalosti bezpečného pouţívání internetu, na vznik kybernetické šikany. Zvolila jsem si kvantitativní výzkum a jako vhodnou metodu sběru dat jsem pouţila dotazník. Poté jsem jednotlivá data analyzovala a došla k závěru. Výsledkem tedy bylo zjištění, ţe míra znalosti bezpečného pouţívání internetu má velký vliv na vznik a rozvoj kybernetické šikany.
Anotace v angličtině
The topic of my Final work is "Cyber-bullying in primary schools in the city of Brno. I decided to investigate this area because it's a very current phenomenon, which is not known only abroad, but also in the Czech Republic. With the influx of new information and communication technologies there are also negative aspects of these technologies.
In the theoretical part the term cyber-bullying was defined and it was put into the overall issue of bullying.The practical part was focused mostly on research and giving solution to prevent cyber bullying. In my research the influence influence of awareness of safe Internet use on the creation of cyber-bullying was examined. I have chosen the quantitative research and as an appropriate method of data collection, I used a questionnaire. Then I analyzed the data and came to the conclusion. The result therefore was that the level of awareness of safe Internet use has a large influence on the creation and development of cyber-bullying.
Bullying, Cyberbullying, Internet, Primary School, Safe, Communication technologies, Mobile phone, Instant messenger, Email, Blog, Sms, Chat
Rozsah průvodní práce
61 s., 1 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Téma mé bakalářské práce je: Kyberšikan na základních školách ve městě Brně. Tuto oblast jsem se rozhodla zkoumat z důvodu, ţe je to velice aktuální jev, který se řeší nejen v zahraničí, ale také u nás v České republice. S přílivem nových informačních a komunikačních technologií se u nás objevily také negativní stránky těchto technologií. V teoretické části jsem vymezila pojem kyberšikana a zařadila jej do celkové problematiky šikanování a také se snaţila najít určitá specifika. Moji praktickou část jsem zaměřila na výzkum, jenţ zkoumá míru vlivu znalosti bezpečného pouţívání internetu, na vznik kybernetické šikany. Zvolila jsem si kvantitativní výzkum a jako vhodnou metodu sběru dat jsem pouţila dotazník. Poté jsem jednotlivá data analyzovala a došla k závěru. Výsledkem tedy bylo zjištění, ţe míra znalosti bezpečného pouţívání internetu má velký vliv na vznik a rozvoj kybernetické šikany.
Anotace v angličtině
The topic of my Final work is "Cyber-bullying in primary schools in the city of Brno. I decided to investigate this area because it's a very current phenomenon, which is not known only abroad, but also in the Czech Republic. With the influx of new information and communication technologies there are also negative aspects of these technologies.
In the theoretical part the term cyber-bullying was defined and it was put into the overall issue of bullying.The practical part was focused mostly on research and giving solution to prevent cyber bullying. In my research the influence influence of awareness of safe Internet use on the creation of cyber-bullying was examined. I have chosen the quantitative research and as an appropriate method of data collection, I used a questionnaire. Then I analyzed the data and came to the conclusion. The result therefore was that the level of awareness of safe Internet use has a large influence on the creation and development of cyber-bullying.
Bullying, Cyberbullying, Internet, Primary School, Safe, Communication technologies, Mobile phone, Instant messenger, Email, Blog, Sms, Chat
Zásady pro vypracování
V teoretické části bych se zaměřila na to, co to je šikana a také kyberšikana. Jaký je mezi nimi rozdíl. Jaké jsou příčiny, typy, prevence a řešení kyberšikany na školách.
V praktická části bych ráda zkoumala, zda žáci ZŠ, mohou ovlivnit svým jednáním a chováním, vznik či rozvoj kybernetické šikany.
Zásady pro vypracování
V teoretické části bych se zaměřila na to, co to je šikana a také kyberšikana. Jaký je mezi nimi rozdíl. Jaké jsou příčiny, typy, prevence a řešení kyberšikany na školách.
V praktická části bych ráda zkoumala, zda žáci ZŠ, mohou ovlivnit svým jednáním a chováním, vznik či rozvoj kybernetické šikany.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. 255 s. ISBN 80-7178-513-X.
KUKAL, P. O počítačích převážně nevážně. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-
2065-4.
MATOUŠEK, Oldřich, KROFTOVÁ, Andrea. Mládež a delikvence. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. 335 s. ISBN 80-7178-226-2.
PORTMANNOVÁ. R. Jak zacházet s agresivitou. Praha: Portál, 1996, 102s. 80-7178-094-4
PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. 1. vyd. Praha : G plus G, 1996.143 s. ISBN 80-901896-5-2
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi : Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. 1. vyd. Praha : Portál, 1995. 94 s. ISBN 80-7178-049-9.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet : děti dospělými, dospělí dětmi. 1. vyd. Praha : Triton s.r.o., 2003. 158 s. ISBN 80-7254-360-1.
Seznam doporučené literatury
KOLÁŘ, Michal. Bolest šikanování. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. 255 s. ISBN 80-7178-513-X.
KUKAL, P. O počítačích převážně nevážně. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-
2065-4.
MATOUŠEK, Oldřich, KROFTOVÁ, Andrea. Mládež a delikvence. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. 335 s. ISBN 80-7178-226-2.
PORTMANNOVÁ. R. Jak zacházet s agresivitou. Praha: Portál, 1996, 102s. 80-7178-094-4
PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. 1. vyd. Praha : G plus G, 1996.143 s. ISBN 80-901896-5-2
ŘÍČAN, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi : Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. 1. vyd. Praha : Portál, 1995. 94 s. ISBN 80-7178-049-9.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet : děti dospělými, dospělí dětmi. 1. vyd. Praha : Triton s.r.o., 2003. 158 s. ISBN 80-7254-360-1.