Ve své bakalářské práci v teoretické části popisuji znaky a formy domácího násilí, jeho možné oběti a pachatele. Dále se v bakalářské práci zaměřuji na syndrom CAN a na dítě jako oběť a svědka domácího násilí. V neposlední řadě se zmiňuji o možných důsledcích domácího násilí na vývoj dítěti. Samostatná kapitola je pak věnována sexuálnímu zneužívání dětí. Praktická část této práce na základě kvantitativního průzkumu prováděného formou dotazníku má nastínit, jak veřejnost vnímá domácí násilí na dětech, jak by se zachovala v případě jeho zjištění a zda děti jsou nejčastější obětí tohoto trestného činu.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis in the theoretical part I describe the characteristics and forms of domestic violence, its possible victims and offenders. I also focus on CAN syndrom and a child as a victim and a witness of domestic violence. I deal with the possible consequences of domestic violence to child development. A separate chapter is focused on sexual abuse of children. The practical part of the bachelor´s thesis, based on a quantitative survey conducted by questionnaires, outlines how public perceives domestic violence to children, its reactions to it and it also asks a question whether children are the most frequent victims of this crime.
Klíčová slova
Syndrom CAN, syndrom CSA, dítě jako oběť domácího násilí, dítě jako svědek domácího násilí, fyzické týrání, psychické týrání, sexuální zneužívání.
Klíčová slova v angličtině
CAN syndrome, CSA syndrome, child as a victim of domestic violence, child as a witness of domestic violence, physical abuse, psychological abuse, sexual abuse.
Rozsah průvodní práce
62 s., 3 s. přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci v teoretické části popisuji znaky a formy domácího násilí, jeho možné oběti a pachatele. Dále se v bakalářské práci zaměřuji na syndrom CAN a na dítě jako oběť a svědka domácího násilí. V neposlední řadě se zmiňuji o možných důsledcích domácího násilí na vývoj dítěti. Samostatná kapitola je pak věnována sexuálnímu zneužívání dětí. Praktická část této práce na základě kvantitativního průzkumu prováděného formou dotazníku má nastínit, jak veřejnost vnímá domácí násilí na dětech, jak by se zachovala v případě jeho zjištění a zda děti jsou nejčastější obětí tohoto trestného činu.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis in the theoretical part I describe the characteristics and forms of domestic violence, its possible victims and offenders. I also focus on CAN syndrom and a child as a victim and a witness of domestic violence. I deal with the possible consequences of domestic violence to child development. A separate chapter is focused on sexual abuse of children. The practical part of the bachelor´s thesis, based on a quantitative survey conducted by questionnaires, outlines how public perceives domestic violence to children, its reactions to it and it also asks a question whether children are the most frequent victims of this crime.
Klíčová slova
Syndrom CAN, syndrom CSA, dítě jako oběť domácího násilí, dítě jako svědek domácího násilí, fyzické týrání, psychické týrání, sexuální zneužívání.
Klíčová slova v angličtině
CAN syndrome, CSA syndrome, child as a victim of domestic violence, child as a witness of domestic violence, physical abuse, psychological abuse, sexual abuse.
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci bych se zaměřila na podrobný popis všech druhů týrání, zvláštní pozornost bych věnovala problematice sexuálního zneužívání dětí se zaměřením na její prevenci (primární, sekundární, terciární). Pozornost by byla také věnovala syndromu CAN a syndromu CSA. Dále bych se zaměřila na základní péči o týrané a zneužívané děti, zejména na jednání a chovaní k dětem předškolního a mladšího školního věku.
Dále bude použita metoda dotazníkového šetření (téma - Krizová intervence u dětí a mládeže), která bude prováděna na základních a středních školách.
Ve své bakalářské práci bych ráda docílila osvěty a zdůraznila, že problematika zneužívání dětí existuje a není ji veřejně věnovaná taková pozornost jaká by této problematice měla být věnována.
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci bych se zaměřila na podrobný popis všech druhů týrání, zvláštní pozornost bych věnovala problematice sexuálního zneužívání dětí se zaměřením na její prevenci (primární, sekundární, terciární). Pozornost by byla také věnovala syndromu CAN a syndromu CSA. Dále bych se zaměřila na základní péči o týrané a zneužívané děti, zejména na jednání a chovaní k dětem předškolního a mladšího školního věku.
Dále bude použita metoda dotazníkového šetření (téma - Krizová intervence u dětí a mládeže), která bude prováděna na základních a středních školách.
Ve své bakalářské práci bych ráda docílila osvěty a zdůraznila, že problematika zneužívání dětí existuje a není ji veřejně věnovaná taková pozornost jaká by této problematice měla být věnována.
Seznam doporučené literatury
BIDDULPH, S., Tajemství výchovy šťastných dětí. 2. vyd. Praha: Portal 2006. 106 s. ISBN 80-7367-184-0
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. 1.vyd. Praha: Grada publishing 1995. 248 s. ISBN 80-7169-192-5
ELLIOTTOVÁ, Michele. Jak ochránit své dítě. 1. vyd. Praha : Portál, 1995. 173 s. ISBN 80-7178-034-0
GJURIČOVÁ, Š. a kol. Podoby násilí v rodině. 1. vyd. Vyšehrad 2000. 104 s. ISBN 80-7021-416-3
MILFAIT, R. Komerční sexualizované násilí na dětech: prostituce, pornografie, obchod. 1. vyd. Praha: Portál 2008, 216 s. ISBN 978-80-7367-320-8
PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. 2. vyd. G plus G 1999, 186 s. ISBN 80-86103-21-8
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. 1.vyd. Praha: Portal, 2001. 200 s. ISBN 80-7178-503-2
VANÍČKOVÁ, E. a kol. Sexuální násilí na dětech. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 120 s. ISBN 80-7178-286-6
WEISS, P. a kol. Sexuální zneužívání dětí. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 264 s. ISBN 80-247-0929
Seznam doporučené literatury
BIDDULPH, S., Tajemství výchovy šťastných dětí. 2. vyd. Praha: Portal 2006. 106 s. ISBN 80-7367-184-0
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. 1.vyd. Praha: Grada publishing 1995. 248 s. ISBN 80-7169-192-5
ELLIOTTOVÁ, Michele. Jak ochránit své dítě. 1. vyd. Praha : Portál, 1995. 173 s. ISBN 80-7178-034-0
GJURIČOVÁ, Š. a kol. Podoby násilí v rodině. 1. vyd. Vyšehrad 2000. 104 s. ISBN 80-7021-416-3
MILFAIT, R. Komerční sexualizované násilí na dětech: prostituce, pornografie, obchod. 1. vyd. Praha: Portál 2008, 216 s. ISBN 978-80-7367-320-8
PÖTHE, P. Dítě v ohrožení. 2. vyd. G plus G 1999, 186 s. ISBN 80-86103-21-8
TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. 1.vyd. Praha: Portal, 2001. 200 s. ISBN 80-7178-503-2
VANÍČKOVÁ, E. a kol. Sexuální násilí na dětech. 1. vyd. Praha: Portál, 1999. 120 s. ISBN 80-7178-286-6
WEISS, P. a kol. Sexuální zneužívání dětí. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 264 s. ISBN 80-247-0929