V předkládané diplomové práci analyzuji fungování marketingových komunikací Centra současného umění DOX. Součástí práce je teoretický úvod do oblasti marketingu muzeí a galerií. Praktická část je založena na vlastním zkoumání instituce. Tvoří ji situační analýza a analýza jednotlivých složek marketingového mixu. Těžištěm práce je pak analýza návštěvníka založená na výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření. Projektová část pak obsahuje návrh projektu, který by měl vést k zefektivnění současných marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to analyse marketing communications of the Centre for contemporary art DOX. The theoretical part explains the basic aspects of arts marketing. The analysis presents the results of my survey. The main part brings the analysis of marketing mix, which is based on the analysis of visitor made by research extended. Project part contains the proposition of the project, which should rise to the improvement of the marketing strategy.
Klíčová slova
Klíčová slova: Arts management, arts marketing, Centrum současného umění DOX, marketing muzeí a galerií, marketing umění, marketingový mix.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Arts management, arts marketing, Centre for Contemporary Art DOX, culture administration, marketing mix.
Rozsah průvodní práce
77 s., 32 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V předkládané diplomové práci analyzuji fungování marketingových komunikací Centra současného umění DOX. Součástí práce je teoretický úvod do oblasti marketingu muzeí a galerií. Praktická část je založena na vlastním zkoumání instituce. Tvoří ji situační analýza a analýza jednotlivých složek marketingového mixu. Těžištěm práce je pak analýza návštěvníka založená na výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření. Projektová část pak obsahuje návrh projektu, který by měl vést k zefektivnění současných marketingových komunikací.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to analyse marketing communications of the Centre for contemporary art DOX. The theoretical part explains the basic aspects of arts marketing. The analysis presents the results of my survey. The main part brings the analysis of marketing mix, which is based on the analysis of visitor made by research extended. Project part contains the proposition of the project, which should rise to the improvement of the marketing strategy.
Klíčová slova
Klíčová slova: Arts management, arts marketing, Centrum současného umění DOX, marketing muzeí a galerií, marketing umění, marketingový mix.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Arts management, arts marketing, Centre for Contemporary Art DOX, culture administration, marketing mix.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu v oblasti marketingových komunikací se zaměřením na specifika v oblasti kultury a charaktrizujte nejvýznamější díla určující orientaci práce.
2. Shrňte teoretické poznatky z oblasti marketingových komunikací vybraného subjektu a stanovte cíle diplomové práce a pracovní hypotézy.
3. Popište dosavadní nástroje marketingové komunikace vybraného subjektu.
4. Na základě sběru primárních i sekundárních dat analyzujte cílové skupiny.
5. Proveďte verifikaci hypotéz.
5. Sestavte vlastní návrh komunikační strategie vedoucí k zefektivnění současných forem komunikace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte odbornou literaturu v oblasti marketingových komunikací se zaměřením na specifika v oblasti kultury a charaktrizujte nejvýznamější díla určující orientaci práce.
2. Shrňte teoretické poznatky z oblasti marketingových komunikací vybraného subjektu a stanovte cíle diplomové práce a pracovní hypotézy.
3. Popište dosavadní nástroje marketingové komunikace vybraného subjektu.
4. Na základě sběru primárních i sekundárních dat analyzujte cílové skupiny.
5. Proveďte verifikaci hypotéz.
5. Sestavte vlastní návrh komunikační strategie vedoucí k zefektivnění současných forem komunikace.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN: 978-80-247-2724-0.
KAISER, M. Strategické plánování v umění: Praktický průvodce. Praha: Institut umění-Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.
KESSNER, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1104-4.
KOTLER, N., KOTLER, P. Museum Strategy and Marketing-Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources. Jossey Bass Publishers, 1998. ISBN 978-0-7879-0912-3.
SMITH, P. Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-252-1.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN: 978-80-247-2724-0.
KAISER, M. Strategické plánování v umění: Praktický průvodce. Praha: Institut umění-Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.
KESSNER, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1104-4.
KOTLER, N., KOTLER, P. Museum Strategy and Marketing-Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources. Jossey Bass Publishers, 1998. ISBN 978-0-7879-0912-3.
SMITH, P. Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-252-1.