Tato diplomová práce má za cíl vymezit novou cílovou skupinu dospívajících pro České muzeum hudby jako potencionálního návštěvníka se specifickou potřebou komunikace. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a nástroje týkající se marketingu muzeí a jejich marketingové komunikace, postavení ČMH jako příspěvkové organizace v rámci kulturní politiky státu. Praktická část se věnuje analýze stávající marketingové komunikace ČMH a vyhodnocení výzkumu mezi studenty gymnázií. Projektová část na základě zjištěných poznatků navrhuje možnou komunikaci s budoucí cílovou skupinou v rámci připravované výstavy "Beatlemánie" a pokračující doprovodné programy.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is to define a new target group of teenagers for the Czech Museum of Music as potential visitors with specific communication needs. In the teoretical part are described basis ideas and tools related to marketing and marketing communications of museums, status of the Czech Museum of Music as a contributory organization in the cultural policy of the state. The practical part is dedicated to analysis of current marketing communications of the Czech Museum of Music and evaluation of research among students of secondary schools. The project part based on realized finding suggest a possible communication with the future target group in the upcoming exposition called "Beatlemania" and continuous supporting programs.
Klíčová slova
marketing muzeí, marketingová komunikace muzeí, příspěvková organizace, kultruní politika státu
Klíčová slova v angličtině
museum´s marketing, marketing of museum´s communications, nonprofit organization, cultural policy of the state
Rozsah průvodní práce
s. 98
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce má za cíl vymezit novou cílovou skupinu dospívajících pro České muzeum hudby jako potencionálního návštěvníka se specifickou potřebou komunikace. V teoretické části jsou popsány základní pojmy a nástroje týkající se marketingu muzeí a jejich marketingové komunikace, postavení ČMH jako příspěvkové organizace v rámci kulturní politiky státu. Praktická část se věnuje analýze stávající marketingové komunikace ČMH a vyhodnocení výzkumu mezi studenty gymnázií. Projektová část na základě zjištěných poznatků navrhuje možnou komunikaci s budoucí cílovou skupinou v rámci připravované výstavy "Beatlemánie" a pokračující doprovodné programy.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis is to define a new target group of teenagers for the Czech Museum of Music as potential visitors with specific communication needs. In the teoretical part are described basis ideas and tools related to marketing and marketing communications of museums, status of the Czech Museum of Music as a contributory organization in the cultural policy of the state. The practical part is dedicated to analysis of current marketing communications of the Czech Museum of Music and evaluation of research among students of secondary schools. The project part based on realized finding suggest a possible communication with the future target group in the upcoming exposition called "Beatlemania" and continuous supporting programs.
Klíčová slova
marketing muzeí, marketingová komunikace muzeí, příspěvková organizace, kultruní politika státu
Klíčová slova v angličtině
museum´s marketing, marketing of museum´s communications, nonprofit organization, cultural policy of the state
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o vývoji muzejnictví, marketingu kultury, marketingu muzeí a specifikách jeho cílových skupin (publikum navštěvující muzea, veřejnosti, sponzorů, orgánů státní a veřejné správy). Vymezte specifika týkající se příspěvkových organizací z hlediska legislativního a finančního. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu postavení Českého divadla hudby v rámci marketingové komunikace, jak jej vnímají konkrétní cílové skupiny. Zanalyzujte, jak České divadlo hudby využívá v marketingu jednotlivé nástroje marketingového mixu a jak naplňuje teze kulturní politiky státu. Aplikujte bod/y kulturní politiky státu do marketingu muzea. Konfrontujte komunikační a marketingové aktivity muzea a povědomí o instituci a jejím produktu pro jednotlivé cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky muzea v marketingové komunikaci.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie Muzea hudby ke konkrétní výstavě. Zhodnoťte, jak může kulturní politika státu vzhledem k marketingovým aktivitám muzea být přínosem a modelem, či nikoli a jaká bude vámi předpokládaná efektivita komunikace k jednotlivým cílovým skupinám.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o vývoji muzejnictví, marketingu kultury, marketingu muzeí a specifikách jeho cílových skupin (publikum navštěvující muzea, veřejnosti, sponzorů, orgánů státní a veřejné správy). Vymezte specifika týkající se příspěvkových organizací z hlediska legislativního a finančního. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu postavení Českého divadla hudby v rámci marketingové komunikace, jak jej vnímají konkrétní cílové skupiny. Zanalyzujte, jak České divadlo hudby využívá v marketingu jednotlivé nástroje marketingového mixu a jak naplňuje teze kulturní politiky státu. Aplikujte bod/y kulturní politiky státu do marketingu muzea. Konfrontujte komunikační a marketingové aktivity muzea a povědomí o instituci a jejím produktu pro jednotlivé cílové skupiny. Formulujte silné a slabé stránky muzea v marketingové komunikaci.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie Muzea hudby ke konkrétní výstavě. Zhodnoťte, jak může kulturní politika státu vzhledem k marketingovým aktivitám muzea být přínosem a modelem, či nikoli a jaká bude vámi předpokládaná efektivita komunikace k jednotlivým cílovým skupinám.
Seznam doporučené literatury
Diggle, K., Arts Marketing, 1994, ISBN 0946890587
Johnová, Radka, Marketing kulturního dědictví a umění, Grada Publishing, 2008, ISBN 978-80-247-2724-0
Kesner, Ladislav, Marketing a management muzeí a památek, Grada Publishing, 2005, ISBN 80-247-1104-4
Kotler, Philip, Armstrong Gary, Marketing, Grada Publishing, 2008, ISBN: 80-247-0513-3
Runyard, S., Marketing and Public Relations: Handbook for Museums, Galleries and Heritage Attractions, Stationary Office. ISBN 19990742504077
Seznam doporučené literatury
Diggle, K., Arts Marketing, 1994, ISBN 0946890587
Johnová, Radka, Marketing kulturního dědictví a umění, Grada Publishing, 2008, ISBN 978-80-247-2724-0
Kesner, Ladislav, Marketing a management muzeí a památek, Grada Publishing, 2005, ISBN 80-247-1104-4
Kotler, Philip, Armstrong Gary, Marketing, Grada Publishing, 2008, ISBN: 80-247-0513-3
Runyard, S., Marketing and Public Relations: Handbook for Museums, Galleries and Heritage Attractions, Stationary Office. ISBN 19990742504077