Diplomová práce se zabývá reálným zavedením franchisy franchisorem do konkrétní spo-lečnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je zaměřena na teoretickou část věno-vanou především výhodám a nevýhodám plynoucím z franchisingu, jež jsou základem pro rozhodování a praktické uplatnění této formy podnikání. Druhá část se zabývá analýzou vnitřních a vnějších podmínek pro zavedení daného franchisového konceptu a ověřením dané koncepce. Finanční stránka projektu je zkoumána z hlediska návratnosti a efektivnosti investice. Dále byly stanoveny další podmínky pro možnost spuštění pilotního provozu. Závěr práce hodnotí dosažené výsledky.
Anotace v angličtině
The diploma work is engaged in implementation of the franchise by franchisor in a particu-lar company. The work is devided in two sections. The first one focuses on theoretical part dedicated to both advantages and disadvantages implicit in franchising. These are the base for decisions and practical use of this kind of business. The second part focuses on onaly-sis the inward and outward conditions that are essential for both implementation and verifi-cation of the franchise concept given. The financial aspecst of this project are examined from the view of backflow and investiment effectiveness. Furthermore, the other conditions has been specified for the launching of this pilot project. The conclusion evaluates the attained results.
Klíčová slova
Franchising, franchisor, franchisant, pilotní provoz, finanční analýza, hodnocení investice
Klíčová slova v angličtině
Franchising, franchisor, franchisant, pilot running, financial analysis, investment evaluation
Rozsah průvodní práce
108 s., 9 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá reálným zavedením franchisy franchisorem do konkrétní spo-lečnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První část je zaměřena na teoretickou část věno-vanou především výhodám a nevýhodám plynoucím z franchisingu, jež jsou základem pro rozhodování a praktické uplatnění této formy podnikání. Druhá část se zabývá analýzou vnitřních a vnějších podmínek pro zavedení daného franchisového konceptu a ověřením dané koncepce. Finanční stránka projektu je zkoumána z hlediska návratnosti a efektivnosti investice. Dále byly stanoveny další podmínky pro možnost spuštění pilotního provozu. Závěr práce hodnotí dosažené výsledky.
Anotace v angličtině
The diploma work is engaged in implementation of the franchise by franchisor in a particu-lar company. The work is devided in two sections. The first one focuses on theoretical part dedicated to both advantages and disadvantages implicit in franchising. These are the base for decisions and practical use of this kind of business. The second part focuses on onaly-sis the inward and outward conditions that are essential for both implementation and verifi-cation of the franchise concept given. The financial aspecst of this project are examined from the view of backflow and investiment effectiveness. Furthermore, the other conditions has been specified for the launching of this pilot project. The conclusion evaluates the attained results.
Klíčová slova
Franchising, franchisor, franchisant, pilotní provoz, finanční analýza, hodnocení investice
Klíčová slova v angličtině
Franchising, franchisor, franchisant, pilot running, financial analysis, investment evaluation
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vypracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku franchisingu.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost XY, spol. s r. o. a analyzujte vnější a vnitřní podmínky společnosti pro vytvoření franchisového konceptu.
Vypracujte projekt tvorby franchisového konceptu franchisorem.
Navrhněte postup zavedení franchisového konceptu ve firmě XY, spol. s r. o.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Vypracujte literární rešerši zaměřenou na problematiku franchisingu.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost XY, spol. s r. o. a analyzujte vnější a vnitřní podmínky společnosti pro vytvoření franchisového konceptu.
Vypracujte projekt tvorby franchisového konceptu franchisorem.
Navrhněte postup zavedení franchisového konceptu ve firmě XY, spol. s r. o.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] Česká asociace franchisingu. Franchising v České republice. Praha: Daranus, 2008. 148 s. ISBN 978-80-254-2136-9.
[2] JAKUBÍKOVÁ, D. Franchising. 1. vyd., Plzeň: Západočeská univerzita, 1997. 76 s. ISBN 80-7082-339-9.
[3] LOEBL, Z., LUKAJOVÁ, D. Franchising úspěch bez čekání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 1994, 83 s. ISBN 80-716-9050-3.
[4] MENDELSON, M., ACHESON, D. Franchising moderní forma prodeje. 1. vyd. Praha: Management Press, 1994, 122 s. ISBN 80-856-0354-3.
[5] ŘEZNÍČKOVÁ, M. Franchising Podnikání pod cizím jménem. 2. vyd. Praha: C.H.Beck, 1999, 205 s. ISBN 80-7179-894-0.
Seznam doporučené literatury
[1] Česká asociace franchisingu. Franchising v České republice. Praha: Daranus, 2008. 148 s. ISBN 978-80-254-2136-9.
[2] JAKUBÍKOVÁ, D. Franchising. 1. vyd., Plzeň: Západočeská univerzita, 1997. 76 s. ISBN 80-7082-339-9.
[3] LOEBL, Z., LUKAJOVÁ, D. Franchising úspěch bez čekání. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 1994, 83 s. ISBN 80-716-9050-3.
[4] MENDELSON, M., ACHESON, D. Franchising moderní forma prodeje. 1. vyd. Praha: Management Press, 1994, 122 s. ISBN 80-856-0354-3.
[5] ŘEZNÍČKOVÁ, M. Franchising Podnikání pod cizím jménem. 2. vyd. Praha: C.H.Beck, 1999, 205 s. ISBN 80-7179-894-0.