Bakalářské práce se zaměřuje na nákupní chování obyvatel Prostějova, přičemž důraz je kladen především na přítomnost šesti obchodních řetězců Tesco, Interspar, Kaufland, Pen-ny Market, Billa a Lidl. Mezi hlavní cíle patří tyto řetězce porovnat, na základě hodnocení zákazníků, zjistit, podle kterých kritérií se tito zákazníci rozhodují při výběru prodejny, a zároveň porovnat zákazníky nakupující v těchto obchodních řetězcích. K dosažení těchto cílů slouží vlastní výzkum mezi obyvateli města Prostějova.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the buying habits of the population Prostějov, with an emphasis on the presence of six supermarket chains Tesco, Interspar, Kaufland, Penny Market, Billa and Lidl. The main objectives are to compare the strings, based on assessments of customers to determine what criteria are these customers decide when choosing a shop, and also to com-pare the customers buying these chain stores. To achieve these objectives, serve its own research among the inhabitants of the city Prostějov.
Klíčová slova
obchodní řetězec, marketing, kritéria zákazníků, rozhodovací proces zákazníků, nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
supermarket chain, marketing, customer criteria, decision-making process of customers, buying behavior
Rozsah průvodní práce
53 s., 5 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářské práce se zaměřuje na nákupní chování obyvatel Prostějova, přičemž důraz je kladen především na přítomnost šesti obchodních řetězců Tesco, Interspar, Kaufland, Pen-ny Market, Billa a Lidl. Mezi hlavní cíle patří tyto řetězce porovnat, na základě hodnocení zákazníků, zjistit, podle kterých kritérií se tito zákazníci rozhodují při výběru prodejny, a zároveň porovnat zákazníky nakupující v těchto obchodních řetězcích. K dosažení těchto cílů slouží vlastní výzkum mezi obyvateli města Prostějova.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the buying habits of the population Prostějov, with an emphasis on the presence of six supermarket chains Tesco, Interspar, Kaufland, Penny Market, Billa and Lidl. The main objectives are to compare the strings, based on assessments of customers to determine what criteria are these customers decide when choosing a shop, and also to com-pare the customers buying these chain stores. To achieve these objectives, serve its own research among the inhabitants of the city Prostějov.
Klíčová slova
obchodní řetězec, marketing, kritéria zákazníků, rozhodovací proces zákazníků, nákupní chování
Klíčová slova v angličtině
supermarket chain, marketing, customer criteria, decision-making process of customers, buying behavior
Zásady pro vypracování
Ve spolupráci se společnosti INCOMA Research a na základě dotazníkového šetření charakterizovat nákupní chování obyvatel Prostějova.
Důraz je kladen především na přítomnost šesti obchodních řetězců Tesco, Interspar, Kaufland, Penny Market, Billa a Lidl.
Tyto řetězce porovnat na základě hodnocení zákazníků.
Specifikovat kritéria, podle kterých se zákazníci rozhodují při výběru prodejny a zároveň porovnat zákazníky nakupující v těchto obchodních řetězcích.
Na základě analýzy navrhnout doporučení pro lepší orientaci obchodní politiky a zákazníků v městě Prostějově.
Zásady pro vypracování
Ve spolupráci se společnosti INCOMA Research a na základě dotazníkového šetření charakterizovat nákupní chování obyvatel Prostějova.
Důraz je kladen především na přítomnost šesti obchodních řetězců Tesco, Interspar, Kaufland, Penny Market, Billa a Lidl.
Tyto řetězce porovnat na základě hodnocení zákazníků.
Specifikovat kritéria, podle kterých se zákazníci rozhodují při výběru prodejny a zároveň porovnat zákazníky nakupující v těchto obchodních řetězcích.
Na základě analýzy navrhnout doporučení pro lepší orientaci obchodní politiky a zákazníků v městě Prostějově.
Seznam doporučené literatury
[1] ŠUMBEROVÁ, P.; KOZÁK, V. Základy marketingu. Vysoké učení technické v Brně Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, 2000. ISBN 80-214-1657-2 \vsp{1,5mm}
[2] BÁRTOVÁ, H.; BÁRTA, V.; KOUDELKA, J. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0778-1 \vsp{1,5mm}
[3] SCHIFFMAN, L. G.; KANUK, L. L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4 \vsp{1,5mm}
[4] STÁVKOVÁ, J., DUFEK, J. Marketingový výzkum. Mendelova zemědělská a lesnická univerzita 2004. ISBN 80-7157-795-2 \vsp{1,5mm}
[5] VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0393-9 \vsp{1,5mm}
Další literatura dle doporučení vedoucího práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] ŠUMBEROVÁ, P.; KOZÁK, V. Základy marketingu. Vysoké učení technické v Brně Fakulta managementu a ekonomiky ve Zlíně, 2000. ISBN 80-214-1657-2 \vsp{1,5mm}
[2] BÁRTOVÁ, H.; BÁRTA, V.; KOUDELKA, J. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Praha: Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0778-1 \vsp{1,5mm}
[3] SCHIFFMAN, L. G.; KANUK, L. L. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0094-4 \vsp{1,5mm}
[4] STÁVKOVÁ, J., DUFEK, J. Marketingový výzkum. Mendelova zemědělská a lesnická univerzita 2004. ISBN 80-7157-795-2 \vsp{1,5mm}
[5] VYSEKALOVÁ, J. Psychologie spotřebitele: jak zákazníci nakupují. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0393-9 \vsp{1,5mm}
Další literatura dle doporučení vedoucího práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího a oponenta viz. posudky.
Čujan: Jaká metoda ke zjištění státních údajů, str. 50 seznam symbolů a zkratek.
Tomaštík: Definice zákazníka firmy Kaufland a Tesco.
Odpověď: Kaufland je blíž než Tesco, proto větší počet zákazníků.