Diplomová práce na téma ?Projekt využití aktivních metod komunikace mateřské školy s rodiči? se zabývá komunikačními procesy jak ze strany mateřské školy, tak i ze strany rodičů. Jakým způsobem mateřské školy komunikují s rodiči, jaké ke komunikaci využívají prostředky.
V teoretické části stručně shrnuji historii mateřských škol, formy předškolního vzdělávání, řeším obecný vztah rodičů k předškolnímu vzdělávání. Dále se zabývám použitím marke-tingu ve školství, včetně marketingového výzkumu.
V praktické části poté představuji vývoj návštěvnosti dětí mateřských škol, analyzuji sou-časný způsob komunikace MŠ s rodiči, využívání komunikačních prostředků. Na základě výzkumného šetření navrhuji obecný komunikační proces.
Anotace v angličtině
Diploma work on topic ?Project of utilization of active communications methods between kindergarten and parents? is concerned with communications processes used both by kin-dergartens and parents; what way kindergartens communicate with parents and what tools do they use.
In theoretic part I briefly summarize history of kindergartens and forms of pre-school edu-cation. I try to solve general approach of parents to pre-school education. I further deal with usage of marketing in schools including marketing research.
In practical part I then introduce development of attendance of kindergartens; I analyze current way of communication between kindergarten and parents and utilization of com-munication tools. On the basis of survey I propose general communication process.
Klíčová slova
Komunikace, komunikační procesy, komunikační prostředky, mateřské školy, marketingový výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Communication, communications processes, communications tools, kindergartens, marke-ting research
Rozsah průvodní práce
57s. (11 044 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma ?Projekt využití aktivních metod komunikace mateřské školy s rodiči? se zabývá komunikačními procesy jak ze strany mateřské školy, tak i ze strany rodičů. Jakým způsobem mateřské školy komunikují s rodiči, jaké ke komunikaci využívají prostředky.
V teoretické části stručně shrnuji historii mateřských škol, formy předškolního vzdělávání, řeším obecný vztah rodičů k předškolnímu vzdělávání. Dále se zabývám použitím marke-tingu ve školství, včetně marketingového výzkumu.
V praktické části poté představuji vývoj návštěvnosti dětí mateřských škol, analyzuji sou-časný způsob komunikace MŠ s rodiči, využívání komunikačních prostředků. Na základě výzkumného šetření navrhuji obecný komunikační proces.
Anotace v angličtině
Diploma work on topic ?Project of utilization of active communications methods between kindergarten and parents? is concerned with communications processes used both by kin-dergartens and parents; what way kindergartens communicate with parents and what tools do they use.
In theoretic part I briefly summarize history of kindergartens and forms of pre-school edu-cation. I try to solve general approach of parents to pre-school education. I further deal with usage of marketing in schools including marketing research.
In practical part I then introduce development of attendance of kindergartens; I analyze current way of communication between kindergarten and parents and utilization of com-munication tools. On the basis of survey I propose general communication process.
Klíčová slova
Komunikace, komunikační procesy, komunikační prostředky, mateřské školy, marketingový výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Communication, communications processes, communications tools, kindergartens, marke-ting research
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické podklady z oblasti marketingové komunikace a legislativy, týkající se mateřských škol.
II. Praktická část
Analyzujte u vybraných mateřských škol současný stav a úroveň jejich komunikace s rodiči.
Navrhněte obecný model komunikace mateřské školy s rodiči včetně doporučení pro jednotlivé typy mateřských škol.
Zpracujte možnosti financování navržených forem komunikace.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické podklady z oblasti marketingové komunikace a legislativy, týkající se mateřských škol.
II. Praktická část
Analyzujte u vybraných mateřských škol současný stav a úroveň jejich komunikace s rodiči.
Navrhněte obecný model komunikace mateřské školy s rodiči včetně doporučení pro jednotlivé typy mateřských škol.
Zpracujte možnosti financování navržených forem komunikace.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BOUČKOVÁ, J. a kol. Základy marketingu. 3. vyd. Praha: Economia, 2007. 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6.
[2] KOTLER, P.; ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada, 2003. 864 s. ISBN 80-247-0513-3.
[3] KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 200 s. ISBN 978-80-247-1568-1.
[4] KOZÁK, V. Marketingová komunikace. 2. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009. 91 s. ISBN 978-80-7318-797-2.
[5] SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2. aktualizované vyd. Praha: Aspi, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
Seznam doporučené literatury
[1] BOUČKOVÁ, J. a kol. Základy marketingu. 3. vyd. Praha: Economia, 2007. 220 s. ISBN 978-80-245-1169-6.
[2] KOTLER, P.; ARMSTRONG, G. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada, 2003. 864 s. ISBN 80-247-0513-3.
[3] KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 200 s. ISBN 978-80-247-1568-1.
[4] KOZÁK, V. Marketingová komunikace. 2. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2009. 91 s. ISBN 978-80-7318-797-2.
[5] SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2. aktualizované vyd. Praha: Aspi, 2006. 300 s. ISBN 80-7357-176-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Růžena Vorlová, hodnocení 26
Otázky:
1. Definujte prosím rozdíly v komunikaci ve výše zmíněných rozdílných oblastech:
- docházce stálých a "občasných" dětí
- fungování komunikace v menších a větších regionech
Oponent DP: Ing. Lucie Tomancová, hodnocení 19 bodů
Otázky:
1. Proč školkám nedoporučujete zřízení Facebooku?
2. Na základě čeho jste si vybírala analyzované mateřské školky?
3. Jak byli respondenti ochotni zapojit se do dotazníkového šetření?
Ing. Alena Kolčavová, Ph.D.
Jste zaměstnancem mateřské školky? Otázka zodpovězena zcela.
doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc.
Co je to projekt, kde má začátek a kde konec? Otázka zodpovězena částečně.
Jaký problém jste odhalila v práci? Otázka zodpovězena uspokojivě.
Ing. Pavel Říha
Zmínila jste navržení článků v tisku, jak byste toho docílila? Otázka zodpovězena zcela.