Diplomová práce byla zaměřena na změny vybraných chemických parametrů rýže v průběhu skladování, v závislosti na různých skladovacích podmínkách. Dalším cílem bylo stanovení stravitelnosti jednotlivých druhů rýže. V této práci je obsažen základní popis rýže jako rostliny a jsou zde zmíněny také faktory ovlivňující pěstování a skladování rýže.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis was to measure the changes of chosen chemical parameters of rice during the storage, in dependent on a different conditions of storage. The next aim was the determination of digestibility in an individual kinds of rice. In this thesis basic description of rice as a plant and factors influences growing and storage of rice are included.
Klíčová slova
rýže, Oryza sativa, stravitelnost
Klíčová slova v angličtině
rice, Oryza sativa, digestibility
Rozsah průvodní práce
76 s., 2 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce byla zaměřena na změny vybraných chemických parametrů rýže v průběhu skladování, v závislosti na různých skladovacích podmínkách. Dalším cílem bylo stanovení stravitelnosti jednotlivých druhů rýže. V této práci je obsažen základní popis rýže jako rostliny a jsou zde zmíněny také faktory ovlivňující pěstování a skladování rýže.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis was to measure the changes of chosen chemical parameters of rice during the storage, in dependent on a different conditions of storage. The next aim was the determination of digestibility in an individual kinds of rice. In this thesis basic description of rice as a plant and factors influences growing and storage of rice are included.
Klíčová slova
rýže, Oryza sativa, stravitelnost
Klíčová slova v angličtině
rice, Oryza sativa, digestibility
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Fyziologický popis rostliny a faktory významně ovlivňující pěstování či skladování rýže
Uvést základní principy metod použitých při chemických analýzách
II. Praktická část
V průběhu skladování sledovat případné změny v obsahu vlhkosti, popela, kyselosti rýžové mouky a škrobu
Stanovit stravitelnost rýže surové a tepelně upravené
Zásady pro vypracování
I. Teoretická část
Fyziologický popis rostliny a faktory významně ovlivňující pěstování či skladování rýže
Uvést základní principy metod použitých při chemických analýzách
II. Praktická část
V průběhu skladování sledovat případné změny v obsahu vlhkosti, popela, kyselosti rýžové mouky a škrobu
Stanovit stravitelnost rýže surové a tepelně upravené
Seznam doporučené literatury
[1] HLÁSNÁ ČEPKOVÁ, P. Pěstování a využití rýže. Farmář. 2008., č. 13, roč.10,
s. 14-15. ISSN: 1210-9789 \vsp{1,5mm}
[2] DIAMOND, J. The Fates of Human Societies. New York: W.W. Norton & Copany, 1999. ISBN: 0-393-31755 \vsp{1,5mm}
[3] Rýže - druhy rýže a její jakost, Výživa a potraviny, 2008., č.63, roč.3, s. 76-79. ISSN: 1211-846Xnl{} \vsp{1,5mm}
[4] ŠAŠKOVÁ, D., Trávy a obilí, 1993, 1. vyd., 64 s., ISBN: 80-85805-03-0 \vsp{1,5mm}
[5] BOILING, A. A., Yield constraint analysis of rainfed lowland rice in Southeast Asia, 2007, 1. vyd. 140 s., ISBN: 978-90-8504-799-5 \ \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] HLÁSNÁ ČEPKOVÁ, P. Pěstování a využití rýže. Farmář. 2008., č. 13, roč.10,
s. 14-15. ISSN: 1210-9789 \vsp{1,5mm}
[2] DIAMOND, J. The Fates of Human Societies. New York: W.W. Norton & Copany, 1999. ISBN: 0-393-31755 \vsp{1,5mm}
[3] Rýže - druhy rýže a její jakost, Výživa a potraviny, 2008., č.63, roč.3, s. 76-79. ISSN: 1211-846Xnl{} \vsp{1,5mm}
[4] ŠAŠKOVÁ, D., Trávy a obilí, 1993, 1. vyd., 64 s., ISBN: 80-85805-03-0 \vsp{1,5mm}
[5] BOILING, A. A., Yield constraint analysis of rainfed lowland rice in Southeast Asia, 2007, 1. vyd. 140 s., ISBN: 978-90-8504-799-5 \ \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ing. Pavel Valášek, CSc. - Kde jste vzorky skladovala? Měla jste zaznamenánu vlhkost prostředí?
prof. Ing. Stanislav Kráčmar, DrSc. - Proč některá rýže zapáchá? Proč byste použila rýži ve výživě dětí do 2 let?
Studentka problematice rozumí. Na otázky komise odpovídala správně, pohotově.