Bakalářská práce pojednává o volném čase v rodině s dítětem mladšího školního věku, jaké jsou možnosti trávení volného času dětí a společné trávení volného času v rámci rodiny. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se nejprve věnuje volnému času, jeho využitím, výchově mimo vyučování a volnočasovým činnostem. Dále se zabývá rodinou s dítětem mladšího školního věku, vymezuje mladší školní věk a možnosti trávení volného času v rodině. Praktická část zjišťuje za pomocí dotazníku, který byl realizovaný na 1. základní škole v Napajedlích, jakým způsobem a kde tráví rodina s dítětem mladšího školního věku volný čas.
Anotace v angličtině
The Bachelor work denotes of leisure time in family with child in younger school age and childrens options of spending leisure time and collective spending leisure time in family.
The work divides on two parts - theoretical and practical.
The theoretical part is concerned with leisure time and its usage, upbringing out of school, leisure time activities. Then it´s concerned with family with child in younger school age, gives the limits of younger school age and the options of spending leisure time in family.
The practical part ascertains by questionnaire which has been realized in 1. Primary School in Napajedla. It ascertains the way of spending leisure time and where the family spend leisure time with child in younger school age.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, rodina, mladší školní věk, zájmová činnost
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, free time activities, family, younger school age, hobbitry
Rozsah průvodní práce
56 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o volném čase v rodině s dítětem mladšího školního věku, jaké jsou možnosti trávení volného času dětí a společné trávení volného času v rámci rodiny. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části se nejprve věnuje volnému času, jeho využitím, výchově mimo vyučování a volnočasovým činnostem. Dále se zabývá rodinou s dítětem mladšího školního věku, vymezuje mladší školní věk a možnosti trávení volného času v rodině. Praktická část zjišťuje za pomocí dotazníku, který byl realizovaný na 1. základní škole v Napajedlích, jakým způsobem a kde tráví rodina s dítětem mladšího školního věku volný čas.
Anotace v angličtině
The Bachelor work denotes of leisure time in family with child in younger school age and childrens options of spending leisure time and collective spending leisure time in family.
The work divides on two parts - theoretical and practical.
The theoretical part is concerned with leisure time and its usage, upbringing out of school, leisure time activities. Then it´s concerned with family with child in younger school age, gives the limits of younger school age and the options of spending leisure time in family.
The practical part ascertains by questionnaire which has been realized in 1. Primary School in Napajedla. It ascertains the way of spending leisure time and where the family spend leisure time with child in younger school age.
Klíčová slova
volný čas, volnočasové aktivity, rodina, mladší školní věk, zájmová činnost
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, free time activities, family, younger school age, hobbitry
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti: výchova, rodina, volný čas, volnočasové aktivity, mladší školní věk, zájmová činnost
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu kolik času a jakým způsobem tráví rodiče s dětmi svůj volný čas.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti: výchova, rodina, volný čas, volnočasové aktivity, mladší školní věk, zájmová činnost
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu kolik času a jakým způsobem tráví rodiče s dětmi svůj volný čas.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu:základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4
KOPŘIVA, P. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2005. ISBN 80-901873-6-6
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-058-8
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu:základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4
KOPŘIVA, P. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála 2005. ISBN 80-901873-6-6
MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-058-8
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uveďte další možné faktory ovlivňující trávení volného času a výběr volnočasových aktivit dětí. Pojednejte o míře jejich vlivu. (Hladík)
Jakým způsobem by bylo možné Váš výzkum rozšířit? (Andrysová)
Co konkrétně byste na základě zjištěných výsledků doporučila do praxe? (Hrbáčková)
Přibližte možnost praktického využití Vaší práce. (Hrbáčková)
Definujte pojem zážitková pedagogika. (Marášková)