Cílem diplomové práce je stanovení konkurenční strategie společnosti XY, s. r. o. Práce je rozdělena na tři části: teoretickou, analytickou a projektovou. Teoretická část shrnuje po-znatky, které sloužily k zajištění podkladů pro vypracování dalších částí diplomové práce. Analytická část nejprve představuje společnost, její předmět podnikání
a hlavní konkurenty. Poté jsou vypracovány analýzy vnitřního a vnějšího prostředí, které jsou vyhotoveny dle postupů uvedených v teoretické části. Dále je zde také provedeno ce-nové srovnání s konkurenčními firmami. Projektová část stanovuje strategii, jež je založena na výsledcích z analytické části.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is determining the competitive strategy of XY, s. r. o.
The thesis is divided into three parts: theoretical, analytical and project. The theoretical part summarizes the theoretical knowledge, which served to provide background for the devel-opment of other parts of the thesis. In analytical part is as first introduced company, its business subject and key competitors. Then there are the analyses of internal and external environment, which are developed according to procedures specified in the theoretical part. It is also carried out price comparisons with competing firms. Project part sets out
a strategy that is based on the results from the analytical part.
Klíčová slova
konkurence, strategie, konkurenční strategie, SLEPT analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, analýza konkurence, cenová nabídka
Klíčová slova v angličtině
competition, strategy, competitive strategy, SLEPT analysis, SWOT analysis, Porter analysis of five competition forces, competition analysis, price offer
Rozsah průvodní práce
90 s., 7 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je stanovení konkurenční strategie společnosti XY, s. r. o. Práce je rozdělena na tři části: teoretickou, analytickou a projektovou. Teoretická část shrnuje po-znatky, které sloužily k zajištění podkladů pro vypracování dalších částí diplomové práce. Analytická část nejprve představuje společnost, její předmět podnikání
a hlavní konkurenty. Poté jsou vypracovány analýzy vnitřního a vnějšího prostředí, které jsou vyhotoveny dle postupů uvedených v teoretické části. Dále je zde také provedeno ce-nové srovnání s konkurenčními firmami. Projektová část stanovuje strategii, jež je založena na výsledcích z analytické části.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is determining the competitive strategy of XY, s. r. o.
The thesis is divided into three parts: theoretical, analytical and project. The theoretical part summarizes the theoretical knowledge, which served to provide background for the devel-opment of other parts of the thesis. In analytical part is as first introduced company, its business subject and key competitors. Then there are the analyses of internal and external environment, which are developed according to procedures specified in the theoretical part. It is also carried out price comparisons with competing firms. Project part sets out
a strategy that is based on the results from the analytical part.
Klíčová slova
konkurence, strategie, konkurenční strategie, SLEPT analýza, SWOT analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, analýza konkurence, cenová nabídka
Klíčová slova v angličtině
competition, strategy, competitive strategy, SLEPT analysis, SWOT analysis, Porter analysis of five competition forces, competition analysis, price offer
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte rešerši literárních pramenů a formulujte podstatu konkurenční strategie.
II. Praktická část
Charakterizujte a analyzujte současnou situaci firmy.
Analyzujte postavení firmy na trhu a porovnejte ji s hlavními konkurenty.
Navrhněte projekt konkurenční strategie firmy na další období.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte rešerši literárních pramenů a formulujte podstatu konkurenční strategie.
II. Praktická část
Charakterizujte a analyzujte současnou situaci firmy.
Analyzujte postavení firmy na trhu a porovnejte ji s hlavními konkurenty.
Navrhněte projekt konkurenční strategie firmy na další období.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BOWMAN, C. Strategický management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 152 s. ISBN 80-7169-230-1.
[2] DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
[3] HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
[4] KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
[5] PORTER, M. E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
Seznam doporučené literatury
[1] BOWMAN, C. Strategický management. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 152 s. ISBN 80-7169-230-1.
[2] DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. 1. vyd. Praha: C. H. Beck, 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4.
[3] HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
[4] KOTLER, P. Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 720 s. ISBN 80-247-0016-6.
[5] PORTER, M. E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Lipták - Strategie a projekt bude pouze 86 dní? Jakým způsobem zacházet s konkurencí?
Pilík - Komunikační strategie a konkurenční strategie?