Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části diplomové práce je vymezen pojem volný čas, školní družina, děti mladšího školního věku, vychovatel ve školní družině a školní vzdělávací program. V praktické části mé práce se zabývám konkrétně jedním typem školského zařízení pro volný čas a tím je školní družina při ZŠ Vsetín Sychrov. Podrobně zde popisuji školní vzdělávací program a dále je v praktické části proveden výzkum ve školní družině, jehož hlavním cílem bylo zjistit, které činnosti školní družina využívá při naplňování volného času žáků.
Anotace v angličtině
The thesis is devided into two parts - theoretical and practical. In theoretic part of graduation thesis is focused on definition of leisure time, after - school club, school children, educator in after - school club and school education program. The practical part of my thesis is focused on one type of leisure - time educational facilities that is the after school club for ZŠ Vsetín Sychrov. In details I describe school education program and in the practical part is describe research, which is focused on spending leisure time in after - school club.
Klíčová slova
školní družina, volný čas, výchova, vychovatel, děti mladšího školního věku, zájmové aktivity, školní vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
after - school club, leisure time, education, educator, school children, pastime activities, school education program
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části diplomové práce je vymezen pojem volný čas, školní družina, děti mladšího školního věku, vychovatel ve školní družině a školní vzdělávací program. V praktické části mé práce se zabývám konkrétně jedním typem školského zařízení pro volný čas a tím je školní družina při ZŠ Vsetín Sychrov. Podrobně zde popisuji školní vzdělávací program a dále je v praktické části proveden výzkum ve školní družině, jehož hlavním cílem bylo zjistit, které činnosti školní družina využívá při naplňování volného času žáků.
Anotace v angličtině
The thesis is devided into two parts - theoretical and practical. In theoretic part of graduation thesis is focused on definition of leisure time, after - school club, school children, educator in after - school club and school education program. The practical part of my thesis is focused on one type of leisure - time educational facilities that is the after school club for ZŠ Vsetín Sychrov. In details I describe school education program and in the practical part is describe research, which is focused on spending leisure time in after - school club.
Klíčová slova
školní družina, volný čas, výchova, vychovatel, děti mladšího školního věku, zájmové aktivity, školní vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
after - school club, leisure time, education, educator, school children, pastime activities, school education program
Zásady pro vypracování
Vyhledání a zpracování teoretické odborně orientované literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace pedagogického výzkumu ve školní družině na ZŠ Vsetín Sychrov.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vyhledání a zpracování teoretické odborně orientované literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace pedagogického výzkumu ve školní družině na ZŠ Vsetín Sychrov.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALKOVÁ, K. Náměty pro školní družinu. 1.vyd. Praha: Portál 2006 ISBN 80-7367-064-X
HÁJEK, B. (et.al.). Pedagogické ovlivňování volného času. 1.vyd. Praha : Portál 2008. ISBN 9788073674731
PÁVKOVÁ, J. (et.al.) Školní družina. 1.vyd. Praha: Portál 2003. ISBN 80-7178-751-5
ŠPAŇHELOVÁ, I. Průvodce dětským světem. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. 2008 ISBN 978-80-247-1907-8
Seznam doporučené literatury
BALKOVÁ, K. Náměty pro školní družinu. 1.vyd. Praha: Portál 2006 ISBN 80-7367-064-X
HÁJEK, B. (et.al.). Pedagogické ovlivňování volného času. 1.vyd. Praha : Portál 2008. ISBN 9788073674731
PÁVKOVÁ, J. (et.al.) Školní družina. 1.vyd. Praha: Portál 2003. ISBN 80-7178-751-5
ŠPAŇHELOVÁ, I. Průvodce dětským světem. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s. 2008 ISBN 978-80-247-1907-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Co chápete pod pojmem volný čas trávený dětmi ve školní družině? (Růžičková)
2. Sdělte, jaká byla Vaše spolupráce s vedením ZŠ Vsetín Sychrov a jak byly výsledky Vašeho pedagogického výzkumu touto školou přijaty. (Marášková)
3. Jak můžete výsledky získané z výzkumného šetření využít v praxi? (Hladík)
4. Jakým způsobem byste mohla výzkumné šetření obohatit? (Musilová)
Navržena známka nedostatečně v poměru hlasů - 4 PRO : 1 PROTI
V souladu s SD 01/2010 navrhuje komise diplomovou práci přepracovat. Diplomová práce vykazuje závažné metodogické nedostatky: specifikace výzkumu, způsob použití výzkumných metod, způsob zpracování dat, interpretace výsledků výzkumu, jejich shrnutí. Absentuje vhodný metodologický postup a hlubší vhled do problematiky. Nedostatky byly shledány také v teoretické části, kterou komise doporučuje precizovat za použití většího množství literatury.