Diplomová práce se zabývá problematikou respektování autority vychovatele. V teoretické části shrnuji poznatky o autoritě rodiče a učitele. Popisuji prvky, které respektování ovliv-ňují a vývoj autority v závislosti k věku dítěte. V praktické části práce se zaměřuji na vy-hodnocení údajů získaných pomocí dotazníkového šetření u žáků 5. a 9. tříd a rozhovorů uskutečněných s učiteli.
Anotace v angličtině
The diploma works deal with a problems of complying with schoolmaster´s authority. In theoretical part I summarize the knowledge about authority of parents and teacher. I descri-be the elements, which work upon respecting and a developement of the authority in de-pendence on the child´s age. In practical part of theses I address data interpretation obtai-ned by questionary investigation by the 5. and 9. class pupils and by interview carried out with teachers.
Klíčová slova
autorita rodiče a učitele, výchovné styly, kázeň, žák 5. a 9. třídy, pedagogické zásady
Klíčová slova v angličtině
authority of parents and teacher, educationally styles, discipline, 5. and 9. class pupils, education guides
Rozsah průvodní práce
78 s., 14 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou respektování autority vychovatele. V teoretické části shrnuji poznatky o autoritě rodiče a učitele. Popisuji prvky, které respektování ovliv-ňují a vývoj autority v závislosti k věku dítěte. V praktické části práce se zaměřuji na vy-hodnocení údajů získaných pomocí dotazníkového šetření u žáků 5. a 9. tříd a rozhovorů uskutečněných s učiteli.
Anotace v angličtině
The diploma works deal with a problems of complying with schoolmaster´s authority. In theoretical part I summarize the knowledge about authority of parents and teacher. I descri-be the elements, which work upon respecting and a developement of the authority in de-pendence on the child´s age. In practical part of theses I address data interpretation obtai-ned by questionary investigation by the 5. and 9. class pupils and by interview carried out with teachers.
Klíčová slova
autorita rodiče a učitele, výchovné styly, kázeň, žák 5. a 9. třídy, pedagogické zásady
Klíčová slova v angličtině
authority of parents and teacher, educationally styles, discipline, 5. and 9. class pupils, education guides
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti problematiky autority, kázně, vývojových období předškolního, mladšího školního věku, pubescence a adolescence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti problematiky autority, kázně, vývojových období předškolního, mladšího školního věku, pubescence a adolescence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu pomocí dotazníkového šetření a rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-237-7.
VALIŠOVÁ, A. a kol. Pedagogika pro učitele. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.
VALIŠOVÁ, A. a kol. Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2282-5.
VANĚK, J. K biologickým a psychologickým zřetelům výchovy. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1972.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-237-7.
VALIŠOVÁ, A. a kol. Pedagogika pro učitele. 1. vyd. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.
VALIŠOVÁ, A. a kol. Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. 1. vyd. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2282-5.
VANĚK, J. K biologickým a psychologickým zřetelům výchovy. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1972.